קייטרהם תייצר מעכשיו גם אופנועים
יצרנית מכוניות הספורט הבריטית הודיעה על השקתה של חטיבת אופנועים. שלושה דגמי אב-טיפוס מוצגים כבר עתה
לא רק מכוניות ספורט, אלא גם אופנועים. קייטרהם, אחד מיצרניות הרכב הבריטית שהצליחה לשרוד (בקושי), הודיעה כי היא מקימה חטיבת אופנועים חדשה, לצד חטיבת מכוניות הספורט הוותיקה. בתערוכת הרכב הדו-גלגלי של מילאנו אשר נפתחה היום לקהל הרחב, מוצגים שלושה אבות טיפוס חדשים מבית היצרנית - אופנוע רב-שימושי, אופנוע רטרו-חשמלי ולבסוף - דגם חשמלי שיעשה שימוש בטכנולוגיית פורמולה 1 שתעשה דרכה מקבוצת המירוצים הבריטית.
בהודעה רשמית של היצרנית נאמר כי מדובר בהרחבה טבעית של קבוצת קייטרהם, אשר עברה ב-2011 לידי שני אנשי עסקים אמידים המחזיקים גם בחברת התעופה אייר אסיה. הקבוצה כוללת כיום - מלבד חטיבת מכוניות הספורט המוכרת לכל - גם את קבוצת מירוצי הפורמולה 1 המדשדשת, קבוצת מירוצי GP2 (קטגוריה נמוכה יותר), חטיבת הטכנולוגיה ועוד.
לפי קייטרהם, שלושת אבות הטיפוס המעניינים יגיעו לפס הייצור כבר באביב 2014 (בעוד כחצי שנה), כאשר הראשון שבהם שיעלה על כביש ציבורי כאופנוע סידרתי יהיה הברוטוס 750, אופנוע רב-משימתי אותו מכנים בחברה "SUV דו-גלגלי". שני האופנועים החשמליים צפויים לעבור לשלב הייצור מאוחר יותר.
הברוטוס, כך קייטרהם, מציע ניהוג קליל ויכולת שטח, כביש ויוכל לשמש אפילו כאופנוע שלג לאחר התאמה שאורכת - כך היצרנית - כארבע שעות. קייטרהם טוענת כי הברוטוס יהיה האופנוע הראשון בעולם עם תיבה אוטומטית (ובכך חוטאת לאמת).
אופנוע הרטרו-חשמלי נשען כמובן על עיצוב יוצא דופן. בשפת חלקת העיצוב והשיווק של היצרנית, על "תור הזהב של תעשיית הרכב הדו-גלגלית בבריטניה". טווח הנסיעה החשמלי עומד כרגע על 40-80 ק"מ, וברור לחלוטין כי יהיה חייב להיות נדיב יותר עד שיושק האופנוע. מאידך, האופנוע הזה לא ידרוש מרוכבו להחזיק רישיון רכיבה, כך שנדמה כי תג המחיר יקבע עוד יותר.
הקארבון-חשמלי נושא על עצמו תואר של "אופנוע-על", עם עיצוב מודרני וייעודי וטכנולוגיה עילית. בקייטרהם אומרים כי גרסה עוד-יותר-אקסקלוסיבית עם טכנולוגיה עוד-יותר-מתקדמת, עשויה להגיע בשלב מאוחר יותר.