מבחני ריסוק - חמישה כוכבים לארבעה דגמים
לידיעת רוכשים עתידיים - ארבעה דגמים חדשים בארבע קטגוריות שונות זכו לציון מירבי בסדרת מבחני ריסוק שערך ה-Euro-NCAP. סוזוקי SX4 הבריקה
פיז'ו 2008, סוזוקי SX4 (בארץ S-קרוס), מרצדס CLA וג'יפ צ'ירוקי - כולן זכו בחמישה כוכבי בטיחות. כך מדווח היום (ד') ה-Euro-NCAP, ארגון הבטיחות האירופי הבלתי תלוי, אשר ערך לארבע מבחני ריסוק, הנחשבים למחמירים בתעשייה.
בהתייחסם לתוצאות הפיז'ו, מציינים אנשי הארגון כי עקב התבססותה של ה-2008 על ה-208 המוכרת, נרשמו תוצאות זהות בתחומים שונים בין השתיים. ומסתבר כי מדובר בנתונים בהחלט חיוביים עבור היצרנית. הפיז'ו השיגה ציון מרשים של 88% בהגנה על נוסעים מבוגרים, ו-77% בהגנה על נוסעים צעירים יותר. במידת השמירה על הולכי רגל מפני פגיעה קשה בתאונה, קיבלה הפיז'ו 72%, ובסעיף מערכות בטיחות 70%.
לסוזוקי העניק הארגון תוצאות טובות יותר בקטגוריות המבחן השונות. 92% בהגנה על נוסעים בוגרים (הציון הגבוה ביותר במבחן הנוכחי, במשותף עם ג'יפ), 80% בהגנה על ילדים (הציון הגבוה בחבורה), 72% בהגנה על הולכי רגל ו-81% בסעיף מערכות בטיחות - הציון הגבוה ביותר במשותף עם מרצדס.
מרצדס השיגה 91% בהגנה על נוסעיה הבוגרים, אך זכתה בציון הנמוך ביותר בין הארבע בהגנה על נוסעים-צעירים - 75% בלבד. ה-CLA מציעה לעומת זאת את ההגנה הטובה ביותר בחבורה, להולכי רגל במקרה של פגיעה: 74%. ציון מערכות הבטיחות שלה הוא הטוב מהארבע (ביחד עם סוזוקי) - 81%.
ג'יפ השיגה את ציון ההגנה על נוסעים הטוב (יחד עם סוזוקי) ביותר (92%), ציון טוב בהגנה על נוסעים-צעירים (79%), אך להולכי רגל עדיף שלא להתקל ברכב הפנאי, שכן ציון הבטיחות בסעיף זה הוא הנמוך בקבוצה - 67% בלבד. בסעיף מערכות הבטיחות זכה הצ'ירוקי ב-74%.