שתף קטע נבחר
 

ביה"ד לעבודה דחה את עתירת נמל אשדוד

בעתירה שנדחתה ביקשה הנהלת הנמל להשיב את העובדים לעבודה סדירה. בית הדין הארצי לעבודה העביר את הדיון בתיק על המחלוקות שבו לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. ההנהלה לעובדים: העיצומים יפגעו בשכרכם

בית הדין הארצי לעבודה דחה הערב (ד') את עתירת הנהלת נמל אשדוד נגד העובדים בדרישה לחייבם לשוב לעבודה מלאה ומחק את בקשת הביזיון. בנוסף, העביר את הדיון בתיק על המחלוקות שבו (הקצאת כוח אדם, שיבוץ להכשרות מקצועיות) להכרעת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.

 

הנהלת הנמל: נתבע את חסן על ביזוי ביה"ד

שוב עיצומים בנמל אשדוד: אין פריקת מכוניות

נמל אשדוד לבית הדין: הפסיקו את השביתה

 

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר ש"שוב נוכחנו לדעת שבית הדין מתייחס למציאות ולא לכותרות והספינים שיצאו בימים האחרונים מהנהלת נמל אשדוד".

 

הנהלת הנמל מאיימת לפגוע בשכר העובדים

בתוך כך, העיצומים בנמל אשדוד מאיימים לפגוע גם בכיסם של עובדי הנמל: הנהלת נמל אשדוד הפיצה בשעה האחרונה מכתב לעובדי הנמל שבו היא מתריעה כי העיצומים והקפאת פעולת פריקת המכוניות החדשות עלולה להתגלגל בחודש הבא גם לחשבון הבנק שלהם.

 

לטענת הנהלת הנמל, החל מה-3 בנובמבר מסרב ועד העובדים לפרוק מכוניות חדשות. מהמכתב עולה כי: "‏ועד ‏ציוד ‏מכאני ותפעול ‏בחר ‏לשנות ‏את ‏הכללים ‏הללו ‏בפתאומיות ‏וללא ‏הסבר ‏מניח ‏את ‏הדע .‏ כתוצאה ‏מכך, ‏יבואני‏ הרכב, ‏בעצה ‏אחת‏ עם ‏סוכן‏ האונייה, ‏‏החליטו ‏להסיט ‏לנמל ‏חיפה ‏את‏ אוניית FIDES‏‏ כשעליה ‏1,811‏ כלי ‏רכב ‏‏שיועדו ‏לנמל ‏אשדוד. פעולה ‏זו ‏‏הביאה ‏תועלת ‏לחברת ‏נמל ‏חיפה, ‏המשווע ‏בימים ‏אלה ‏לעבודה. מצבה ‏של ‏חברת ‏נמל ‏חיפה ‏הדרדר ‏לאחרונה,‏ בעקבות ‏‏נטישתה ‏על ‏ידי ‏‏חברת ‏צים‏.‏‏ פעילות נמל חיפה ירדה ב-5,000 מכולות לשבוע ועקב כך, שכרם של 650 עובדי תפעול בחיפה צפוי להיחתך בשליש".

 

בנמל אשדוד מזכירים לעובדים כי "זה ‏זמן ‏רב ‏שחברת ‏נמל ‏חיפה ‏מנסה, ‏ללא ‏הצלחה, ‏לנגוס ‏בנתח ‏השוק של ‏אשדוד ‏בענף‏ הרכבים‏. עבודה ‏קשה ‏ומסורה ‏של ‏העובדים ‏וההנהלה ‏הובילה ‏למובילות ‏ושליטה ‏של ‏חברת ‏נמל ‏אשדוד‏ בסקטור‏ חשוב ‏זה". אולם, הסטת האוניה הנוכחית צפונה הביאה לכך ש"עובדי נמל חיפה, לא הפגינו "סולידאריות" עם הוועדים של נמל אשדוד, וזכו בהכנסה של כמיליון שקל אשר נגרעה מנמל אשדוד".

 

אם לא די בכך, העיכוב בקליטת צוותים חדשים לנמל ואי קליטת עובדים. על כך נכתב: "בהתאם ‏לצרכי ‏העבודה ‏‏גרמו‏ לנו ‏להפסד של של כ-50 אלף מכולות ולהפסד הכנסות של מעל ל-50 מיליון שקל". מאחר וחלק ניכר משכר העובדים מבוסס על פרמיות ושעות נוספות, הנהלת הנמל מגיעה למסקנה ש"בסופו של דבר נזק זה פוגע ישירות בכיסו של כל אחד מאיתנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלעד גרשגורן
נמל אשדוד
צילום: אלעד גרשגורן
מומלצים