ב.מ.וו מתחדשת: S1000R עירום ו-R1200RT LC
יצרנית האופנועים חשפה היום גרסת חצי-עירומה לאופנוע הספורט החזק בעולם. וגם, הוסיפה אפשרות לתייר עם מנוע בוקסר ותיבה חצי-אוטומטית. אלינו הם צפויים להגיע בסביבות חודש אפריל
ב.מ.וו חושפת היום (ג') במילאנו את גרסת העירום לאופנוע הסופרבייק שלה. הדגם החדש הושק תחת השם S1000R, והשיל לא רק R משמו, אלא גם 30 כ"ס מהמנוע של ה-S1000RR. למעשה מדובר באופנועים זהים, למעט הסרת חלק מ"תלבושת" הספורט של ה-RR, וכאמור טיפול מנוע.
הקטנת מעברים ושסתומים, כמו-גם שינוי מפות הצתה, הורידו את תקרת הסל"ד ב-2,000, ומאפשרים 160 כ"ס ("בלבד") ב-11,000 סל"ד, יחד עם עליה קלה במומנט המרבי. נתון המשקל נותר דומה - 208 ק"ג מוכנים לכביש. כדי להפוך את האופנוע למתאים עוד יותר עבור רכיבה רגועה יחסית, גדל בסיס הגלגלים ב-22 מ"מ, אך חבילת האלקטרוניקה הבסיסית נותרה מקיפה - עם אפשרות בחירה בשני מצבי רכיבה ("כביש" או "גשם"), ABS ממוחשב ובקרת אחיזה. יש גם אופציה לקוויק-שיפטר המאפשר העלאת הילוכים ללא שימוש במצמד, מתלים אלקטרוניים ותוספת של שני מצבי רכיבה - "דינמי" ו"דינמי-פרו" לרכיבת מסלול.
ומהצד השני של סרגל האקשן, ב.מ.וו חושפת היום גם את ה-R1200RT עם מנוע הבוקסר העדכני שהופיע לראשונה בתחילת השנה ב-GS הגדול. הבוקסר הוותיק של היצרנית אשר הוסיף קירור נוזל לצינון האוויר-שמן המוכר, הושתל בקרבו של אופנוע התיור ומייצר בו (כמו ב-GS) הספק מרבי של 125 כ"ס - במקום 110 בדגם היוצא.
שילדת ה-GS בה עושה שימוש אופנוע התיור, מציעה את כל החדשנות שבדגם ההרפתקה, ויותר מכך. שכן בין היתר, ה-RT מציע - לראשונה בב.מ.וו - תיבת הילוכים המאפשרת לא רק העלאה, אלא גם הורדת הילוך ללא שימוש במצמד. בנוסף מציע אופנוע התיור הגדול גם סיוע בזינוק בעליה - מערכת דומה לזו בה מצוידות מכוניות עם תיבה רובוטית. מלבד זאת כולל הדגם החדש את כל מערכות האלקטרוניקה המסייעת שיש ליצרנית הבווארית להציע.
שני האופנועים צפויים לעשות עליה לכביש המקומי בתחילת 2014. למרות שאין עדיין תאריך - וכמובן תג-מחיר - יעד, נראה כי שניהם יתמקמו באולם התצוגה של היבואנית, דלק מוטורס, בסביבות חודש אפריל.