שתף קטע נבחר
 

פולקסווגן מזמינה אלפי מכוניות עם DSG למוסך

בישראל מדובר ב-6,000 מכוניות מדגמים שונים בהן מותקנת התיבה המתקדמת. לפני כארבעה חודשים הוזמנו בארץ 30 אלף מכוניות לטיפול דומה. בנוסף - ריקול לטיגואן ואמארוק. בעולם הוזמנו 2.6 מיליון מכוניות למוסך

יבואנית פולקסווגן לישראל מזמינה יותר מ-7,000 מכוניות למוסך - כ-6,000 מכוניות מדגמים שונים ששווקו בארץ עם תיבת מצמד-כפול (DSG) אוטומטית, כ-1,000 רכבי פנאי מדגם טיגואן וכמה עשרות טנדרים מדגם אמארוק. צ'מפיון, משווקת מותגי פולקסווגן (גם סיאט, סקודה ואודי), תזמין בקרוב כמה אלפי לקוחות למוסכים המורשים, לצורך ביצוע מספר תיקונים הכרחיים.

 

בתיבות ה-DSG יוחלף השמן המקורי (סינטטי) בשמן מינרלי. בטיגואן עלולים אורות הדרך לכבות לפתע עקב נתיך שרוף, והפתרון יהיה החלפת נתיך לבעל התנגדות גבוהה יותר. ב-50-60 יחידות של האמארוק יותקנו משככים חדשים ליחידת מנוע הטורבו-דיזל כדי לנטרל רעידות, האחראיות - כך פולקסווגן - לסדקים בצינורית הדלק ולדליפה אפשרית.

 

עוד על הבעיות ב-DSG:

 

DSG - שוב למוסך

החל מחודש דצמבר הקרוב יוזמנו כ-6,000 מכוניות מתוצרת קונצרן פולקסווגן במגוון מותגים, המצויידות בתיבת DSG בעלת שבעה הילוכים. התיבה הסופר-מתקדמת, המעבירה אוטומטית הילוכים בעזרת מנגנון רובוטי כפול מצמדים, נחשבת לפורצת דרך ומובילת התעשייה, גרמה וגורמת ליצרנית כאבי ראש לא קלים ברחבי העולם. הפעם נראה כי השוק הסיני בו פולקסווגן משווקת במספרים אדירים, הוא זה ש"דחף" את היצרנית לפעולה.

 

כך פועלת תיבת DSG:

 

לפני ימים ספורים התבטא בעניין בכיר פולקסווגן לשעבר, סגן נשיא פעילות הקונצרן בארה"ב, וולקר שטיינוואכר. הבכיר, אשר מכהן כיום כסגן יו"ר קורוס, סיפר לתקשורת הישראלית כי בעיות ה-DSG היו מוכרות לבכירי הקונצרן זמן רב לפני שהתעוררה המהומה התקשורתית. לדבריו, בתחילת הדרך פשוט התעלמו בכירי הקונצרן מהדיווחים המזהירים. "הסיבה לכל הבעיות הייתה פיסת מתכת שגרמה לקורוזיה, כאשר באה במגע עם שמן התיבה המקורי", אמר. קמפיין השירות הנוכחי של צ'מפיון (שאינו מוגדר כריקול) מתייחס שלא במפתיע להחלפת שמן המנוע מסינטטי למינרלי.

 

לדברי צ'מפיון, "כחלק מהרצון לשמור על שביעות רצון הלקוחות ונקיטת פעולת מנע, יוצאת צ'מפיון מוטורס בקמפיין שירות לכ- 6,000 לקוחות אשר רכבם יוצר בין סוף שנת 2012 ועד סוף רבעון ראשון 2013. הקמפיין כולל החלפת השמן בתיבת ההילוכים DSG7 משמן סינטטי לשמן מינרלי. התגלה כי השימוש בשמן סינטטי, במיוחד במדינות בעלי אקלים חם ולח, עשוי לגרום לכשל בתפקוד המעגלים החשמליים של תיבת ההילוכים, והשימוש בשמן מינרלי פותר בעיה זאת. לפי צ'מפיון,זמן הטיפול צפוי להיות כשעה וחצי, והוא יתבצע כמקובל ללא כל חיוב.

 

וגם הטיגואן והאמארוק

הריקול המקומי לטיגואן כולל לפי צ'מפיון כ-1,000 מכוניות שיוצרו בין 2008 ל-2011, יתבצע אף הוא במהלך חודש דצמבר, ואמור לטפל בבעיית "פגיעה אפשרית באחד מהמעגלים החשמליים האחראי על חלק מהתאורה החיצונית של הרכב, כתוצאה מכשל אפשרי של נתיך" - כך בהודעה הרשמית. "היצרן הורה בימים אלו על ביצוע הקמפיין אשר במסגרתו תתבצע החלפת הנתיך, לנתיך חדש בעל יכולת עמידות גבוהה יותר. לדברי צ'מפיון, הטיפול יארך כרבע שעה, ויבוצע כמובן ללא כל תשלום.

 

קריאת התיקון לטנדר האמארוק כוללת כ-60 מכוניות שיוצרו בין השנים 2012 ו-2013 ושווקו בארץ. הסיבה לקריאה לפי היבואנית - "חשש לנזילה מצינור דלק, כתוצאה מחיכוך בתא המנוע. היצרן הורה בימים אלו על ביצוע הקמפיין, שבמסגרתו יותקן שרוול מגן לצינור הדלק המדובר. משך הטיפול הינו כשעה והוא מתבצע ללא חיוב. קריאת השירות תחל במהלך הימים הקרובים. לכל הלקוחות הרלוונטיים ישלח מכתב זימון בהתאם".

 

יש להזכיר כי בעל רכב שקיבל זימון לריקול מחויב לבצעו. במקרה ולא יעשה כך, לא ניתן יהיה לעבור בהצלחה את בדיקת הכשירות השנתית (טסט), וכמובן שלא ניתן יהיה להעביר את  הרכב בעלות.


פורסם לראשונה 16/11/2013 18:23

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תיבת ה-DSG - הגרמנים התעוררו מאוחר?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים