ריקול לטויוטה קאמרי החדשה - כרית האוויר עלולה להפתח בפתאומיות
טויוטה קאמרי החדשה נקראת למוסכים המורשים של היבואנית, כדי לבדוק אם חדרה רטיבות למנגנון הפעלת כרית האוויר. במקרה של תקלה, עלולה הכרית להפתח בפתאומיות ותגבור ההגה לא יעבוד
טויוטה קאמרי משנת הייצור האחרונה נקראת למוסך. במסגרת ריקול עולמי הכולל כמעט 900 אלף כלי רכב מדגמים שונים, יוזמנו גם בעלי טויוטה קאמרי בישראל. כ-80 מכוניות שיוצרו במהלך החודשים מאי ויוני 2013, יתבקשו להגיע למוסכים המורשים של היבואנית, חברת יוניון מוטורס. הסיבה: כתוצאה מבעיה במערכת המיזוג , עלולה רטיבות לטפטף על יחידת הבקרה על פעולת כרית האוויר הבטיחותית, ולגרום לקצר.
במקרה כזה עלולה הכרית להפתח בפתאומיות או לא להפתח במקרה של תאונה, ומערכת תגבור ההגה עלולה שלא לתפקד.
הריקול אותו מפרסמת יוניון מוטורס הבוקר (שישי), הוא חלק מקריאה עולמית לתיקון מספר דגמים של קונצרן הרכב הגדול בעולם. בהם קאמרי משנות הייצור 2012 ו-2013, ונזה המיוצר במיוחד לשוק האמריקאי ואוואלון, כולן גרסאות על פלטפורמת הקאמרי, גם בדגמים היברידיים. יש לציין כי שלושת הדגמים הגיעו ארצה (גם) כייבוא אישי, בעוד רק הקאמרי הגיעה אלינו באופן מוסדר על-ידי היבואן הרשמי.
ביוניון מוטורס אומרים כי "מטרת הקריאה היא לוודא כי נקז מעבה מערכת המיזוג מתפקד כהלכה. החשש הנו שעודפי מים המתעבים במערכת המיזוג אשר לא ינוקזו כהלכה, עלולים לחדור ליחידת בקרת כריות האוויר. במקרה חריג זה, תידלק בלוח המחוונים נורת התראה וקיים חשש כי המערכת לא תתפקד כהלכה". תיקון הבעיה מתבצע בעזרת אטימה משופרת, הכוללת התקנת מכסה למיכל העיבוי. .
יש להזכיר כי בעל רכב הנקרא להגיע למוסך לצורך ביצוע קריאה לתיקון חוזר (ריקול), מחוייב בכך על-פי חוק. בעל רכב שלא יבצע ריקול אליו הוזמן, לא יוכל למכור את הרכב שכן לא ניתן יהיה לבצע העברת בעלות. כמו-כן, הרכב לא יוכל לעבור בהצלחה את מבחן הכשירות השנתי (טסט).