שירותי בנקאות: הכי פופולריים בסמארטפון
סקר שבחן את הרגלי השימוש בקרב מחזיקי מכשירים ניידים חכמים בישראל, מעלה כי שירותי בנקאות הם הפופולריים ביותר. במקום שני - תשלום על חניה
63% מהישראלים המחזיקים בסמארטפון או בטאבלט נעזרים בשירותים בנקאיים - השירות הנייד הפופולרי ביותר, כך עולה מסקר מיוחד של מאסטרקארד שבחן את מידת השימוש שמבצעים ישראלים בשירותים המבוססים על אפליקציות או אתרים ייעודיים לסלולר.
נשאלי הסקר הצהירו כי ביצעו לפחות פעולה בנקאית אחת במהלך החודש האחרון באמצעות המכשיר הנייד שלהם (כגון בדיקת מצב העו"ש, העברת כספים, הפקדת צ'קים באמצעות האפליקציה ועוד).
השימוש השני הנפוץ ביותר הוא תשלום עבור חניה - 39.4% מבעלי המכשירים החכמים נעזרו בהם בחודש האחרון לצורך תשלום על חניה. 16.8% מהם הצהירו כי במהלך החודש האחרון הזמינו מונית באמצעות אפליקציה במכשיר הנייד.
עוד שירותים פופולריים הם הזמנת כרטיסים לקולנוע (28%) ותשלום חשבונות שוטפים (22%).
מתוצאות הסקר, שבוצע עבור מאסטרקארד בידי TRI מחקרים אסטרטגיים עולה, כי גברים נוטים לאמץ שימוש בשירותים ניידים באופן מהיר יותר מנשים: 73.7% מהגברים המחזיקים במכשיר חכם נייד משתמשים בשירותי בנקאות ניידים, בעוד 52.4% עושות כן; 44.3% מהגברים משתמשים בשירותי חניה במכשיר הנייד, בעוד 34.4% מהנשים עושות כן.
28.8% מהגברים משלמים חשבונות באמצעות המכשיר הנייד החכם, לעומת 16.4% מהנשים; ו-22.4% מהגברים מזמינים מוניות באמצעות אפליקציות ניידות, אך רק 11.2% מהנשים נעזרות בשירותים אלו.
מבין הישראלים המחזיקים מכשיר נייד חכם (סמארטפון או טאבלט), 56.6% מהם מחזיקים רק בסמארטפון, 7.2% רק בטאבלט ו-36.2% מחזיקים בסמארטפון וגם בטאבלט.
עוד עולה מהסקר כי הנטייה להשתמש בטאבלט בנוסף לסמארטפון עולה עם הגיל - 68% מהישראלים בגילאי 18-24 ו-66.7% מהישראלים בגילאי 25-34 המחזיקים במכשיר נייד חכם הינם בעלי סמארטפון בלבד, בעוד 52.6% מהישראלים בגילאי 35-44 ו-42.2% מהישראלים בגילאי 65 ומעלה מחזיקים בסמארטפון וגם בטאבלט.