פורד קוגה במבחן דרכים: 4X4=10?
רכב הפנאי של פורד הגיע לישראל באיחור מאכזב. האם ביצועים יוצאי דופן ואיכות גבוהה מספיקים כדי לסגור את הפער מול המתחרים? רועי צוקרמן מברר את הסוגיה
- שנת השקה: 2012
- קטגוריה: רכבי פנאי קומפקטיים 4X4
- מתחרים עיקריים: הונדה CR-V, טויוטה ראב4, מאזדה CX-5, סובארו פורסטר
- מחיר התחלתי: 179,500 שקל
- מחיר לרכב המבחן: 199,500 שקל
- לגלריית התמונות המלאה של פורד קוגה
1. תא נוסעים ותפעול
תא הנוסעים של הקוגה מציע איכות חומרים גבוהה, ואיכות הרכבה טובה למדי. הוא מרווח באופן נדיב במיוחד, עדות נוספת ליתרון פלטפורמת הפוקוס, המעניקה מרווח כתפיים מצוין בכל הדגמים העושים בה שימוש. תא המטען אף הוא נדיב בגודלו, והגישה אליו בסיוע מערכת פתיחת הדלת האחורית באמצעות הרגל (ראו בסרטון למעלה) נוחה במיוחד. מנגד, כמו בדגמי פורד אחרים, למרות עושר באבזור, הנדסת האנוש לוקה מעט. שכן המערכות השונות (במיוחד מערכת השמע) מציעות יותר מדי מתגים.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
למרות שנהגנו ברמת הגימור הגבוהה ("טיטאניום") המצוידת בחישוקי ענק ("19) וצמיגים רחבים ונמוכים (235/45), הקוגה הפגין רמת נוחות מרשימה - ולא רק ביחס לקטגוריית רכבי פנאי. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה מאד, וטובה בעיר ובשבילי קק"ל (המקסימום שהקוגה מסוגל בשטח). בידוד הרעשים טוב, למעט חדירה של רעשי מנוע מיותרים במהירות נמוכה. כושר התמרון העירוני טוב - בסיוע היגוי מדויק ולא כבד מדי.
3. מנוע-תיבת הילוכים
יחידת הכוח של רכב המבחן מוכרת לנו מהפוקוס אקובוסט - טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר מספק 180 כ"ס ומומנט גבוה (24.5 קג"מ ב-1,600 סל"ד). היחידה הזו מייצרת נתונים מרשימים, המסייעים לקוגה להיות מהחזקים והמהירים בקטגוריה - ברוב המקרים בפער משמעותי. תיבת ששת ההילוכים האוטומטית מתפקדת היטב, אך העברות הילוכים לא תמיד חלקות לחלוטין. תצרוכת הדלק הייתה טובה ביחס לביצועים, ועמדה במסלול המבחן הסטנדרטי שלנו על 10.9 ק"מ לליטר.
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של הקוגה טובה מאוד, וכמו הנוחות - לא רק ביחס לקטגוריה. רכב הפנאי של פורד מאופיין בתחושת נהיגה שמזכירה הרבה יותר מכונית נוסעים רגילה, עם זוויות גלגול מתונות ויכולת לפתח קצב תנועה מהיר גם בכבישים מפותלים. כושר הבלימה טוב אף הוא, ויחד עם צמיגים רחבים שמעניקים שפע אחיזה, מתקבלת חווית נהיגה מתגמלת יותר מהמקובל בקבוצה. הקוגה המשווק בישראל מצויד בשבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג) ובמערכת יציבות תקנית, וזכה לציון המרבי במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP.
היכולת הדינמית טובה מאוד, כך גם רמת הבטיחות הפאסיבית
5. אבזור ומחיר
שתי גרסאות אבזור מוצעות לקוגה - הבסיסית מכונה "טרנד" ומצוידת בשבע כריות אוויר, מערכת לסיוע בזינוק בעלייה, חישוקי "17 קלים, מערכת שמע מקורית עם חיבורי USB ו-AUX, תפעול קולי באנגלית, התנעה ללא מפתח ובקרת שיוט. מחירה 179,500 שקל. הגרסה בה נהגנו, "טיטאניום", מוסיפה חישוקי "19, חיישני אורות וגשם, מושבי עור משולב, תאורת אווירה בתא הנוסעים עם צבע מתחלף, דלת אחורית נפתחת ב"בעיטה", מערכת שמע משודרגת וחלון גג גדול. מחירה 199,500 שקל, ולטעמנו היא הגרסה המשתלמת מבין השתיים.
ציון כולל וסיכום
+ נוחות, יכולת דינמית, ביצועים, איכות
- יכולת שטח
ולבסוף: אם אתם מעוניינים ברכב פנאי עם הנעה כפולה, פורד קוגה צריך להיות בראש רשימת הקניות שלכם. הוא מציע שילוב מרשים של יכולת כביש, נוחות ואבזור, עם תג-מחיר נמוך מחלק ממתחריו הישירים. מנגד, כדאי לשים לב שמתחרים אחרים עם הנעה קדמית בלבד, ובמיוחד מאזדה CX-5 המצוין, יציעו לכם כמעט את אותו הדבר - בעשרות אלפי שקלים פחות.
מנוע | ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1.6 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 180 כ"ס ב-5,700 סל"ד |
מומנט מרבי | 24.5 קג"מ ב-1,600 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | כפולה / אוטומטית, שישה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | חמש דלתות, האצ'בק / חמישה |
אורך | 452 ס"מ |
רוחב | 184 ס"מ |
גובה | 171 ס"מ |
בסיס גלגלים |
269 ס"מ |
משקל | 1,682 ק"ג |
נפח תא מטען | 456 ליטר |
100-0 קמ"ש | 9.7 שניות |
מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 13 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 10.9 ק"מ לליטר |
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) | 179 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 13 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 199,500 שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP |