שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

סקודה סיטיגו במבחן - מקסימום מיני?

המכונית העירונית של סקודה מציעה איכות גבוהה ותצרוכת דלק נמוכה. האם זה מספיק כדי להדיח את קיה פיקנטו מצמרת הקטגוריה? לרועי צוקרמן יש תשובה ברורה לשאלה

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

בשנים האחרונות הורגלנו כבר לרמת איכות גבוהה מכל בנות קונצרן פולקסווגן, גם כאשר מדובר במותגים הלא-גרמנים כמו סקודה וסיאט. והסיטיגו של סקודה אינה מאכזבת. רמת החומרים ואיכות ההרכבה טובות בדרך כלל, אך קשה להתחמק מתחושה זולה-משהו שמעביר תא הנוסעים בכל זאת - החל מבחירת חומרים פשוטים שצבועים כולם בשחור, דרך חלקי פח חשופים ועד רמת אבזור נמוכה יחסית.

 

לא ברור לנו למשל מדוע החליטה סקודה לוותר על פתחי איוורור מרכזיים למזגן. ובאותו הקשר, בחירה בחלונות אחוריים שנפתחים לכדי חרך קטן בלבד, הייתה תמוהה עוד כאשר עשתה זאת טויוטה ב-2005.

 

המרווח בתא הנוסעים טוב, אם כי בניגוד לחלק מהמתחרות, הסיטיגו לא מציעה מושב חמישי כלל. תא המטען, למרות נפח הטענה מרשים על הנייר, מאכזב עם סף הטענה גבוה וכיסוי שמפריע בעת הטענה.

 

תא הנוסעים איכותי מחד ודל מאידך (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
תא הנוסעים איכותי מחד ודל מאידך(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

הסיטיגו מציעה בנסיעה עירונית תחושה של רכב גדול יותר, וזה טוב. נוחות הנסיעה יותר ממספקת ביחס לקטגוריה, למרות נוקשות מסוימת. מחוץ לעיר הנוחות טובה פחות, אך היא עדיין מהטובות בקטגוריה. למושב הנהג תמיכה לא-מספקת לגב, ועובדה זו פוגמת ומעייפת מעט - בעיקר בנסיעות ארוכות.

 

תיבת ההילוכים הרובוטית מציעה אופי פעולה לא מעודן דיו. העברות לא חלקות מטלטלות את המרכב יותר מדי - בעיקר במהירות נמוכה-עירונית, בתמרוני חניה ובזינוק בעליה. בידוד הרעשים טוב בשיוט, אך מנוע השלושה צילינדרים רועש בהאצה ואינו מעודן. גם רעשי הרוח בשיוט מהיר גבוהים מהרצוי. היגוי קל מסייע לכושר תמרון עירוני מצוין - אך הקורה הקדמית יוצרת שטח מת מעט גדול מהרצוי.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע-תיבת הילוכים

הגרסה בה נהגנו מצוידת במנוע שלושה צילינדרים, יחידת 1.0 ליטר עם 60 כ"ס ותיבת חמישה הילוכים רובוטית עם מצמד בודד. מדובר בשילוב דומה לזה שפגשנו בפיז'ו 107. תיבת ההילוכים עוברת בין יחסי העברה מוקדם מהרצוי ופוגעת בביצועים, ועושה זאת תוך שהיא מטלטלת את המרכב. זקוקים לכוח? התאזרו בסבלנות, שכן הורדת הילוך במצב האוטומטי דורשת רגל ימין חזקה מאוד או המתנה ממושכת, בשני המקרים לא מתכון טוב לעקיפות.

 

יחידת הכוח הרועשת מעט, מספקת ביצועים טובים בסך הכל, כל עוד לא תסתמכו יותר מדי על טוב ליבה של תיבת ההילוכים. ותצרוכת הדלק? זו עמדה במסלול המבחן על 17 ק"מ לליטר - מכובד מאוד.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

בפרק הנוחות הזכרנו את תחושת הרכב הגדול, והיא חוזרת שוב גם בפרק זה. הסיטיגו מציעה יכולת דינמית גבוהה שמזכירה (אך לא מגיעה לרמת) רכב גדול יותר, ובפירוש מהטובות בקטגוריה. זאת בסיוע היגוי מדויק ונוח לתפעול ורמת אחיזה טובה. נטיית המרכב לתנועות בכבישים עקלקלים אף היא אינה גבוהה מדי.

 

הסיטיגו מוצעת בישראל עם ארבע כריות אוויר (שתי הצדיות מוגדלות להגנה חלקית נוספת), אבזור נמוך מהטובות בקטגוריה. למרות זאת, קיבלה ציון גבוה במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP - חמישה כוכבים מרביים.

 

 

5. אבזור ומחיר

תמורת 68.5 אלף שקל, מחיר של סופר-מיני ידנית, ניתן היה לצפות לאבזור מספק. אך למרבה הצער זה לא המצב, והסיטיגו מצוידת במינימום: אין מראות חשמליות, אין שליטה לנהג על חלון החשמל הימני, אין חיווי-אורות, החלונות האחוריים לא נפתחים ואין פתחי מיזוג מרכזיים. בקטגוריה רגישה למחיר ועם מתחרות שחלקן מצוידות כמו משפחתית קומפקטית, זה רחוק מלהרשים.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות גבוהה, יכולת דינמית, חסכונית

- אבזור דל, תא נוסעים פשוט, תיבה רובוטית

 

ולבסוף: הסיטיגו יכולה - במעט ליטוש - להפוך למכונית המיני הטובה בישראל. עוד קצת אבזור, תיבה אוטומטית במקום רובוטית, ותא נוסעים פחות משמים. זה כל מה שחסר לה כדי לקחת את הבכורה בקטגוריה, שנשלטת על-ידי קיה פיקנטו. במפרט הנוכחי, זו אלטרנטיבה מעניינת למי שמעדיף את הקטנה שלו אירופאית (ואז עדיף שיוותר על תיבה אוטומטית ויבדוק את פיאט פנדה).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סקודה סיטיגו
סקודה סיטיגו
מנוע שלושה צילינדרים, 12 שסתומים
נפח / סוג דלק 999 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 60 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מרבי 9.6 קג"מ ב-3,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית, חמישה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, הא'צבק / ארבעה
אורך 356 ס"מ
רוחב 164.5 ס"מ
גובה 148 ס"מ
בסיס גלגלים 242 ס"מ
משקל 932 ק"ג
נפח תא מטען 251 ליטר
100-0 קמ"ש 15.3 שניות
מהירות מרבית 160 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 22.7 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 17 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 103 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 2
מחיר לגרסה שנבחנה 68,500 שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 4 (קדמיות, צדיות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי Euro NCAP

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סיטיגו
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
איכות גבוהה, תחושה דלה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
מרווח טוב לארבעה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען לא שימושי כמצופה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
סקודה סיטיגו
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים