ק.ט.מ Lycan 653 - יש דבר כזה, יותר מדי כיף?
אחרי שכבר רכבנו על אופניים עם גלגלי 27.5 ויצאנו לא מסופקים, לקחנו זוג נוסף עם גלגלים כאלו - וראינו את האור
אם תחפשו הגדרה מדויקת לאופניים שבמבחן הזה, תמצאו אותה במיקום שלהם באתר KTM, היצרנית. שם הם עומדים בקטגוריית "שבילים-אול מאונטיין". המשמעות מבחינתנו היא שהזוג הזה אמור לבצע ביעילות, משרעת רחבה של משימות. האמנם?
- לאתר שטח ברשת
שלדת האלומיניום מחזיקה בק.ט.מ האלה דור שני למתלה 4 החיבורים של ק.ט.מ. המתלה הזה מבודד את פעולת השיכוך מהשפעת הדיווש, בין השאר על-ידי "תליית" בולם הזעזועים על הזרוע עצמה. יש כאן ראש היגוי חרוטי, תושבות למעביר ההילוכים הקדמי, לקליפרים ואף ניתוב כבלים דרך צינורות השלדה. בחירה ששייכת הייתה עד היום רק לעילית שבעילית.
שימאנו SLX אחרית באופן בלעדי לשיפטרים ולהעברת 30 ההילוכים, למעט מעביר אחורי של XT. על הבלימה מופקדים קליפרים SLX המצוידים בצלעות קירור זעירות ולופתים רוטורים בקוטר 180 מ"מ. בקצה השני של צינור הבלם תמצאו מנוף שניתן לכיוון מרחק.
בולמי הזעזועים מגיעים מרוקשוק - MONRCH RT3 מאחור עם שיכוך כיווץ והחזרה, מהלך של 125 מ"מ ותליה עם קפיץ אוויר. למזלג REVELATION בחזית יש מהלך של 130 מ"מ, קפיץ אוויר, שיכוך החזרה חיצוני ונעילה מרחוק מהכידון. האבזור ההיקפי מגיע מ-RITCHEY ורק המושב הוא פריט מעוצב של SALLE ITALIA. חישוקי אלומיניום מ-DT SWISS בקוטר 27.5 נושאים צמיגי שוואלבה רייסינג ראלף ברוחב 2.25.
האופניים שוקלים לפי היצרן 12.9 ק"ג. מחירם - 14 אלף שקלים.
רכיבה מעולם אחר
נתחיל בברור מאליו. האופניים האלה אמורים לשלב באופן מיטבי בין הזריזות של אופני "26 והמהירות של "29. איך זה עובד? יש כאן יציבות כיוונית שמאפשרת להסתער על גינות סלעים ללא חשש מתעופה לא מתוכננת. מצד שני, נדרשת כאן עבודה נמרצת יותר כדי להשכיב אותם במודע עמוק לתוך הפניה, שכן הם נוטים להרחיב את הקו.
היגוי-דרך-המותניים זו הדרך המומלצת לעבוד איתם, וכך תתוגמלו עם התנהגות מופלאה. אחרי כיול מתלים קפדני, שכלל התאמת לחץ האוויר למשקלי פלוס תיק על הגב ואיפוס בוררים, אי אפשר היה שלא להתפעל מהדרך בה נבלע השביל מתחת לצמיגים.
לכל אורך המבחן תפקדו מעבירי ההילוכים מצוין, מבלי שנדרשתי לשנות את יחס ההעברה מלפנים, תוך פעילות נמרצת וחלקה לגמרי מאחור. התחושה, מאמץ ההפעלה ודיוק ההעברה של השיפטרים הוא על הצד הפריך והחמאתי יותר, מה שמעלה שאלה באשר לשרידות של הרכיב.
רוכבים מהירים, כמו-גם נהגי מירוצים, יודעים שסוד המהירות טמון במעצורים טובים. והסידור שיש על הלייקן 653 הוא מהטובים שפגשתי ברמת מחיר זו. הנשיכה חזקה מאוד, מינון העוצמה מדויק ומענג ודי באצבע אחת כדי לבלום חזק ובטוח אפילו על המשטח הבוגדני ודל האחיזה ביותר.
ברכיבת XC ארוכה אפשר היה לנצל את אפשרות נעילת הבולמים כדי לייעל את הורדת הכוח לקרקע. מסלול באורך של כ-40 ק"מ עבר מהר מתחת לצמיגים השמנמנים של שוואלבה, ותנוחת הרכיבה מצוינת כדי לכסות מרחקים ארוכים מאד.
סיכום
ברמת המוצר יש בק.ט.מ מרכיבים ויכולות שמקבלים באופניים יקרים יותר. החל באיכות השלדה, דרך ניתוב הכבלים, התושבות הקשיחות של המעבירים, המעצורים, הבולמים והאבזור ההיקפי. כבר רכבנו בעבר על אופניים שיכולים לכסות שבילים וסינגלים טכניים ברמה גבוהה במיוחד, אבל עוד לא רכבנו על אופניים שמשלבים את כל היכולות באופן כל כך מוצלח.
ואם סיכמתי את המבחן הראשון שלי לאופני 27.5 בחוסר סיפוק, הרי שכאן הגעתי להבנה עד כמה המידה הזו יכולה להיות מוצלחת. חושבים שמדובר רק בקונספירציה שיווקית? נסו לרכב עליהם בשטח המתאים - ודברו איתי אחר כך.