דו"חות פרטנר: הרווח הנקי צנח ב-65%
הכנסות פרטנר הגיעו ל-1.1 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2013, ירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-38 מיליון שקל, ירידה של 65% לעומת הרבעון המקביל אשתקד אך עלייה לעומת הרבעון הקודם. מספר מנויי הסלולר הסתכם בכ-2.95 מיליון
הכנסות קבוצת פרטנר הסתכמו ב-1.118 מיליארד שקל ברבעון השלישי, ירידה של 15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד וירידה של 1% ביחס לרבעון השני של השנה. כך עולה מדו"חות החברה המתפרסמים היום (ג').
הרווח הנקי הסתכם ב-38 מיליון שקל, ירידה של 65% לעומת הרבעון המקביל. אולם, כדאי לבחון את תוצאות חברות הסלולר בעיקר מול הרבעון הקודם ולא מול המקביל כדי לקבל תמונה על ההתאוששות שלהן מ"המפץ הסלולרי" ב-2012. ברור שתוצאות חברות הסלולר הוותיקות יהיו פחות טובות בהשוואה לרבעון השלישי ב-2012, אז התחרות היתה עדיין בראשיתה, והשאלה המרכזית היא איזו מגמה אנחנו רואים ב-2013, האם התאוששות או המשך הידרדרות. במקרה של פרטנר אנחנו רואים התייצבות מסוימת בהכנסות אך עדיין קשה לדבר על צמיחה חזרה.
ההכנסות משירותים של פרטנר עמדו על 951 מיליון שקל ברבעון השלישי, ללא שינוי מהותי ביחס לרבעון השני של השנה. בהכנסות ממכירת ציוד רשמה החברה ירידה של 7% ביחס לרבעון הקודם, ואלו הסתכמו ב-167 מיליון שקל. כמו בדו"חות סלקום, גם אצל פרטנר רואים כי החברה הצליחה לעצור את הירידה בהכנסות משירותים אך ממשיכה לאבד הכנסות ממכירת מכשירים סלולריים.
לעומת זאת, ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) של פרטנר הסתכם ברבעון האחרון ב-284 מיליון שקל לעומת 280 מיליון שקל ברבעון השני – עלייה קלה של 1% כתוצאה ממהלכי התייעלות.
בשורה התחתונה הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-38 מיליון שקל לעומת 20 מיליון שקל ברבעון שני. תזרים המזומנים מפעילות שותפת של החברה הסתכם ברבעון השלישי ב-273 מיליון שקל, ירידה של 5% בהשוואה לרבעון קודם.
מספר מנויי הסלולר של החברה גדל ב-29 אלף מנויים במהלך הרבעון, לעומת ירידה של 11 אלף מנויים במהלך הרבעון השני של השנה. ההכנסה החודשית מלקוח סלולר (ARPU) עמדה על 84 שקל, לעומת 83 שקל ברבעון השני – עלייה של 1%.
מנכ"ל פרטנר חיים רומנו אמר כי "אני מעודד מסימני השיפור הראשוניים בסביבה העסקית. תוצאות הרבעון השלישי של שנת 2013 משקפות את המשך מגמת השיפור שהחלה ברבעונים הקודמים, בין היתר, כתוצאה מהחלטתה האסטרטגית של פרטנר להתמיד בהשקעה בשירות לקוחות מצטיין, השקעתה המתמשכת בפיתוח תשתיות טכנולוגיות מתקדמות והתאמת מבנה ההוצאות לתנאי השוק, וכל זאת חרף הסביבה התחרותית המאתגרת".