המהלך שיישדרג את השירות במלונות בארץ?
התאחדות המלונות פיתחה תוכנה ללימוד שירות מוצלח לעובדים, הכוללת, בין היתר, הנחיות למראה מסודר של עובדי המלון: שיער פזור - Out . גרביונים לבנים - In. גם: לעובדות חשוב להתאים את צבע החזייה לצבע החולצה ולא לשוחח בטלפון, או לסמס בזמן העבודה
שיער אסוף בקפידה, עגילים צמודים לאוזניים, איפור עדין ולא דומיננטי מדי, הקפדה על היגיינה כללית ובכלל זה מקלחת, דיאודורנט ובישום עדין. אלה הם חלק מכללי ההתנהגות שבתוכנה חדשה שפותחה בהתאחדות המלונות, וכוללת הנחיות כיצד לתת שירות טוב יותר בבתי המלון. בימים אלה מופצת התוכנה ל-350 מנהלי מלונות ברחבי הארץ.
עוד על השירות הישראלי לתיירים:
"חשיבות הכשרת העובדים למתן שירות מעולה לאורחים הוא תנאי קריטי להנאתם מהאירוח ולהפיכתם לאורחים חוזרים,"
מסביר יואב בכר, סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות ומוסיף כי ההתאחדות יצרה לומדה מקצועית, שמספקת מיומנויות תקשורת, איכות שירות, מודעות עצמית ככלי לשיפור השירות ומענה יעיל לפניות האורחים וטיפול בבעיותיהם".
המסר המרכזי בתוכנה: חוויית השהייה של האורח במלון נבנית ממפגשיו עם כל בעלי התפקידים בבית המלון, מהמאבטחים בכניסה ופקידי הקבלה, דרך החדרנים, עובדי האחזקה, המלצרים בחדר האוכל ובעלי תפקידים אחרים.
התוכנה כוללת סרטונים המראים כיצד משרתים נכון, מציגה פעולות והתנהגות הדורשות תיקון וגם מבחן על החומר שנלמד. מהמבחן עול,
כי שיער פזור הוא היום Out בעוד גרביונים שקופים בקיץ ושחורים בחורף הם ממש In. לעיסת מסטיק הוא מנהג מגונה, כמו גם ריח של סיגריות שנודף. בנוסף, לומדים העובדים כי אין למלא את כיסי המדים בצורה שהם הופכים ל'מרופטים', ואם עובדת עונדת שרשרת רצוי שתהיה עדינה וכך גם העגילים.
בתוכנה יש גם כללים להתאמת לבוש וצבע ובכלל זה התאמת צבע החזייה לצבע החולצה. הקפדה על ידיים וציפורניים נקיות, הימנעות משיחות פרטיות בטלפון, הן הפרטי והן זה של העבודה, במיוחד בזמן שאורחים באים ושאר נהלים שאולי ישדרגו את שירות הלקוחות במלונות הארץ.
יש לכם טיפים לנותני השירות במלונות? טקבקו לנו (ולהם)!