שתף קטע נבחר
 

הונדה חושפת CBR300R חדש - דווקא בסין

סופר-ספורט קטן לכאורה עם מנוע מוגדל, המיועד בתחילה לשוק הסיני אך מיוצר בתאילנד. יגיע גם לאירופה, אך בינתיים לא יגיע ארצה

חשיבותו של השוק הסיני האדיר בתעשיית הרכב היא עניין מוכר וידוע בתחום המכוניות, בו מחזיקה המדינה במקום ראשון כיצרנית וצרכנית. בהתאם, יותר ויותר יצרניות חושפות דגמים חדשים דווקא בתערוכות רכב בסין, כולל יצרניות היוקרה. ועד כמה משמעותית סין עבור העולם הדו-גלגלי? ובכן, חשובה מאי פעם.

 

 (יצרנית) (יצרנית)
(יצרנית)

 

כך לפחות חושבת הונדה היפנית, אשר במקביל להודעה על פתיחת שני סניפים חדשים בבייג'ינג ושנחאי, בחרה לחשוף אופנוע חדש דווקא בכנס מסחר בצ'ונקינג, דרום-מערב סין. ואם אתם חושבים שמדובר בקטנוע זול להמונים, אשר ישתלב בעשרות המיליונים שגודשים את רחובות הערים בסין, אתם טועים.

 

מדובר ב-CBR300R החדש והספורטיבי, אשר ישווק שם יחד עם ה-CBR500 החדש יחסית. כל זאת במסגרת שינוי מוצהר של הונדה כלפי השוק הסיני, שייהנה מעתה - כך היצרנית - לא רק מכלים לשימוש יומיומי, אלא גם כאלה המיועדים להנאה מרכיבה.

 

ה-CBR300R הוא למעשה גרסה מוגדלת של ה-CBR250R שהופיע בגרסה חדשה רק לפני שנה, עם מנוע בעל צילינדר בודד וקירור נוזל, עם 30 כ"ס (4 יותר מה-250), שלדת קורות פלדה ומתלים פשוטים יחסית, וכמובן פיירינג עשיר בעיצוב. מדובר באופנוע עם כידון גבוה ומושב רחב יחסית, כמו-גם ידיות אחיזה לנוסע.

 

נראה כי מדובר בתשובה זריזה לנינג'ה 300 החדש של קאוואסאקי, ול-YZF250R של ימאהה, כמו גם לדיוק 390 של ק.ט.מ. הכלי ירד מפס הייצור בתאילנד ולא בסין, ולכן לא תהיה בעיה לשווקו גם במדינות המערב, לרבות אצלנו.

 

מהונדה ישראל נמסר כי בינתיים אין כל החלטה על ייבוא.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים