ישראל הצטרפה לארגון הצרכנים האירופי
המועצה לצרכנות התקבלה לארגון במעמד של שותפה ותקבל גישה למחקרים כלכליים, תוכל לערוך השוואות בין ישראל למדינות אחרות ולהעלות קמפיינים משותפים. המועצה תשלם דמי חבר בגובה 0.35% מהתקציב השנתי שלה
ארגון הצרכנים האירופי קיבל את ישראל לשורותיו. האסיפה הכללית של ארגון הצרכנים האירופאי (BEUC), אישרה בסוף השבוע את החלטת הועד המנהל של הארגון, לקבל את המועצה הישראלית לצרכנות לארגון, במעמד של שותפה בלבד ולא של חברה, שכן ישראל אינה מדינה אירופית.
BEUC מגדיר עצמו כארגון-הגג של ארגוני הצרכנים האירופאים. מהמועצה הישראלית לצרכנות נמסר כי הארגון בחן את המועצה הישראלית לצרכנות במשך כשנה וחצי,
לפני שאישר את הצטרפותה.
המועצה תשלם לארגון דמי חבר בגובה 0.35% מהתקציב שלה, שעמד השנה על 8 מיליון שקל לערך. ב-2014 תקציב המועצה יעמוד על 9.859 מיליון שקל כלומר היא תשלם לארגון כ-34,506.5 שקל.
פעילויות הארגון: מזכויות דיגיטליות ועד ביטוח בריאות
כשותפה, למועצה לא תהיה זכות הצבעה בארגון, בניגוד למדינות החברות בו, אך היא תקבל גישה למחקרים כלכליים של הארגון ותוכל לערוך השוואות בין הצרכן הישראלי לצרכן האירופי ובין נותני השירות המקומיים לנותני השירות האירופיים. היא אף תוכל להעלות קמפיינים משותפים של מדינות הארגון.
מדי שנה הארגון בוחר נושא שנתי שבו יתמקדו הארגונים הצרכניים במדינות השונות. הנושא הנבחר השנה - הגינות בצרכנות. 8 הנושאים העיקריים שנמצאים תדיר בחזית פעולתו הם: חוזים צרכניים, מזון, ביטוח בריאות, בטיחות, שירותים פיננסיים, נושאי אנרגיה, זכויות דיגיטליות וגישה של צרכנים למערכת המשפט.
ב-2012, הארגון פעל, לפי הסיכום השנתי שלו, לעמלות בנקים שקופות ומעבר קל יותר בין הבנקים, בין היתר. הוא יצא נגד הצהרות מטעות של חברות מזון ופעל להגביל את ההצהרה "עכשיו X% פחות שומן/סוכר/נתרן" ל-15% ומעלה ולא למטה מזה. בין 2010 ל-2012 הארגון אף פעל לעידוד ארגוני צרכנים במדינות מזרח ומרכז אירופה, שם זכויות הצרכנים דלות יותר לעומת מערב וצפון אירופה.
ד"ר מיקי הרן, יו"ר דירקטוריון המועצה הישראלית לצרכנות, מסרה: "קיבלנו עם הצטרפותנו הרשאה לשימוש במאגרי המידע של הארגון והמועצה תוכל להיעזר בכך לקידום נושאים צרכניים. אנו נוכל גם לסייע בגיבוש עמדות בנושאים העומדים בחזית הקידמה הצרכנית באירופה".