מיני דור שלישי - ב.מ.וו מחזירה את הרטרו
הסופר-מיני היוקרתית חוזרת לסיבוב שלישי כשהיא גדולה, חזקה ומתוחכמת מאי פעם. אצלנו כבר ב-2014
ב.מ.וו חשפה באוקספורד, בריטניה, את המיני החדשה. זהו דור שלישי לסופר-מיני רטרו היוקרתית, או רביעי אם כוללים את המיני המקורית והקטנה בהרבה. למרות שמה, מיני חזרה לחיים בראשית שנות ה-2000 גדולה וחזקה מאי פעם, וזכתה על כך גם לביקורת מסוימת. אלא שב.מ.וו צחקה (וצוחקת) כל הדרך אל הבנק, שכן בניגוד לחיפושית של פולקסווגן, המיני הפכה ללהיט מכירות אדיר. בהמשך אף הולידה משפחת דגמים שלמה, כולל דגמי קבריולה, סטיישן, רודסטר, קופה ואפילו צמד דגמי פנאי.
הדור השלישי ממשיך את עיצוב הרטרו של קודמיו, וכמו שב.מ.וו אוהבת יש כאן שוב אבולוציה במקום רבולוציה. זאת, למרות שמדובר בדגם חדש לחלוטין שעושה שימוש לא רק בטכנולוגיה שונה, אלא גם גדול משמעותית. האורך הכולל צמח בכמעט 10 ס"מ ועומד כעת על 382 ס"מ – קרוב עוד יותר לדגמי סופר-מיני מודרניים, והרחק-הרחק מהמיני המקורית, שאורכה עמד על 305 ס"מ בלבד. בב.מ.וו מסבירים כי תוספת האורך תאפשר להציע מרווח טוב יותר לנוסעים. אם זה לא מספיק, בסיס הגלגלים ארוך אף הוא (בשלושה ס"מ, 249.5 ס"מ) והרוחב צמח בארבעה ס"מ (173 ס"מ). ממד הגובה נותר כמעט-דומה, עם צמיחה של פחות מס"מ (ל-141).
החדשות הטובות לחובבי ההגה - בניגוד לצפוי ולמידות הגדולות יותר, הדור החדש דווקא איבד מעט ממשקלו העצמי תודות לשיפורים שונים, עם 1,085 ק"ג בלבד לגרסת הבסיס. עם זאת הוא ימשיך להציע מקום לארבעה בלבד. נקודה נוספת שזקוקה הייתה לשיפור - נפח תא המטען - אכן זכתה לו 51 ליטר נוספים ו-211 ליטר של נפח בסך הכל. עדיין בסטנדרט של מכוניות קטנטנות, אבל בכל זאת שיפור מרשים.
בחרטום תציע ב.מ.וו משפחה חדשה של מנועים. בשלב ראשון יוצעו רק דגמי קופר וקופר S, שמובדלים הפעם במספר הצילינדרים ובנפח: דגם הבסיס מקבל מנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, עם מגדש טורבו, 136 כ"ס ותיבות שישה הילוכים (ידנית או אוטומטית). הקופר S תציע ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר, טורבו ו-192 כ"ס.
שתי הגרסאות מהירות וחסכוניות מבעבר. הקופר מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות (7.8 בדגם האוטומטי), ותצרוכת הדלק הממוצעת שלה עומדת על 22 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (20.8 עם תיבה אוטומטית). הקופר S זקוקה ל-6.8 שניות בלבד ל-100 קמ"ש, ותצרוכת הדלק שלה עומדת על 17.5 קמ"ל עם תיבה ידנית (19.2 עם תיבה אוטומטית). לשתי הגרסאות מערכת עצור-סע לחסכון בדלק.
ב.מ.וו תציע גם גרסת דיזל של משפחת המנועים החדשה, אף היא בעלת שלושה צילינדרים ונפח של 1.5 ליטר (116 כ"ס). גרסה זו, שמכונה קופר D, לא צפויה להגיע אלינו – וחבל: תצרוכת הדלק שלה מרשימה עם 28.6 ק"מ לליטר בממוצע.
הגרמנים ביצעו שורה של שיפורים גם לפלטפורמה, שתציע כעת מערך מתלים חדש ולראשונה גם אפשרות למתלים מתכווננים עם שלושה מצבי כיול. יש גם שלושה מצבי כיול לתגבור ההגה ולתגובת המצערת: חסכון, מצב ביניים וספורט.
רשימת האבזור התקני והאופציונלי התארכה אף היא, ותכלול מעתה מעין מסך תצוגה-עילית עליו יוקרנו מהירות הנסיעה, תצוגת ניווט ושלטי מהירות והכוונה. יש גם מערכת עזר לחנייה ברוורס שתסובב עבורכם את ההגה, מצלמת נסיעה לאחור ומערכת להתראה מפני פגיעה בהולכי רגל, שיודעת גם לבלום אם לא הגבתם בזמן.
הדור החדש יוצג תחילה במרכב האצ'בק, ובהמשך צפויות להצטרף שלל גרסאות, בהן לראשונה גם גרסת חמש דלתות. את הופעת הבכורה לעיני הקהל הרחב המכונית תערוך במקביל בתערוכות הרכב של טוקיו ולוס אנג'לס, המתקיימות השנה באותו תאריך (החל ב-20 בנובמבר). שיווק הדגם החדש בישראל צפוי להתחיל במהלך שנת 2014.