שתף קטע נבחר

לא שמים גז: הפטנט הישראלי לאריזות לחץ

פיתוח כחול-לבן עשוי להחליף בקרוב את אריזות התרסיסים עם הגז הדחוס בשרוול אלסטי וידידותי לסביבה. Eco-Sleeve נשלח לייצג את ישראל בתחרות קלינטק בארה"ב והיזמים מספרים על התעניינות מצד חברות ענק

המצאה ישראלית עשויה להוביל להיעלמותן של אריזות המתכת של הדאודורנטים, מטהרי האוויר והג'לים השונים המוכרות לכולנו. Eco-Sleeve, פיתוח של חברת GreenSpence המקומית שהוקמה על-ידי גדי הר-שי ואמיר בירן, מייתר את השימוש בגז דחוס ומאפשר ליצור את התרסיס באמצעות שרוול אלסטי.

 

עוד כתבות בערוץ כלכלה ירוקה וקיימות

מדריך: כך תוודאו שהדירה שלכם באמת ירוקה

ישראלים עושים מיליונים מטכנולוגיות מים

בדקו בעצמכם: האם אתם חיים בעיר ירוקה?

בית ישראלי זורק בחודש מזון בשווי 350 שקל

 

מדובר בחומר חדשני שמולבש על שקיק סטנדרטי שנמצא בשימוש במוצרים רבים. בניגוד לגז, המפעיל לחץ לכל הכיוונים, הכוח שאותו מפעיל השרוול מופנה רק כלפי מרכז האריזה. כך ניתן לוותר על אריזות לחץ מתכתיות עגולות לטובת מגוון חומרים אחרים (כמו פלסטיק וקרטון למשל) במגוון עיצובים אשר מקנים יתרונות שיווקיים משמעותיים ליצרנים. למעשה, הטכנולוגיה מפשטת ומוזילה את תהליך הייצור וקלה להטמעה בקווי המילוי הקיימים.

 

אריזות Eco-Sleeve. "לא צריך גז" (צילום: יח"צ) (צילום: יח
אריזות Eco-Sleeve. "לא צריך גז"(צילום: יח"צ)

 

בחודש שעבר זכתה החברה בתחרות CleanTech Open Israel ובעקבות הזכייה היא תייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית CleanTech Open Global Ideas Competition, שתתקיים החודש בעמק הסיליקון באה"ב. מדובר באחת התחרויות הנחשבות בתחום האנרגיה הנקייה ועל אדמות ארץ הקודש היא מתקיימת זו השנה החמישית.

 

"זאת טכנולוגיה חדשה שמייתרת לגמרי את הגז", מסביר המנכ"ל גדי הר-שי את היתרונות

הסביבתיים שטמונים בפיתוח, "כל הלחץ מופנה כלפי מרכז השקית, ולכן אין שום צורך במיכל לחץ חיצוני. אנחנו מייתרים את אריזת הלחץ היקרה".

 

מדי שנה מיוצרים בעולם כ-12 מיליארד תרסיסים, ג'לים וקצפים באריזות לחץ מתכתיות לשימושים שונים. לצורך ייצורם נעשה שימוש בלמעלה מ-500,000 טון של גזים. לשאלה האם קיימת דרישה למוצר מסוג ה-Eco-Sleeve בקרב חברות בארץ ובעולם משיב הר-שי כי "בארץ בוודאי, אנחנו בקשר עם החברות המובילות כמו סנו למשל. אנחנו נמצאים במגעים התחלתיים עם חברות כמו לוריאל, יוניליבר, פפסי, אסתי לאודר ועוד. רשימה מאוד ארוכה של חברות גילו עניין וגם חברות פחות מוכרות שנמצאות בשרשרת האספקה, כמו מילוי ועוד".

 

האם חברות מחפשות פתרונות ידידותיים לסביבה?

"יש שני טרנדים שהלקוחות בעולם מחפשים - מוצרים בעלי השפעה סביבתית נמוכה, לרבות חוסר זיהום, ומוצרים שיש בהם פחות חומרים משמרים. כיום, בגלל שהגז מצוי בתוך האריזה, יש צורך בהרבה חומרים משמרים. אם אתה משתמש בתרסיס למחבת, תתיז ותריח. אם יש ריח שדומה לשמן אני מוריד את הכובע. זה מראה שכמות החומרים שהם לא שמן גבוהה מאוד. שני הטרנדים האלה מתחברים לפיתוח שלנו וכמובן הרגולציה העולמית מאוד דוחקת בכל היצרנים לחפש פתרונות ירוקים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
Eco-Sleeve. עוד תשמעו עליו
צילום: יח"צ
מומלצים