דייהטסו מציגה: המשאית השובבה וננסית
יצרנית הרכב היפנית, שנטשה אותנו לפני יותר משנה וחזרה להתמקד בשוק הבית היפני, תציג משאית ננסית ומדליקה במיוחד
אחרי סובארו וסוזוקי, גם דייהטסו חושפת את הדגמים החדשים שתציג בתערוכת טוקיו הקרובה. התערוכה, שתתקיים השנה בין ה-23 בנובמבר ל-1 בדצמבר, היא במה מצוינת לתעשייה המקומית - שחושפת כל שנתיים שפע אדיר של דגמים. מרביתם אינם יוצאים מיפן, או שמשווקים רק במדינות בודדות.
דייהטסו, להיט מכירות עד שעזבה את אירופה וישראל והפכה למותג יפני מקומי, תציג בטוקיו דגמי תצוגה מקוריים. הבולט שבהם הוא ה-FC-דק (FC-Deck), משאית זעירה חמודה במיוחד - אורכה רק 339.5 ס"מ (קצרה יותר מפיאט 500 החדשה), ועם ממד גובה חריג - 198.5 ס"מ. הרוחב עומד על 147.5 ס"מ.
אם המידות האלה מזכירות לכם משהו - אז אתם צודקים - ה-FC-דק פותחה כך שתתאים למידות האורך והרוחב שמקובלות בקטגוריית מכוניות המיקרו היפניות (Kei). המשאית הננסית מצוידת במנוע תא-דלק, הצורך מימן ומפיק ממנו אנרגיה חשמלית לא מזהמת. טכנולוגיה שהופיעה ברכבי תצוגה לפני עשרות שנים, אך למרות ניסיונות בודדים לא הצליחה עדיין לחדור לעולם הרכב האמיתי. דייהטסו לא מספקת נתוני ביצועים או הספק.
לצד ה-FC-דק, דייהטסו תציג בטוקיו שני דגמים נוספים. האחד הוא הדקה-דקה (Deca Deca), רכב מיקרו גבוה שכפי הנראה יגיע לייצור בקרוב בשינויים קלים. השני קרוב לא פחות לייצור, ומחזיר לחיים את השם קופן (Kopen).
למי שלא זוכר, זוהי רודסטר קטנטנה ששווקה גם באירופה, ואפילו נחתה לזמן קצרצר בישראל - אך לא שווקה לבסוף. הקופן שתוצג בטוקיו מוגדרת עדיין כדגם תצוגה, אך הגרסה הסדרתית צפוי להיות כמעט זהה לה.