שתף קטע נבחר
 

טסלה S שוב עלתה באש ללא סיבה ברורה

סוכנויות הידיעות מדווחות כי מכונית נוספת מתוצרת טסלה החשמלית עלתה באש - בפעם השלישית בשבועות האחרונים. היצרנית שלחה צוות בדיקה למקום האירוע, ואמורה לספק הסברים

טסלה היא סיפור הצלחה, ועל כך אין כל ויכוח. המכונית החשמלית הצליחה לקבוע מספר שיאים יוצאי דופן בתעשיית הרכב השמרנית בדרך כלל. בין היתר זכתה היצרנית בארה"ב בתואר "המכונית הבטוחה ביותר עבור הנוסעים", לאחר שזכתה בציון הגבוה ביותר שניתן אי פעם למכונית על-ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב, ה-NHTSA. בנוסף, תהליך החלפת סוללה אופציונלי (נכון, כמו בבטר פלייס) אורך בה 90 שניות בלבד. משמעותית פחות מתהליך דומה שהוצע על-ידי מיזם הרכב החשמלי לשעבר של שי אגסי. 15 אלף מכוניות יוקרתיות (ויקרות למדי) נמכרו עד עכשיו על-ידי היצרנית, הנחשבת לסמן דרך טכנולוגי ברור.

 

 

אלא שאת השיא האחרון של החברה היא לבטח מעדיפה להצניע, בניגוד לקרקס התקשורת המתוזמר היטב לה רגיל אלון מאסק, הבעלים הכריזמטי. אתמול (ה') הובהר כי מכונית נוספת מדגם S, ספינת הדגל של היצרנית, עלתה באש באופן לא מוסבר. לפי דיווחים - אותם אישרו אנשי טסלה - מדובר במכונית שלישית במספר בפרק זמן של חמישה שבועות בלבד. ההשפעה על דעת הקהל (וראשית על אנשי הכספים) לא איחרה לבוא - מניית היצרנית שנחשבה לסחורה לוהטת וזינקה ב-400% במהלך השנה האחרונה, צנחה בבורסה של ניו יורק ב-7.5% אתמול, המשך לצלילה של 15% שלשום אותה הניעה אכזבה מהדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי, וצפי מאכזב לתוצאות הרבעון הרביעי. 

 

עוד על טסלה:

 

לפחות בשניים משלושת המקרים האחרונים, נראה כי הסיבה לדליקה שפרצה ברכב נובעת מעצם זר כלשהו בו פגעה המכונית בזמן נסיעה בכביש מהיר. העצם הזר פגע כך נראה בתחתית המכונית, גרם נזק לסוללה הכבדה וזו גרמה לדליקה. כדאי לזכור כי גם במקרה של מכוניות אחרות העושות שימוש בסוללת ליתיום-יון, כמו למשל שברולט וולט, עלה חשש כי פגיעה במיגון הסוללה עלול לגרום לדליקה. במקרה של הוולט הנושא נחקר לעומק על-ידי רשויות הבטיחות.

 

בטסלה הגיבו באופן זהיר למידע, והוסיפו לאישור על האירוע כי צוות של החברה עושה דרכו למקום הדליקה, כדי לבדוק את הסיבות האפשריות לה.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים