שתף קטע נבחר
 

פיאט 500 במהדורה מיוחדת נוספת: "1957"

מאז השקתה לפני שש שנים, ה-500 הקטנה היוותה בסיס לשלל גרסאות מיוחדות. הנה עוד אחת, שמיועדת לשוק האמריקני ועוצבה בהשראת הדגם המקורי

פיאט השיקה בארה"ב את ה-500 "מהדורת 1957", שעוצבה בהשראת ה-500 הקלאסית (1975-1957). המהדורה המיוחדת מצטרפת לשורה של מהדורות קודמות, שנועדו להשאיר את ה-500 ברשימת הקניות של חובבי מכוניות הרטרו.

 

 

הפעם אמורה הגרסה המיוחדת למשוך לא את חובבי הביצועים, אלא דווקא את חובבי ה-500 המקורית, זאת באמצעות שלושה גווני מרכב שאופייניים למכוניות קלאסיות. גם כיסויי הגלגלים עוצבו בהשראת המכוניות הישנות. מידת הגלגלים, "16, דווקא מודרנית לחלוטין - ל-500 הקלאסית היו חישוקי "12 קטנטנים.

 

 

כמו יתר דגמי ה-500 החדשה, גם "מהדורת 1957" תציע מנוע קדמי והנעה קדמית. הפעם מנוע ה-1.4 ליטר מולטי-אייר של פיאט, עם ארבעה צילינדרים ו-101 כ"ס. לא רע בהתחשב בכך שלדגם המקורי היו שני צילינדרים, נפח של חצי ליטר והספק שנע בין 13 ל-22 כ"ס.

 

אבארט חוגגת 50

בצד השני של האוקיינוס האטלנטי, פיאט פרסמה סרטון חדש לרגל 50 שנה לאחד הדגמים המפורסמים ביותר של מותג השיפורים אבארט - ה-595. דגם זה, שהתבסס על ה-500 הקלאסית, הפך עם השנים לקלאסיקה נדירה ומבוקשת.

 

 

ה-595 המקורית נשאה מנוע בנפח 594 סמ"ק שסיפק 27 כ"ס, נתון צנוע ביחס למקובל כיום אך כמעט כפול מההספק של 500 רגילה באותם שנים. שנה לאחר מכן, ב-1964, נוספה גרסת SS שהפיקה 32 כ"ס בסיוע קרבורטור נוסף.

 

לציון 50 שנה לדגם, פיאט חשפה בתערוכת פרנקפורט לאחרונה את מהדורת ה-"595 50 שנה". גרסה זו כוללת גוון מרכב שונה ושינויים קלים נוספים, בהם תגי מהדורה מיוחדת. מתחת למכסה המנוע יש לה יחידת 1.4 ליטר עם מגדש טורבו ו-180 כ"ס, עדות לשינוי הרב שהתחולל בתעשיית הרכב ב-50 השנים האחרונות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים