שתף קטע נבחר
 

סובארו: אימפרזה סטיישן ו-BRZ קרוסאובר

היצרנית היפנית הציגה גרסת סטיישן לאימפרזה, תחת השם לבורג. וגם, מכונית תצוגה שרומזת על כוונה להפוך את ה-BRZ ממכונית ספורט לקרוסאובר

סובארו תציע גרסת סטיישן לאימפרזה, לראשונה זה קרוב לשש שנים. היא נחשפה תחת השם לבורג (Levorg), שעדיין לא ברור אם ישמש גם את הדגם הסדרתי או נועד רק לגרסת הטרום-ייצור.

 

סובארו לבורג - אימפרזה סטיישן ()
סובארו לבורג - אימפרזה סטיישן

 

האימפרזה סטיישן עושה שימוש באותה פלטפורמה כמו האימפרזה שנמכרת בישראל, כולל בסיס גלגלים דומה (265 ס"מ לעומת 264.5 בסדאן). אורכה עומד על 469 ס"מ, ארוך ב-11 ס"מ מאימפרזה סדאן. הרוחב והגובה דומים (178 ו-148.5 ס"מ בהתאמה).

 

דגם התצוגה תוכנן לשימוש בשתי יחידות כוח צורכות בנזין, שתיהן חדשות: בוקסר-טורבו בנפח 1.6 ליטר עם 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ, או בוקסר-טורבו בנפח 2.0 ליטר עם 300 כ"ס ו-40.8 קג"מ. שתיהן מצוידות בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה כפולה. הדגם הסדרתי יוצע כפי הנראה גם עם מנועים צנועים בהרבה - למשל יחידת ה-1.6 ליטר של האימפרזה סדאן עם 114 כ"ס.

 

סובארו קרוס-ספורט. BRZ סטיישן? ()
סובארו קרוס-ספורט. BRZ סטיישן?

 

לצד הלבורג חושפת סובארו בטוקיו גם את הקרוס-ספורט (Crossport). היפנים לא מפרסמים מפרט של המכונית, ומשאירים הרבה מקום להשערות - למשל שהדימיון בעיצוב ל-BRZ הספורטיבית, מרמז כי מדובר בגרסת קרוס-אובר של המכונית. לקרוס-ספורט מרכב שוטינג-ברייק (Shooting Brake, מעין שילוב של קופה וסטיישן שלוש דלתות), והיא מצוידת כנראה במנוע ה-2.0 ליטר בוקסר של ה-BRZ-טויוטה GT86.

 

 

לא ברור האם מכונית כזו אכן נמצאת בתוכניות הייצור של סובארו לשנים הקרובות, למרות התועלת הברורה שיש למרכב הזה מבחינת שימושיות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים