שתף קטע נבחר
 

טרק סופרפליי FS8 - מרבד קסמים על שניים

הם תוכננו בעיקר כדי לזלול קילומטרים, אבל מסוגלים לעשות הרבה יותר מזה. רכבנו יותר מ-100 ק"מ על הסופרפליי החדשים של טרק, ויש לנו מה לומר עליהם

כשפרקתי את אופני המבחן החדשים מתא המטען בלב בקעת קנאים, היו בידי רק שני פרטי מידע עליהם: הראשון, היצרן מגדיר אותם כטורפי קילומטרים. השני: הם חדשים לחלוטין. המשמעות היא שצפויה לי רכיבה ארוכה במיוחד כדי ללמוד אותם. וזה טוב, כי אופניים כאלה זקוקים להרצה כדי שכל המערכות יעבדו היטב.

 

  • לאתר מגזין שטח ברשת

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

מי אתם בכלל?

טרק סופרפליי FS הם גרסת השיכוך המלא של משפחת סופרפליי, דגמים ש-TREK מייעדת לרכיבת קרוס-קאנטרי ותחרויות. המתכון ברור וצפוי-כמעט: חישוקי "29, שלדה קלה (קרבון או אלומיניום) ומתלים בעלי מהלך של כ-100 מ"מ בלבד.

 

ה-8 עליהם אנחנו רוכבים הפעם, ממוקמים בחלק העליון של טבלת האיכות, אך אינם גרסת קצה. ולכן הם מסתפקים בשלדת אלומיניום ורכיבי SLX, במקום חלקים אקזוטיים יותר. גם כך אין סיבה לתלונות: מעביר אחורי XT עם מצמד, משפחת SLX עם 2X10 הילוכים, מעצורי 180 מ"מ וקראנק חלול.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

על המתלים אחראי סט של FOX מסדרת אבולושן עם קפיצי אוויר ובורר CTD במזלג ובבולם. בשני המקרים מדובר במהלך של 100 מ"מ. למעט ההד-סט (FSA) כל האבזור ההיקפי מגיע מ-Bontrager, כולל גלגלים וצירים עבים, ואפילו צמיגי 2.20. המשקל (לפי המאזניים שלנו) כולל ג'יפה ודוושות SPD עומד על 13.44 ק"ג. מחיר הזוג שנבחן: 13,200 שקלים.

 

לשביל המדברי

כמה מחמאות אפשר עוד להרעיף על מתלי FOX. לא משנה עד כמה האחרים משתפרים, יחידות FOX בכיול נכון מראות לכולם איך עושים זאת נכון. שילוב של נוחות לאורך זמן ויעילות דיווש גבוהה הם שם המשחק כאן, ועל השביל המדברי הוכח כי הטענה לזלילת ק"מ, אינה מופרכת. הקצב מהיר (מאד) כבר בפתיחה, וממשיך להרשים גם בשביל משובץ אבנים ודרדרת.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

הבלמים - החדשים כזכור - דרשו מעט הרצה עד שהחלו להפגין עוצמה, אך כאן בגרסת SLX הם הרשימו מאד. מהלך המנוף לפני יצירת הלחץ היה ארוך וחסר תחושה לטעמי, אך כיוון (בעזרת בורג) שיפר את המצב גם אם הרחיק את המנוף מהכידון. בכל מקרה, כבר אחרי כ-10 ק"מ לא נדרשה יותר מאצבע אחת כדי להגיע לבלימה חזקה תוך מינון מדויק.

 

אפרופו הרצה, גם המעביר הקדמי דרש מעט כיוון עד ש"התיישב" נכון מול שני הגלגלים של הפלטה הקדמית. מאותו הרגע, עבדה מערכת ה-SLX הזו ללא דופי.

 

לחולות

פרק הרכיבה הבא נמשך על-פני 30 ק"מ של בשבילים ה"ביתיים" שלי בין נתניה להרצליה. כמו אופני 29 אחרים, התאוצות של הסופרפליי אינן מאד חדות או מהירות. למרות המשקל העצמי הנמוך יחסית (לאופני אלומיניום משוככים) התאוצה מעט איטית, אבל כשמגיעים לקצב נאות, קל מאוד לשמור עליו.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

היציבות הכיוונית טובה גם בקטעים מהירים מאד, וגם בעיתות "מלחמה" בקטעי חול עמוק. המתלים סופגים היטב את השטח, שומרים על מגע הדוק עם פני הקרקע ומעבירים היטב את כוח הרגליים ופקודות ההיגוי. ההקפה הארוכה וקשה בדרך כלל, עברה במהירות ועם פחות מאמץ מאופני "29 מקבילים. 

 

סיכום

טרק מבצעת כיום מהלך שיווקי מעניין בישראל. זה מתחיל בהורדה (מסוימת) של המחיר, וממשיך בשיפור חבילות האבזור (קיטים). והסופרפליי FS8 הם בין הראשונים ליהנות מכך. וזה טוב. שכן האופניים האלה בהחלט עומדים בהגדרת המשימה, ויציעו בן לוויה נהדר ליום רכיבה ארוך, עתיר ק"מ והרפתקאות. הם יציבים, נסכי בטחון, סופגים היטב ומציעים נוחות גבוהה.

 

ההמלצה שלנו - אל תוותרו על סיבוב בהם, אם אתם מחפשים חבילת טיולים ארוכים ומירוצי XC.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פז בר
טרק סופרפליי - לכל דרך
פז בר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים