שתף קטע נבחר

 

שינויים בהרגלי השתייה

כבר ארבעה חודשים שבתל אביב פועלות שש תחנות למילוי בקבוקי מים קרים בחינם. כמה כסף הן חסכו לתושבים, באיזה אזור בעיר יותר צמאים והאם בקרוב נראה תחנות של WOOSH גם בניו יורק? סיכום ביניים

קפה הפוך בחמישה שקלים  הרעיד את עולמכם? אם כך, מה דעתכם על מים קרים, נקיים ומסוננים בחינם? כבר ארבעה חודשים שבעיר תל אביב פועל פיילוט של חברת WOOSH שמאפשר למלא בקבוקים במים קרים ללא עלות, תחליף לבקבוקי המים המינרליים היקרים שמיטיב הן עם הסביבה והן עם הצרכנים.

 

עוד כתבות בערוץ כלכלה ירוקה וקיימות

מדריך: כך תוודאו שהדירה שלכם באמת ירוקה

ישראלים עושים מיליונים מטכנולוגיות מים

בדקו בעצמכם: האם אתם חיים בעיר ירוקה?

בית ישראלי זורק בחודש מזון בשווי 350 שקל

 

עיריית תל אביב תצטרך להחליט בקרוב אם להמשיך בפיילוט, שכולל לעת עתה שש תחנות שנמצאות סמוך לתחנות "תל-אופן". מעבר לשירות לתושב, מדובר במיזם סביבתי לחלוטין שמצמצם את השימוש בבקבוקי פלסטיק, שכן הצרכנים מגיעים אל התחנות עם בקבוק משלהם. בנוסף, המכונה מציעה שטיפה אוטומטית שמנקה את הבקבוק מחיידקים ומיד אחריה ממלאת אותו במים הקרים.

 

בדרך למנהטן? תחנת WOOSH בתל אביב (צילום: woosh) (צילום: woosh)
בדרך למנהטן? תחנת WOOSH בתל אביב(צילום: woosh)
 

בארבעת החודשים שחלפו מאז התחלת השירות, מולאו יותר מ-31,716 בקבוקי חצי ליטר בתחנות שנמצאות בחוף תל ברוך, מתחם הספורטק, חוף מציצים, כיכר רבין, רוטשילד פינת בר-אילן ופארק מנחם בגין. בהנחה שללא התחנות היו התושבים רוכשים בקבוקי מים מינרליים בעלות של כ-8 שקלים, נחסכו עד כה יותר מרבע מיליון שקלים.

 

ב-WOOSH מעריכים כי אם כל תושבי תל אביב היו משתמשים בתחנות, ניתן היה לחסוך קנייה של 1,356,400 בקבוקי פלסטיק בחודש, שעלותם 10.8 מיליון שקלים. עד כה נרשמו לשירות 10,100 בני אדם, 71% מהם גברים ו-29% נשים. הצרכנים הכבדים ביותר של השירות הם תל אביבים (73% מהמשתמשים) בעשור הרביעי לחייהם.

 

איפה הכי צמאים? 

במיזם מספרים כי שתי התחנות הפופולריות ביותר הן אלה שנמצאות בשדרות רוטשילד ובספורטק,

ולשתיהן מאפיינים שונים - ברוטשילד, שם מולאו עד כה כ-8,200 בקבוקים, השימוש הוא קבוע כמעט לאורך כל היום. בספורטק, בו מולאו כ-12 אלף בקבוקים, הצריכה הגבוהה ביותר נרשמת עד 10:00 בבוקר ובין 16:00 ל-22:00 בערב, כאשר השיא הוא ב-19:00.

 

היזם איתי תייס-זמיר הגה את הרעיון בזמן שטייל בעיר עם בנו, אז בן שנה, והבחין שאזלו לו המים בבקבוק. מכיוון שמטעמים סביבתיים קניית בקבוק מים לא באה בחשבון, הוא הגיע למסקנה שבעיר חייבת להיות עמדה שבה יהיה ניתן למלא מים קרים בבקבוק ואפילו לשטוף אותו כדי לאפשר שימוש חוזר.

  

מעיריית תל אביב נמסר ל-ynet כי "הפרויקט עדיין בפיילוט ונושא המשך שיתוף הפעולה עם החברה נבחן בימים אלה על-ידי העירייה". כך או כך, ב-WOOSH כבר מכוונים יותר גבוה - לפי החברה, בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן עם עיריית ניו יורק על רכישת המיזם. בניגוד לתל אביב, בתפוח הגדול מתכננים לגבות מהמשתמשים מחיר סמלי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: woosh
מישהו צמא ברוטשילד?
צילום: woosh
בזכות הילד. היזם איתי תייס-זמיר
מומלצים