הכירו את אמי: האישה שאוכלת את העולם
מישראל ועד פולין, מסין ועד ארה"ב וארגנטינה: ערוץ הווידאו emmy made in japan של אמי האמריקנית הוא המקום לחובבי הממתקים שרוצים לדעת על טעמים מהעולם בלי לאכול באמת. לה יש עבודה בלי לעבוד באמת, ולנו היא גילתה מה מהו החטיף הישראלי הכי טוב
לאחר מכן הבחורה ששמה אמי, תאכל עוד חטיפים ישראליים: חלבה, ביסלי ברביקיו ("קראנצ'י!"), קרמבו ("נראה כמו פטריה!"), דובשניות ("וואו, רך!"), פסק זמן ("זה כמו קיטקט"), במבה חלבה ("אלוהים, זה יוצא מן הכלל"), חצילים במלח ("מה אני אמורה לעשות עם זה?"), קליק (כמו כריות נוצצות"). והיא תמשיך גם לחלבה פיסטוק שוקולד השחר, וופלות אגו, ביסלי פלאפל וחביבת הסבתות: וופלה לימון.
מאז ספטמבר צפו בסרטון הזה 260 אלף פעמים. בערוץ של אמי emmymadeinjapan יש עוד סרטים כאלה מרחבי העולם - הולנד, גרמניה, סין, אל סלבדור, אירלנד, שוודיה, כווית, פיליפינים זה חלק קטן מהם (אפילו לפולין יש ממתקים!). יחד עם סרטונים כיצד להכין דברים כמו דלעת להלואין ולחמניות אנגליות (סקונס), וטעימות של ממתקים ספציפיים (מסטיק מגלה עתידות!) היא מגיעה ל-261 סרטוני אוכל בשלוש שנים – ויש לה כבר יותר מ-150 אלף עוקבים.
הכל התחיל כשאמי, ילידת ארה"ב שנסעה לשנה ליפן עם בעלה כדי ללמד אנגלית. "כשהייתי ביפן, צילמתי את עצמי טועמת ממתק", היא מספרת ל-ynet מחשבים. "הסיבה הייתה שפשוט רציתי להיות בקשר עם קהל דובר אנגלית. לפני שנה לאחר שבני נולד חזרנו לארה"ב שם אני ממשיכה לאכול בהתלהבות".
ולמה התחלת לאכול מדינות?
"הסרטונים של לאכול מדינות פשוט קרו כדרך אגב, באמצעות גרמניה אדיבה ששלחה לי חבילה של מתוקים. הודות לצופים המתחשבים שלי החבילות ממשיכות להגיע ואני מאוד שמחה לאכול מהן".
האוכל משתלם
אם אתם שואלים למה אמי עושה את מה שהיא עושה, חוץ מההנאה וההתלהבות מלאכול ממתקים אז התשובה היא שהיא גם מרוויחה מזה כסף. תוכנית השותפות של גוגל, מאפשרת לכל אחד להרוויח כדולר על כל אלף צפיות. אתם יכולים לחשב מתי זה עשוי להשתלם - לא הופכים עשירים מכך, אבל כן, אפשר לעשות מזה כסף.
אמי השתתפה בתוכנית NextUp של גוגל (אלו 30 המשתתפים השנה). יחד עם גולשים אחרים שיש להם יותר מ-50 אלף עוקבים, היא הוזמנה ללוס אנג'לס לכמה ימי למידה וסדנאות לאחר ששכנעה אותם בוידאו שהיא צריכה להיות שם. כמובן, גוגל מאוד אוהבת אנשים כמו אמי ואנשים כמו אמי אוהבים את תוכנית השותפות של גוגל.
"הסרטונים רווחיים ואני מקבלת כסף מפרסום". היא אומרת, "זה מאפשר לי לעשות מה שאני עושה ולגדל ילד - ואני מאוד אסירת תודה על המצב הזה. יש לי עבודה שנותנת לי גמישות בטיפול בו ורווח".
בגודל של שחקן פוטבול
את הסרטונים, מספרת אמי, היא עושה לבד לגמרי: מצלמת, עורכת, דואגת למדיה חברתית (לעמוד הפייסבוק שלה) וכמובן - אוכלת. איך היא כל כך רזה? "יש לי המון לאכול אז אני מצלמת רק תוכנית אחת בשבוע, כדי לא להיות בגודל של שחקן פוטבול. אז זה לוקח זמן", היא אומרת .
מה את עושה עם מה שנשאר מהמתתקים?
אני חולקת את מה שנשאר עם בני משפחה וחברים.
מה את אוכלת בדרך כלל?
"בדרך כלל אני אוכלת טוב. אני נהנית לבשל ואני מכינה ארוחות באופן יומיומי ומנסה לשמור את הסוכר לסרטונים. לארוחת ערב אתמול אכלנו חזיר עם אורז וסלט אגסים".
הכל טעים!
אמי מודעת לכוחה הרשתי ולא רוצה להעליב אף אחד או או מסיבה כלשהי אחרת, טוענת שאף ממתק לא גרם לה לבחילה ולא מוכנה לקבוע באיזו מדינה יש את החטיפים הכי טובים או מה החטיף הכי טוב בעולם. "אני לא חושבת שאכלתי מספיק מהעולם כדי לקבוע", היא אומרת, "יותר מדי חטיפים שלא טעמתי".
ובכל זאת, מה הכי אהבת מישראל נניח?
"זה יהיה ביסלי ברביקיו וחלבה פיסטוק".
המאכל הכי מוזר שאכלת?
"החצילים החמוצים מישראל היו מוזרים אבל מאז שאכלתי אותם למדתי שלא אמורים לאכול אותם לבד. אני בטוחה שהם הרבה יותר טובים עם פלאפל".
בקרוב: איראן
אהבתם את אמי? כאמור אתם ממש לא לבד. מה סוד הקסם שלה? וודאי מדובר בזה שאנשים אוהבים לראות אנשים שנראה שהם אוהבים לעשות את מה שהם עושים, אולי האותנטיות שלה - שאין פה הפקה גדולה אולי שמעולם לא ראינו מישהו אוכל ממתקים כאילו הוא אוכל מנת גורמה ומתענג על שילוב הטעמים. עוד דבר שאפשר לקחת ממנה זה את האפשרות הזו ביוטיוב - לעשות ממש עסק. זה אומר שכמובן צריכים לעשות משהו שאף אחד אחר לא. ממתקים נניח, זה כבר אמי. ואל תדאגו זה לא עומד להיגמר בקרוב: היא מרגיעה שיש לה המון חבילות שעוד לא נפתחו של אוכל. לסקרנים, המדינות הבאות בתור בימי שני הבאים הן בין השאר ברזיל, קפריסין ואיראן.
בתיאבון שיהיה.