שתף קטע נבחר
 

ריהאנה בישראל: ביזיון בפארק הירקון

הופעתה של ריהאנה בפארק הירקון היתה רצף של רגעים מביכים וזלזול בעשרות אלפי המעריצים שבאו לראותה. הפלייבק המלא, מערכת הבגדים שלא הוחלפה, האיחור המוגזם, ומשך ההופעה (שעה ורבע) - הפכו אותה ללא פחות ממבישה עבור אמן בסדר הגודל שלה

לריהאנה יש חוב בן שלוש שנים. אחד קטן, לי, כאשר בהופעתה הקודמת בארץ (בלומפילד, 2010) לא ביצעה את "Russian Roulette", אחד השירים היפים ביותר שלה, אם לא היפה מכולם. חוב גדול יותר יש לכוכבת בת ה-25 כלפי הקהל הישראלי כולו. אז, היא הגיעה לארץ תחת חסות מסחרית לאירוע חצי-התנדבותי, וסיפקה חצי הופעה.

 

ריהאנה. חיכיתם לי הרבה, תל אביב? (צילומים: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
ריהאנה. חיכיתם לי הרבה, תל אביב? (צילומים: ירון ברנר)

 

שלוש שנים אחרי, ריהאנה גדלה. מאוד. לא רק בגיל, אלא גם בממדי הכוכבות שלה, ואלינו היא הגיעה אמש (ג') אולי בשיא הקריירה שלה אי פעם. מעטים הם כוכבי העל הבינלאומיים, כידוע, שמגיעים בשיאם לישראל בימינו.

 

ריהאנה בשיאה. חצי שיאה (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
ריהאנה בשיאה. חצי שיאה

 

הקהל הישראלי, אם כן, הגיע עם תקוות גדולות לפארק הירקון אתמול, רבים מהם כבר בשעות הבוקר כדי לתפוס את המקום הכי קרוב שיש לבמה. אבל לריהאנה היו תוכניות משלה. בשעה ששערי פארק הירקון כבר נפתחו לקהל, היא בחרה לנפוש בים המלח. הסיבוב הקצר הזה עלה באיחור מוגזם של עלייתה לבמה (המופע החל רק ב-22:00), ובקיצור המופע לשעה ורבע, תוך שהיא מחסירה כמה מהלהיטים הגדולים ביותר שלה. כן, גם את אותו "Russian Roulette" מאז היא החסירה, כמו גם את "Love Song" המעולה ושירים רבים נוספים. כמה חבל.

תגידו את השם שלי (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
תגידו את השם שלי

 

אבל הלוואי שבכך היתה מסתכמת הביקורת על המופע. גם לאחר עלייתה לבמה (והתנצלותה על האיחור) לא פסקו הבעיות. בלי להתבייש, היא ביצעה את מרבית השירים עם פלייבק מלא, כאשר היא מנופפת במיקרופון לקהל וקולה נשמע למרחקים.

 

לא ויתרה בכל זאת על קצת פרובוקציה (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
לא ויתרה בכל זאת על קצת פרובוקציה

 

לא, לא מדובר בקולות רקע או גיבוי כמקובל במופעי פופ מסוג זה, אלא בקול הראשי, המרכזי שלה, שנשמע בדיוק כמו בכל אחד מאלבומיה. והעניין מצער עוד יותר אל מול השירים אותם היא כן ביצעה בהופעה חיה, שכן הבחורה יודעת לשיר, גם ב-Live, ולעשות את זה מעולה.

אין הופעה בלי ריקוד המפשעה (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
אין הופעה בלי ריקוד המפשעה

 

לא ברורה הסיבה לכך, אולי כדי לשמור על קולה, אך בהדרן שכלל את "Stay" ואת הלהיט הענק "Diamonds", היא הוכיחה שכשהיא רוצה - היא יכולה לשיר. אבל היא לא רצתה. חד משמעית.

 

עוד מן המקובל במופעי פופ, היא כמובן החלפת התלבושות לכוכבות מסוגה. מבלי להגזים, עשרות תלבושות שונות מביאות איתן זמרות בסדר הגודל של ריהאנה, לכל מופע בעולם. באיזראל, היא לא החליפה את חצאית הטוטו השחורה שלה, או מה שזה לא היה, אפילו פעם אחת. רק הכתר שלראשה, שעיטר את תוספות השיער המוגזמות שלה (או שמא היתה זו פאה מלאה?), ירד ושב אל ראשה פעם אחר פעם.

לא באה לעבוד (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
לא באה לעבוד

 

נדמה שלא יהיה זה מוגזם לומר שריהאנה לא באה לעבוד. לזעוק למיקרופון "תל אביב, קן יו היר מי", לשיר כמה שירים עם פלייבק חלקי או מלא, לרקוד לצלילי זמרות הליווי והנגנים ולדקלם את המשפט "תודה לכם שהפכתם את הערב לכזה שלא אשכח כל החיים שלי", זה נחמד מאוד. אבל ממישהי במעמדה, ברמתה ובכישרונה הרב, אפשר היה לצפות ליותר. להרבה יותר.

 

מצטער, אבל מה שקרה אמש בפארק הוא זלזול מוחלט בעשרות אלפי המעריצים של ריהאנה. אלה ששילמו 300 או 400 שקל, ואלה ששילמו 1500 שקל כאחד. כל אחד מהסעיפים המביכים הללו לא ראוי היה שיקרה, ולו רק בשל העובדה שהיא יכולה אחרת והיא מגיעה עם קבלות.

הדרן קצר, ודי.  (צילום: ירון ברנר) (צילום: ירון ברנר)
הדרן קצר, ודי.
 

ולראיה, חברי ע' שצפה בה לאחרונה בלונדון, וסימס לי בזעזוע רב במהלך המופע כאן בישראל: "בלונדון זה לא היה נראה ככה. ההופעה שם היתה כל כך מושקעת, אני בהלם מההבדל. היא פשוט הגזימה בזלזול בקהל". ע' צדק בכל מילה. ורירי, לך נאמר שאחרי הפעם השנייה, אני מוותר על חובותייך כלפי הקהל הישראלי, רק אל תצפי מאיתנו לכלום. במילים אחרות, אל תחזרירי.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
ריהאנה. קצרה ולא לעניין
צילום: ירון ברנר
לאתר ההטבות
מומלצים