שתף קטע נבחר
 

ב.מ.וו מציגה אופנוע חדש, עם מראה קלאסי

לרגל 90 שנות ייצור חושפת היום ב.מ.וו אופנוע מודרני עם מראה כמו-ישן, רשימת אבזור מרשימה ומפרט מעורר חשק

ב.מ.וו חוגגת 90 שנות ייצור אופנועים, ועושה זאת בדרך מקורית עם מספר גרסאות מיוחדות ודגם כל-חדש מעניין במיוחד - ה-R Nine T, מעין משחק מילים ואותיות המבטא כמובן את עשרות שנות הייצור, אך לא רק. מדובר בקפה-רייסר "כמו פעם", אשר נושא בקרבו את מנוע הבוקסר ההיסטורי והכמעט-אלמותי של היצרנית, כנראה בפעם האחרונה עם קירור אוויר בלבד. לשם השוואה, הבוקסר העירום האחר, ה-R1200R, יצוייד כבר ביחידה שמקוררת חלקית בנוזל, והוצגה לא מזמן ב-GS החדש.

 

יש להעריך שה-Nine T יעלה על הכביש המקומי בסביבות החודשים פברואר-מרץ. מחירו עדיין לא נקבע, אך הוא צפוי לנוע בסביבות ה-130 אלף שקלים.

 

 

ואפרופו מנוע, ב.מ.וו מתגאה בעובדה כי ה-Nine T, בדיוק כמו האופנוע הראשון שייצרה ב-1923 (ה-R32) מצויד ביחידת בוקסר בנפח 1,170 סמ"ק עם שני צילינדרים אופקיים. כאן הוא מייצר 110 כ"ס וכ-12 קג"מ, גבוה משמעותית מההספק המקורי באופנוע "ההוא": 8.6 כ"ס מנפח של 494 סמ"ק. ואם כבר השוואות, משקלו של האופנוע המודרני כמעט כפול (222 לעומת 122 ק"ג), האורך כמעט זהה (222 לעומת 210 ס"מ) ואפילו בסיס הגלגלים דומה - 147 ס"מ כיום לעומת 138 ס"מ לפני 90 שנה.

 

 

כפי שמלמדות התמונות, האופנוע העירום והמיוחד הזה אינו בדיוק "קפה רייסר" קלאסי, שכן מידותיו רחבות ומגושמות יחסית למקובל בקטגוריה, שייעודה המקורי היה להתחרות בין בתי קפה ברחובות הערים בשנות ה-50 וה-60, אופנועים צנומים ומינימליסטיים שביטאו - בין היתר - מחאה חברתית-צעירה אחרי מלחמת העולם השנייה.

 

כיום לא ניתן לייצר אופנוע סדרתי רזה ונטול אבזור שכזה, שכן סיכוייו להצליח מבחינה שיווקית קטנים. כלים כאלה מייצרות רק סדנאות פרטיות. למען האמת, ה-NineT החל את דרכו כאב-טיפוס בתערוכת מילאנו 2012, כתוצאת שיתוף פעולה בין היצרנית הבווארית למעצב רולנד סנדס. אופנוע תצוגה שנראה הרבה יותר נוסטלגי מהגרסה הסדרתית המוצגת היום.

 

 

מבחינה מכאנית מדובר בתמהיל שלפחות על הנייר עושה רושם מבטיח. קחו למשל את המזלג ההפוך שמחליף כאן את הטללבר המקובל בבוקסרים של ב.מ.וו, ואשר נלקח ישירות ממדף החלקים של ה-S1000RR, לא פחות. מאחור ממוקמת מערכת הפארלבר המוכרת עם זרוע צדית. ב.מ.וו מסבירים כי שינויים קלים בוצעו כדי לייצר מקום עבור חישוק "6 רחב במיוחד שיאפשר צמיג רחב יותר - 180-55-17 במקרה זה.

 

 

ב.מ.וו מתגאה באין ספור אפשרויות התאמה אישית לאופנוע המיוחד, כולל - שימו לב - שלדה מודולרית המאפשרת הסרת חלק אחורי במקרה של מושב בודד.מערכת הפליטה ניתנת להתאמה אישית אף היא, ורשימת האבזור האופציונלי ארוכה במיוחד, כולל (איך לא) כיסוי אלומיניום רטרו-סטייל למושב הנוסע כדי לייצר אופנוע חד-מושבי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יצרנית
מרשים, מאד - ב.מ.וו 90
יצרנית
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים