הכנסות בזק ירדו ב-3.8% ל-2.4 מיליארד שקל
קבוצת התקשורת בזק דיווחה על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי, בעיקר כתוצאה מפעילות הסלולר. לעומת זאת, הרווח הנקי גדל ב-31.3% ל-449 מיליון שקל בשל התייעלות וצמצום עלויות תפעוליות. הכנסות החברה-הבת פלאפון ירדו ב-9.7% ל-947 מיליון שקל
הכנסות קבוצת בזק ברבעון השלישי של 2013 הסתכמו ב-2.4 מיליארד שקל, ירידה של 3.8% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדו"חות הכספיים של הקבוצה המתפרסמים היום (ה'). נתונים אלה כוללים את החברות בזק קווי, בזק בינלאומי, פלאפון ו-yes.
הירידה בהכנסות הקבוצה מוסברת בירידה בהכנסות המגזר הסלולרי, לצד יציבות בפעילות בזק קווי וגידול בהכנסות בזק בינלאומי.
למרות זאת, בשורה התחתונה רשמה קבוצת בזק רווח נקי של 449 מיליון שקל, עלייה של 31.3% בהשוואה לרבעון השלישי של 2012. העלייה ברווח הנקי של הקבוצה מוסברת בהתייעלות וצמצום עלויות תפעוליות.
בזק - כתבות נוספות בנושא:
- בזק: עזבת ורוצה לחזור? יש "תקופת צינון"
- המועצה לצרכנות: בזק לא שקופה במחירי 144
- פשרה בייצוגית: בזק תפצה בכ-5 מיליון שקל
הקבוצה ייצרה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של 1.14 מיליארד שקל ברבעון השלישי, לעומת 1.02 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מציינים כי מדובר שוב ברמות שיא של תזרים מזומנים מפעילות שוטפת עבור הקבוצה.
בזק קווי
הכנסות הפעילות הקווית של בזק עמדו ברבעון השלישי של השנה על 1.13 מיליארד שקל, ירידה מתונה של 1.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. בחברה מציינים כי מדובר בהמשך המגמה של התמתנות בקצב הירידה בהכנסות החברה הנובעת מקיטון טבעי בהכנסות מטלפוניה.
לעומת זאת, ה-EBITDA (רווח תפעולי לפני פחת והפחתות) של בזק הקווית הסתכם ב-668 מיליון שקל, עלייה של 10.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. השינוי ב-EBITDA מוסבר בירידה מהותית בעלויות התפעול.
בזק הקווית איבדה ברבעון השלישי אלף מנויי טלפוניה נייחת בלבד, לעומת אובדן של 18 אלף מנויים ברבעון השני של השנה ו-26 אלף ברבעון הראשון.
ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי טלפוניה קווית עמדה על 67 שקל ברבעון, לעומת הכנסה של 68 שקל ברבעון השני של 2013.
לעומת זאת, בזק הגדילה את מצבת לקוחות האינטרנט שלה ב-28 אלף, בהמשך לתוספת של 16 ו-17 אלף לקוחות ברבעון השני והראשון של השנה, בהתאמה.
ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח אינטרנט עלתה בשקל ל-86 שקל ברבעון השלישי.
מנכ"לית בזק, סטלה הנדלר, אמרה כי "אנחנו מסכמים רבעון מצוין, בו החברה הצליחה לשפר באופן משמעותי את הצד התפעולי. שיפור זה, לצד הצמיחה בהכנסות האינטרנט, כשבמקביל קצב ירידת מנויי הטלפוניה כמעט שהתאפס, וזאת בסביבה תחרותית משמעותית".
עוד אמרה הנדלר כי "בזק ממשיכה להשקיע ברשת ה-Fiber NGN שלה, וקצב הפריסה צפוי להמשיך ולגדול בשנים הקרובות. בזק השקיעה כ-191 מיליון שקל בתשתיות ובטכנולוגיה (CAPEX), המהווים כ-17% מהכנסות החברה. זהו נתון גבוה במיוחד בהשוואה עולמית, אשר מצביע על מחויבותה של החברה לספק את התשתית והשירות הטובים ביותר גם בעתיד".
פלאפון
הכנסות פלאפון עמדו ברבעון השלישי על 947 מיליון שקל, ירידה של 9.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לא מפתיע בהתחשב בתחרות העזה בשוק הסלולר בשנה האחרונה.
את תוצאות פלאפון כדאי לבחון בעיקר מול הרבעון הקודם כדי לראות כיצד החברה מתאוששת מכניסת המתחרים החדשים לשוק הסלולר במאי 2012, ששינתה מקצה לקצה את המציאות בענף.
בהשוואה לרבעון הקודם גדלו דווקא הכנסות פלאפון ב-3.5%. זאת לאחר שברבעונים הראשונים של השנה נרשמו ירידות של 5% ו-6% בהכנסות החברה בהשוואה לרבעונים שלפניהם.
ה-EBITDA של פלאפון הסתכם ב-283 מיליון שקל, ירידה של 5% בהשוואה לרבעון השני של השנה.
מצבת המנויים של פלאפון ירדה ברבעון השני ב-19 אלף, לעומת ירידה של 39 אלף מנויים ברבעון השני וירידה של 59 אלף מנויים ברבעון הראשון של 2013. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי עמדה על 88 שקל ברבעון השלישי, לעומת 85 שקל ברבעון השני. העלייה מוסברת כתוצאה מהגידול בהכנסות מנדידה בעקבות הנסיעות לחו"ל בתקופת החגים.
בזק בינלאומי: עלייה של 6.2% בהכנסות
הכנסות בזק בינלאומי הסתכמו ב-360 מיליון שקל, עלייה של 6.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. השינוי בהכנסות מוסבר בצמיחה משמעותית במכירות של פתרונות מחשוב לעסקים (ICT), מכירות שירותי האינטרנט של החברה על גבי תשתית הכבל התת ימי לצד גידול בפעילות העברת שיחות בין מפעילי תקשורת בעולם. בחברה מציינים כי מדובר בקביעת שיא חדש של הכנסות בחברה מאז הקמתה.
ברמת ה-EBITDA רשמה בזק בינלאומי ירידה של 1.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד וזה הסתכם ב-88 מיליון שקל.
yes: עלייה של 10,000 במנויים חדשים
הכנסות חברת הטלוויזיה הרב-ערוצית הסתכמו ב-410 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של 1.9% בהשוואה לרבעון מקביל. העלייה בהכנסות נובעת מגידול בהכנסות המנויים ומגידול בהכנסה הממוצעת למנוי.
החברה הגדילה את מצבת הלקוחות שלה ברבעון השלישי ב-10,000 לקוחות, בהמשך לגידול של 5,000 לקוחות ברבעון השני של השנה ולאחר שברבעון הראשון לא צמחה כמות המנויים.
ההכנסה הממוצעת מלקוח של yes עמדה על 233 שקל ברבעון השני של השנה, לעומת 232 שקל ברבעון השני ו-234 שקל ברבעון הראשון של השנה.
ה-EBITDA של החברה הסתכם ב-138 מיליון שקל, עלייה של 16.9% בהשוואה לרבעון המקביל. תוצאה זאת מוסברת על ידי גידול בהכנסות והתייעלות תפעולית.
אתמול פרסמה רשות ההגבלים העסקיים את התנאים לאישור המיזוג בין בזק ו-yes להערות הציבור. בזק מחזיקה כיום ב-49.8% ממניות yes ואישור המיזוג יאפשר לה לראשונה להגדיל את אחזקותיה בחברה מעל ל-50%.
לאחר סיום תהליך השימוע הציבורי בסוף החודש תחל בזק במהלך לרכישת מניות יורוקום בחברת הלוויין (50.2%), במטרה להפוך לבעלים יחיד ב-yes. מדובר בעסקת בעלי עניין ענקית כיוון ששאול אלוביץ הוא גם בעל השליטה בבזק וגם הבעלים של יורוקום.