שתף קטע נבחר

תוכנית הגריטה חזרה - והסתיימה תוך יום

פעם נוספת הוזנקה לדרכה תוכנית הגריטה, ולכולם ברור כי אם לא יהיה שינוי, התקציב השנתי להפעלתה יאזל תוך זמן קצר

לאחר שהופסקה בתחילת השנה עקב היעדר תקציב, חזרה היום (א') תוכנית הגריטה לפעילות מלאה. במסגרתה יכול בעל כל רכב שיוצר עד 1993 (בן 20 ולמעלה) לקבל 3,000 שקל עבור מכוניתו, בתנאי שהיא במצב נסיעה ועם רישוי בתוקף. אלא שבניגוד לדעת מומחים והצהרות השר לאיכות הסביבה, עמיר פרץ, יעמוד תקציב הגריטה השנתי על 5 מיליון שקלים למשך חמש שנים - עד 2017. זאת בניגוד להמלצות להעלות את התקציב השנתי ליותר מ-30 מיליון שקלים.

 

 

כדאי להזכיר כי בכל העולם נחשבת תוכנית הגריטה להצלחה מסחררת, במסגרתה מעודדת המדינה בעלי רכב ישן, מזהם ולא בטוח יחסית לכלי רכב מודרניים, להוריד את הענתיקה שברשותו מהכביש. פעילות זו במרבית מדינות העולם המערבי סייעה לא רק להצערת צי הרכב ולהפיכתו לבטוח ו"נקי יותר", אלא גם הגדילה את הכנסות המדינה ממסי קניה על רכב חדש.

 

בישראל מצויים כיום כ-40 אלף כלי רכב ישנים בני 20 שנה ויותר, המתאימים להגדרה רכב-בר-גריטה. עד היום נגרטו בישראל כ-27 אלף כלי רכב ישנים, בין השנים 2010 (תחילת התוכנית) ל-2012. בפעם האחרונה בה הופעלה התוכנית נגרטו יותר מ-2,000 מכוניות במהלך חודש אחד (דצמבר). בהקשר זה כדאי לציין כי תקציב של חמישה מיליון שקלים אותו הסכים האוצר להעניק למשרד להגנת הסביבה, מספיק ל-1,500 כלי רכב בלבד.


פורסם לראשונה 03/11/2013 13:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים