שתף קטע נבחר
 

תחרות העסקים הקטנים יוצאת לדרך

מעל 300 אלף עסקים קטנים בארץ הם אלו שמניעים את הכלכלה הישראלית. אך למרות הרצון להצליח, מצוקת אשראי, קושי בשיווק, תחרות ובירוקרטיה - יוצרים קושי ומובילים לסגירת עסקים רבים. ynet, "ידיעות אחרונות" ובנק הפועלים מקדמים את המגזר - ומשיקים את תחרות העסקים הקטנים

"עסקים קטנים זה החמצן של המדינה". האמירה הזו נשמעת לא מעט ולא בכדי - בדיקה קצרה של הנתונים תציב בפנינו עד כמה חנות המכולת השכונתית, בית המלאכה הקטן, המספרה וחנות הנעליים - תורמים להנעת גלגלי הכלכלה הישראלית.

 

כתבות נוספות על עסקים קטנים בערוץ הכסף שלי :

 

עכשיו, שימו לב לנתונים: בישראל יש יותר מ-300 אלף עסקים קטנים. כ-90% מהעסקים בישראל מעסיקים עד תשעה עובדים. הפדיון השנתי של עסקים המעסיקים עד ארבעה עובדים עומד על יותר מ-200 מיליארד שקל בשנה ומהווה כ-15% מסך הפדיון במשק.

 

למרות שתרומתם לכלכלה הישראלית מכרעת, העסקים הקטנים נתקלים בשלל בעיות - שבמקרים רבים גורמים להם פשוט להיסגר.

 


 

סקר שביצעה לאחרונה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה מעלה, שבשנת 2013 אחוז העסקים הקטנים שדיווחו על ירידה במספר העובדים עמד על 21% - לעומת 16% שנתיים קודם. 10%-15% מבין העסקים הקטנים (עד 19 עובדים) ציינו כי הייתה להם כוונה לסגור את העסק במהלך השנה האחרונה. נתונים אלו תואמים גם את המציאות בשטח בשנים האחרונות.

 

בסקר שערכה הרשות ציינו העסקים את המיתון והמצב הכלכלי, הקושי בגיוס אשראי וכן בעיה בשיווק העסק או המוצר - כקשיים העיקריים. עוד צוין העומס הבירוקרטי המוטל על בעלי העסקים והאיחור בתשלומי הלקוחות (ימי אשראי) מול הצורך לשלם לספקים בזמן. למעשה, אל מול הפוטנציאל האדיר של המגזר הזה ניצבים לא מעט קשיים - ואין ספק שחובת המדינה והגופים הפיננסיים לסייע להם לצמוח.

 

התחרות יוצאת לדרך

על מנת לקדם את מגזר העסקים הקטנים בישראל ולהגביר את המודעות בקרב הציבור לחשיבותו, ynet "ידיעות אחרונות" ובנק הפועלים משיקים את תחרות העסקים הקטנים השנתית.

 

במסגרת התחרות ייבחרו 18 עסקים קטנים (עם מחזור של עד 25 מיליון שקל) מובילים בתחומם, מתוכם יזכו שישה בתי עסק בפרס מיוחד, הכולל מענק יזמות כספי בסך 20 אלף שקל מתנת בנק הפועלים, חבילת פרסום ב-ynet וחבילת פרסום ב"ידיעות אחרונות". בנוסף, השנה נשיק גם את מסלול "עסק חברתי" - עסק אחד שפעל לקידום נושא חברתי בישראל שיזכה גם כן בחבילת הפרס.

 


 

הצצה אל העסקים שזכו בתחרות שהתקיימה בשנה שעברה, מראה מגוון מעניין וייחודי של עיסוקים: חברת מולו די, המפתחת ומשווקת מוצרי איפור לכהות עור; מהנדסים צעירים - חברה המעבירה חוגי פיזיקה והנדסה לילדים מגיל ‭;6‬ פלג דיזיין - סטודיו לעיצוב מוצרים ומתנות הנמכרים בכל העולם; מי ננה - ייצור והפצה של מוצרי טקסטיל מיוחדים לתינוקות; פאן פוד - שיווק והפצה של נאצ'וס; וגרינבו - עסק לעיצוב וייצור מוצרים ופתרונות לבית ולגינה.

 

בשנה שעברה, ברקע מבצע "עמוד ענן‭,"‬ הוחלט להירתם גם למען עסקי הדרום, ולתחרות נוסף מסלול מיוחד לעסק מצטיין מהדרום. במסלול זה זכה העסק של אוסי לנקרי מאופקים, בעלי חברת אוסי אירועים.

 

"אם המדינה תלווה כל עסק קטן ותתמוך בו, אני מאמין שאנו לפני עתיד חדש לכלכלה במדינת ישראל. כל היזמים שנמצאים כאן עובדים קשה מאוד להגשמת החלום שלהם, ואסור שהחלום הזה יילך לאיבוד", אמר מנכ"ל בנק הפועלים, ציון קינן, בטקס הכרזת העסקים הזוכים ב-2012.

 

אז אם גם אתם רוצים להצליח ואולי גם לזכות בפרס שיקדם את העסק - זו ההזדמנות שלכם. לתקנון תחרות העסקים הקטנים לחצו כאן


פורסם לראשונה 08/11/2013 08:13

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
תחרות 2012
צילום: יריב כץ
צילום: שלו מן
חברת גרינבו, ממנצחי התחרות בשנה שעברה
צילום: שלו מן
צילום: יריב כץ
"מולו די". ממנצחי התחרות בשנה שעברה
צילום: יריב כץ
מומלצים