שתף קטע נבחר
 

הונדה נגד רנו-ניסאן: תשווק מתחרים לג'וק וטוויזי

הונדה הציגה מספר חידושים מעניינים בתערוכת טוקיו: החל ברכב פנאי קטן ואופנתי, דרך מכונית חשמלית זעירה ועד סדרת מנועים מעניינים וחזקים

יצרנית הרכב היפנית הונדה חשפה שתי מכוניות חדשות וחידושים טכנולוגיים נוספים בתערוכת טוקיו, יפן. החשוב שבהם הוא רכב פנאי קטן בשם וזל (Vezel), שישווק ביפן כבר בחודש הבא - ויגיע לישראל כפי הנראה בשנה הבאה. אצלנו הוא צפוי לקבל שם שונה, שעדיין לא פורסם.

 

הונדה וזל ()
הונדה וזל

 

הווזל מבוסס על פלטפורמת הג'אז החדשה (שעוד לא נחתה אצלנו), ויוצע בגרסאות בנזין וכלאיים - לשתיהן מנוע עיקרי בנפח 1.5 ליטר. מפרט טכני עדיין לא פורסם.

 

הונדה וזל ()
הונדה וזל

 

לצד הווזל חשפה הונדה שלושה מנועים חדשים, שלושתם מונעי בנזין ומוגדשים. המעניין מהשלושה צפוי למצוא מקום בחרטום סיוויק טייפ-R הבאה, עם ארבעה צילינדרים, נפח של 2.0 ליטר והספק מרבי של 280 כ"ס. הטייפ-R עצמה נמצאת בשלבי פיתוח אחרונים, וצפויה להופיע בראשית שנה הבאה - כפי שגם מרמזים רכבי האב-טיפוס המתקדמים שתמונותיהם פורסמו במקביל.

 

הונדה וזל ()
הונדה וזל

 

לצד המנוע הספורטיבי, הונדה תציע בעתיד גם מנועים קטנים יותר - יחידת שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר, ומנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר. היפנים לא מפרסמים עדיין נתונים טכניים של אלו.

 

הונדה סיוויק טייפ-R (אב טיפוס) ()
הונדה סיוויק טייפ-R (אב טיפוס)

 

ועוד מהונדה - היצרנית הציגה את ה-MC-β (אמ.סי-בטא), אמצעי תחבורה זעיר שמיועד למרכזי ערים ומזכיר מאד - ושלא במקרה - את רנו טוויזי המוכרת. כולל כמובן מנוע חשמלי קטן וחסכוני, נתוני מהירות וטווח.

 

הונדה אמ.סי-בטא ()
הונדה אמ.סי-בטא

 

כמו הטוויזי, ה-MC-β מוגדרת כקוודרסייקל ודורשת בחלק ממדינות אירופה רישיון נהיגה לקטנוע (ובגרסאות חלשות ניתן לנהוג בה בלי רישיון כלל). לדגם החדש מנוע חשמלי עם הספק של בין שמונה ל-15 כ"ס, מספיק כדי להציע מהירות מרבית של 70 קמ"ש וטווח נסיעה של יותר מ-80 קמ"ש, כך על-פי הונדה. תקינת קוודרסייקל מגבילה את ההספק המותר ל-20 כ"ס, ואת המשקל העצמי של הרכב ל-400 ק"ג.

 

הונדה אמ.סי-בטא ()
הונדה אמ.סי-בטא

 

ה-MC-β היא מכונית קטנה במיוחד, עם אורך כולל של 249.5 ס"מ (זהה לבסיס הגלגלים של פורד פיאסטה למשל), רוחבה 128 ס"מ בלבד וגובהה נדיב - 154.5 ס"מ. לדברי הונדה, טעינה מלאה של המצברים תארוך פחות משלוש שעות באמצעות שקע 200 וולט (ופחות משבע עם שקע 100 וולט). ניסוי דינמי ב-MC-β יחל ביפן כבר החודש, אך בינתיים אין תוכניות לשיווק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנוע 1.5 טורבו
מנוע 1.0 טורבו
מנוע 2.0 טורבו (טייפ-R)
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים