סלקום: כמות הלקוחות גדלה, מחלקת דיבדנד
חברת הסלולר גייסה ברבעון השלישי 5,000 לקוחות סלולר חדשים אך המשיכה לרשום ירידה בהכנסות ממכירת מכשירים. הרווח הנקי ירד ב-22% ל-67 מיליון שקל. דירקטוריון סלקום החליט על חלוקת דיבידנד של כ-85 מיליון שקל לאחר חמישה רבעונים רצופים שבהם החברה לא חילקה דיבידנדים
חברת סלקום מפרסמת היום דו"ח רבעוני מעודד: למרות התחרות האגרסיבית, מצבת לקוחות הסלולר של החברה דווקא עלתה ב-5,000 מנויים נטו ברבעון השלישי, לעומת אובדן של 15 אלף לקוחות ברבעון השני. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח עמדה על 79.6 שקל - ירידה קלה מאוד לעומת 79.7 שקל.
ההכנסות של קבוצת סלקום לרבעון השלישי של 2013 עמדו על 1.22 מיליארד שקל, ירידה של 2.5% בהשוואה לרבעון השני של השנה.
לשם השוואה, ברבעון השני של השנה, שהיה טוב יחסית, ירדה ההכנסה של סלקום ב-1.75% וברבעון הראשון קטנה ההכנסה בכמעט 12% - בשני המקרים ההשוואה היא לרבעון הקודם ולא לזה המקביל.
בניגוד לענפים אחרים, בחברות הסלולר יש ערך רב רב יותר בהשוואה לרבעון הקודם ולא לרבעון מקביל - זאת הן לנוכח השינויים והרפורמות שהתרחשו בשוק בשנתיים האחרונות והן בשל כך שמרכיב העונתיות בשוק זה אינו חזק כמו בתחומי ההלבשה והמזון לדוגמה.
הכנסות סלקום משירותים שמרו על יציבות ועמדו על 1.01 מיליארד שקל בדומה לרבעון הקודם. לעומת זאת ההכנסות מציוד של סלקום עמדו על 211 מיליון שקל – ירידה של 6% בהשוואה לרבעון השני. כלומר הפגיעה המרכזית בהכנסות הגיעה מירידה במכירות מכשירי הסלולר של החברה.
ה-EBITDA (הרווח התפעולי התזרימי) של קבוצת סלקום הסתכם ברבעון השלישי ב-347 מיליון שקל, לעומת 314 מיליון שקל ברבעון השני – עלייה של 10%. ברבעון השני רשמה סלקום עלייה של 8% במדד זה.
בשורה התחתונה נרשמה לסלקום ירידה של 22% ברווח הנקי ל-52 מיליון שקל - בהשוואה ל-67 מיליון שקל ברבעון השני.
העלייה ב-EBITDA מיוחסת לצעדי הקיצוץ בהוצאות שמבצעת החברה והירידה ברווח הנקי נתלית בעלייה בהוצאות מסים והוצאות מימון חד פעמיות.
בעקבות הדו"חות החליט דירקטוריון סלקום על חלוקת דיבידנד של כ-85 מיליון שקל מתוך יתרת העודפים הצבורים של החברה. החלטה זו מגיעה לאחר חמישה רבעונים רצופים שבהם החברה לא חילקה דיבידנדים, לצורך חיזוק המאזן שלה.
בחברה הסבירו את ההחלטה וכתבו, כי "במהלך חמשת הרבעונים האחרונים הקטינה החברה את מצבת החוב שלה בלמעלה מ-1.1 מיליארד שקל. אין בהחלטה זאת כדי ללמד על חלוקת דיבידנד ברבעונים עתידיים, וכל החלטה כזו תיבחן בהתאם לתנאי השוק בעתיד וצרכי החברה".
ניר שטרן, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר הדוחות כי "זהו רבעון שני ברציפות של גידול ב- EBITDA לאחר ארבעה רבעונים של ירידה. השיפור בתוצאות הוא תוצאה של המשך מהלכי ההתייעלות שלנו וגידול עונתי בהכנסות משירותי נדידה שקוזזו בחלקם על ידי המשך שחיקת המחירים".
בהתייחס לתחרות בשוק, אמר שטרן כי "סלקום ממשיכה לפעול בהתאם לאסטרטגיה שנקטה מאז המיזוג עם נטוויז'ן ומבססת עצמה כקבוצת תקשורת. ברבעון האחרון יצאנו במהלך שיווקי משמעותי שבו הצענו ללקוחות הסלולר של הקבוצה קו ביתי במתנה לשנה. זוהי אבן דרך משמעותית בתחרות העתידית בשוק הקווי, שהינו אחד ממנועי צמיחה של החברה ואנו מאמינים בנכונות הרגולטור לעודד תחרות אמיתית בשוק זה".
עוד אמר שטרן כי "במהלך השנה וחצי האחרונות פעלנו במרץ לחיזוק מבנה ההון של החברה ופרענו התחייבויות למחזיקי אגרות החוב בהיקף של כ- 1.3 מיליארד שקל. נכון לסוף הרבעון השלישי החזקנו ביתרות מזומנים של מעל ל- 1.3 מיליארד שקל".