שתף קטע נבחר

צפו: כך נראה מגדל פיקוח שנבנה ב-60 יום

כ-100 מטרים מעל נתב"ג מתנוסס מגדל הפיקוח החדש של רשות שדות התעופה, שאותו בנתה חברת דניה סיבוס בחודשיים בלבד וצפוי להיכנס לשימוש מבצעי כבר ב-2014. כעת מתכננים להשתמש בשיטת הבנייה המהירה גם לבניית מגדלי מגורים. כתבנו עופר פטרסבורג היה שם

כ-100 מטרים מעל נמל התעופה בן גוריון מתגלה נוף פנורמי חדש, בצמוד לקניון שחקים. כשעולים מבעד לפיר המעלית החלול במבנה הבטון החדש המשקיף על כביש מספר 1, מתגלים בהינף עין כל מסלולי התעופה, כולל אלה החדשים, שעלולים להטריד בקרוב את תושבי ראש העין ופתח תקווה. זהו מגדל הפיקוח החדש של נתב"ג, שמתנשא לגובה של לא פחות מ-30 קומות, ונבנה על ידי חברת הנדל"ן דניה סיבוס תוך חודשיים בלבד.

 

לשם השוואה, מגדל הפיקוח החדש גבוה פי 2 מהמגדל הישן, שנראה לידו כמו דרדס ומגיע לגובה של 45 מטרים. למעשה, למגדל הפיקוח הישן כמעט ואין נגישות למסלולים החדשים שייפתחו בתחילת שנת 2014. שטחו של המגדל החדש עומד על כ-5,000 מ"ר והוא יהפוך להיות מבצעי בסוף 2014.

 

במשרד פלג אדריכלים, שהיה אמון על תכנון המגדל, כבר בוחנים כיצד ניתן ליישם את הבנייה המהירה, ששאובה מהקמת אסדות נפט בנורבגיה, גם על מגדלי מגורים. במשרד מציינים כי המבנה העיקרי של המגדל עשוי מעטפת בטון, היוצרת את הצורה האדריכלית המיוחדת, ובתוכה פיר בטון למעליות ומערכות, ביניהן מתוחות תקרות בטון.

 

היינו שם: צפו בתמונות ממגדל הפיקוח החדש

 

צילום: שאול גולן

 

 

שיטת בנייה א-סימטרית

עוד מוסיפים במשרד פלג אדריכלים כי דניה סיבוס, שזכתה במכרז רשות שדות התעופה (רש"ת) לבניית המגדל, בחרה "בשיטת התבנית המתרוממת לביצוע שלד המבנה, בטכנולוגיה שנוסתה לראשונה בארץ במבנה א-סימטרי, עם קירות המשנים את עוביים, קוטרם, זווית הטייתם ומרכזם, תוך כדי יציקתם והתרוממות התבנית".

 

יתרון משמעותי של מגדל הפיקוח החדש, שהופך את נמל התעופה בן גוריון לכזה שניתן להשוות אותו לנמלים בינלאומיים מוכרים בעולם כמו נמל התעופה JFK בניו-יורק, הוא הגדלת מספר העמדות של פקחי הטיסה. כמו כן, ברש"ת מציינים שמדובר במגדל הפיקוח הממוגן ביותר בעולם, אשר חולש על כמות של כ-100 אלף תנועות מטוסים בשנה.

 

"מגדל הפיקוח החדש עלה וגדל בקצב של כשלושה מטרים ביממה, בעבודה רציפה של 24 שעות ביממה - מתחילת היציקה במפלס הקרקע, ועד לסיום היציקה במפלס הסופי", מספר יעקב גנות, מנכ"ל רש"ת. לדבריו, "פרויקט מגדל הפיקוח משתלב עם סיום בניית המסלולים החדשים בנתב"ג, ובהרחבת הפעילות במימוש החלטת הממשלה עם החתימה על השמיים הפתוחים".

 

צפו בסרטון שמציג את הקמת בסיס המגדל

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
עופר פטרסבורג בשטח. אפשר לראות את המסלולים החדשים
צילום: שאול גולן
מומלצים