שתף קטע נבחר
 

מדוע החליטה המדינה לשנות הגדרה לטרקטורון?

ביום בהיר אחד הודיעה רשות המסים כי הגדרתו של טרקטורון העבודה מיול, חייבת להשתנות ל"רכב להובלת טובין". שואלים עצמכם מה המשמעות ומדוע נדרש השינוי? חפשו את הסיבה בקופת האוצר

יבואני הטרקטורונים נדהמו לגלות לאחרונה כי ברשות המיסים מצאו מקור חדש להגדלת הכנסות: המיול, טרקטורון משא בהגדרתו, זכה להגדרה חדשה במכס: "רכב להובלת טובין". ומי שמניח כי מדובר בשינוי תמים ומינורי של ניסוח, כנראה לא מכיר את המקום בו הוא חי. שכן שינוי ההגדרה הוא בעל משמעות גדולה במיסוי בו חייב הכלי: במקום מיסוי בשיעור של 12% עד 30% בהתאם לסוג המנוע, מחייבת ההגדרה החדשה מיסוי אחיד של, שימו לב - 83%.

 

מכיוון שהמיול אינו מוכר ככלי פנאי דווקא, אלא באמת כרכב לעבודה והובלת משאות קלים, פנתה היבואנית - חברת מטרו - למכס כדי לברר מדוע התבצע שינוי חד כל-כך לפתע פתאום. במילים אחרות, מה הפך בין לילה את המיול לרכב מותרות שמחירו לצרכן צריך לזנק בשיעור כה חד. תשובת המכס אגב, הייתה פשוטה: מאחר שהמיול מציע כושר העמסה של יותר מ-400 ק"ג - צריך להגדיר אותו כ"רכב להובלת טובין" ולא "סתם" רכב משא.

 

כדי להבין עד כמה מקוממת ההחלטה הזו של פקידי המדינה, כדאי רק להזכיר כי דווקא כלים המוכרים בכך ששימושם הוא בעיקר לשעשוע, ובפירוש לא לעבודה קשה, ימשיכו ליהנות מהגדרה מקלה. כך למשל טרקטורונים קטנים וספורטיביים לשני נוסעים, החסרים כל יכולת הובלה ובכל מקרה מציעים משטח טעינה קטן, ימשיכו עם ההגדרה "טרקטורון משא".

 

פנינו אם כך לרשות המסים ובקשנו לקבל הסבר לשינוי ולעיוות, ואכן קיבלנו: "אפיוני הרכב אם הוא טרקטורון או משא, ואם הוא משמש להובלת טובין או נוסעים, נקבעים על-ידי משרד התחבורה. לאחר שהתברר כי לאור הגדרות הרישוי של משרד התחבורה נוצר עיוות פיסקאלי, אנו בוחנים בימים אלה את המשמעויות ואת אפשרויות התיקון"

 

אז יש חדשות טובות, שכן נראה כי מישהו אכן מודע לעיוות שנוצר עקב שינוי ההגדרה הפתאומי. החדשות הרעות הן כי מי שמעוניין ברכישת הכלי, יאלץ להמתין עד לתיקון העיוות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים