שתף קטע נבחר

גט טקסי הורידו מחירים לנסיעות ארוכות. זול?

החברה הכריזה שתציע מחירים נמוכים ממחירי המחירון של משרד התחבורה, במטרה לעודד צרכנים להזמין מוניות גט טקסי גם לנסיעות בין עירוניות, שבעלי החברה מכנה "נסיעות שמנת". מבדיקה עולה שהמחירים טובים, אך יש תחנות שמציעות מחירים נמוכים יותר. ומה לגבי תחושת התסכול בקרב הנהגים? "אי גביית 5 שקלים העלה את מספר הנסיעות ב-30%"

אחרי הריב עם הנהגים שלה: חברת אפליקציית המוניות גט טקסי החלה להציע מחירים קבועים עבור נסיעת מונית למרחקים ארוכים. המחירים - נמוכים ממחירי המחירון של משרד התחבורה. "אנחנו רוצים להיכנס לנסיעות השמנת", אמר היום אחד מבעלי החברה, שחר וייסר במסיבת עיתונאים.

 

 

במחירון משרד התחבורה, מוצעים מחירי מקסימום לנסיעות בין-עירוניות ותחנות מוניות רבות, כמו גם נהגים פרטיים מציעים מחירים נמוכים מאלה - כדי להתחרות. האם גט טקסי הכי זולה והמחירים החדשים שלה הכי טובים? לא תמיד.

 

בדקנו מספר מחירים חדשים של גט טקסי, עבור נסיעות ליעדים מבוקשים (חיפה, ת"א, ירושלים, נתב"ג, פ"ת. השירות של גט טקסי לנתב"ג יינתן גם בערים מודיעין-מכבים-רעות, אשקלון, כפ"ס, רעננה, אשדוד, נתניה הרצליה).

 

התקשרנו לתחנת מוניות אקראית בערים המדוברות ושאלנו כמה עולה נסיעה דומה. מסתבר שיש תחנות מוניות שמתמחרות במחירים גבוהים מהמחירים החדשים של גט טקסי, אך ישנן גם תחנות שמציעות מחירים נמוכים יותר מהתמחור החדש של גט טקסי.

 

למשל, מחיפה לנתב"ג, גט טקסי הורידו את המחיר בכ-20% ל-431 שקל ביום ו-528 שקל בלילה. התעריף החדש של גט טקסי ביום אמנם משתלם יותר מהמחיר שהציעו לנו במוניות מרכז חורב - 500 שקל, אך תעריף הלילה במוניות מרכז חורב משתלם יותר מתעריף גט טקסי החדש: 500 שקל לעומת 528 שקל בגט טקסי. מירושלים לנתב"ג, גט טקסי גובים 241 שקל ביום ו-288 בלילה שקל - הורדת מחיר של כ-10%. במוניות רוממה בירושלים הציעו לנו מחיר יותר טוב מהמחירים החדשים של גט טקסי: 180 שקל בלבד לנסיעה - ביום ובלילה. לעומת מוניות הדר-לוד שעובדות בנתב"ג - גט טקסי יותר זולה.

 

 
גט טקסי הורידה מחירים בנסיעות ארוכות. כמה תעלה נסיעה אצלן וכמה בתחנות אחרות?

גט טקסי הורידה מחירים בנסיעות ארוכות. כמה תעלה נסיעה אצלן וכמה בתחנות אחרות? (בשקלים)
מוצא ויעד תעריף 1 (יום) משרד התחבורה תעריף 2 (לילה) משרד התחבורה תעריף 1 גט טקסי תעריף 2 גט טקסי כמה מתמחרים בחברת מוניות אחרת?
מת"א לנתב"ג 139 158 135 153 150 ביום ובלילה (הקסטל ת"א)
מנתב"ג לת"א 144 163 140 158 150 ביום ובלילה (הקסטל ת"א)
מחיפה לנתב"ג 540 660 431 528

80 מוניות שירות עמל

 

500 למונית ספיישל ביום ובלילה (מוניות מרכז חורב - חיפה)

מנתב"ג לחיפה 545 665 436 532 545 ביום, 665 בלילה (מוניות הדר לוד)
מחיפה לת"א ולהיפך 471 574 424 517 מחיפה לת"א 450 ביום ובלילה (מוניות מרכז חורב חיפה) מת"א לחיפה 470 ביום, 500 בלילה (מוניות השקם ת"א)
מירושלים לנתב"ג 268 320 241 288 64 שקל במוניות שירות נשר, 180 שקל לנסיעת ספיישל במוניות רוממה
מנתב"ג לירושלים 273 325 246 293

273  ביום, 325 בלילה

(מוניות הדר לוד)

מת"א לירושלים ולהיפך 319 383 287 345

מת"א לי-ם: 320 ביום, 350 בלילה(מוניות השקם בת"א)

 

מי-ם לת"א: 220 ביום ובלילה (מוניות רוממה בירושלים)

מחיפה לירושלים ולהיפך 780 960 624 768

מי-ם לחיפה: 600 שקל ביום ובלילה (מוניות רוממה בירושלים)

 

מחיפה לירושלים: 740 ביום ובלילה(מוניות מרכז חורב -חיפה)

מפ"ת לנתב"ג 97 106 94 103 110 ביום 120 בלילה (מוניות המקדים פ"ת)

 

המסקנה: מוטב לערוך סקר מחירים לפני שבוחרים מאיזו תחנה להזמין מונית. כמובן שהמחיר אינו הפרמטר היחיד - גם מענה מהיר, זמינות מוניות ושירות אדיב הם פרמטרים חשובים במידה דומה.

 

שימו לב שנסיעות לנתב"ג, בגט טקסי, כמו גם בתחנות מוניות אחרות, גובים כ-5 שקלים תוספת תשלום (מקסימום) על נוסע נוסף, אישור יציאה מנתב"ג ומזוודה, כשתחנות שונות מציעות הטבות שונות, למשל אין תשלום על מזוודה שנייה. 

 

וייסר בטוח שהמחירים החדשים יעלו את מספר הנוסעים בגט טקסי. לדבריו, זו היתה הכוונה שלו גם בעת הויתור על 5 שקלים דמי "הזמנה מרחוק", או "הזמנה טלפונית", לטובת הצרכן, מהלך שלמרות הכוונות הטובות - השתבש קשות.

 

מגייסים נהגים. גט טקסי ()
מגייסים נהגים. גט טקסי

  

נהגים: "רבים עזבו את גט טקסי"

מאז הקמתה, גט טקסי התפארה ובצדק בשירות המהיר שלה ובנהגים האדיבים (סייעה לכך גם שיטת הדירוג של הנוסעים את הנהגים), אך מאז ביטלה את הגבייה של 5 שקלים על "הזמנה מרחוק", כצעד שיווקי שמיטיב עם הצרכנים, פרץ מרד נהגים, שטענו שהחברה לא התייעצה איתם לגבי הביטול ולא קיבלה את הסכמתם והיא מעניקה לצרכנים הטבות על גבם. לטענת הנהגים הם הפסידו מהמהלך כ-1,500 שקל בחודש, בעוד שהחברה - הרוויחה.

 

בעקבות הקרע שנוצר בין הנהגים להנהלה, כך טוענים נהגים, עזבו את החברה עשרות רבות של נהגים. בחברה טוענים שהם עצמם העזיבו כ-100 נהגים ורק 8 נהגים עזבו על דעת עצמם. שלושה נהגים של גט טקסי אמרו השבוע ל-ynet שהם מתכוונים לעזוב את החברה.

 

"הם עושים מה שהם רוצים. לא שואלים אותנו", אמרו בעצב. "לאחרונה בחברה התחילו לתזמן את זמן הגעת הנהגים, בעוד שעד כה הנהג היה עושה זאת. זה גורם לשיבושים בהגעה אל הלקוחות וגם על זה לא התייעצו איתנו". לטענת הנהגים, רוב הנהגים שהטרפו לאחרונה לחברה - הם נהגים מהפריפריה. "רבים מאיתנו חזרו לתחנות אותן עזבנו".

 

פישלנו בניהול המהלך שנעשה לטובת הצרכן

וייסר אמר ל-ynet: "עשינו את זה כדי שתהיה יותר עבודה ומספר הנסיעות עלה ב-30% מאז המהלך. בזמן המהלך היינו 1,700 נהגים עכשיו 2,450 וזה אחרי שביקשנו מ-85 נהגים לעזוב אחרי שהם לא הסכימו למהפך. החזון שלנו היא להגדיל את מספר הנסיעות למקסימום. שנהג יוריד ומיד יעלה נוסע. יוריד ויעלה. אנחנו עשינו מהלך לטובת הצרכן ובסופו של דבר לטובת הנהג. איך שניהלנו אותו? פישלנו".

 

לטענת וייסר התקשורת יצרה את הרעש שלילי בעוד שאצל הנהגים הכל טוב ויפה. "בגט טקסי, הנהגים מרוויחים יותר כסף, ונוסעים פחות ק"מ לנוסע, לכן טוב להם בחברה", הוא טוען. "אין תחנת מוניות - אז שקט להם במונית. גם הנוסעים אוהבים את גט טקסי בזכות השקט במונית, כי הנהגים טובים יותר, הרכב חדש יותר, הוספנו מטענים, יש אינטרנט אלחוטי במוניות". 

  

למה עברתם לתזמן את זמן ההגעה ללקוח עבור הנהגים?

 

"עשינו דיל מיוחד עם גוגל ועקב כך, גוגל מתזמן יותר מדויק. רמת הדיוק היא של 89% בפער של 2 דקות. זה כמו המהלכים הקודמים שלנו: בהתחלה יש התנגדות, אבל בדאטה זה בא לידי ביטוי וגם הנהגים יבינו את זה".

 

למה אתם לוקחים 50% מהטיפ?

 

"כיוון שאנחנו משלמים על הסליקה באשראי בניגוד לכל התחנות האחרות - אנחנו לוקחים 50% מהטיפ".

  

פיצית את הנהגים על 1,500 שקל שלטענתם הפסידו?

 

"באוקטובר, ההכנסה של 50% מהנהגים ויותר מכך, עלתה ב-10%. שאר הנהגים עובדים מחוץ לאזור ת"א - שם כלל לא גובים 5 שקלים. אני רוצה שנפסיק עם הסיפור של הנהגים. פעם ראשונה שבאמצעות הטכנולוגיה הורדנו מחירים לצרכן.

 

"המטרה שלנו היא שנוסעים ירדו ויעלו כל הזמן מהמוניות. מרחק נסיעה ממוצע של נהג בתחנת מוניות עומד על 3 ק"מ. בגט טקסי הוא עומד על 700 מטר. אצלנו הכל מתמטי. בעקבות המהלך נהגים נוסעים פחות ומרוויחים יותר". 

 

גייס נהג לגט טקסי - קבל 300 שקל

מנכ"ל החברה מארק און אמר: "נשקול חבילת הטבות לנהגים כפיצוי, אך מאז המהלך - הנהגים שלנו מוצפים בנסיעות. הנהג מבסוט. הוא מקבל יותר כסף לכיס. כל שינוי ארגוני הוא קשה. עובדה שנהגים ממשיכים להמליץ לנהגים להצטרף לחברה. יהיה להם הדלק הנמוך ביותר, הביטוח הנמוך ביותר".

 

ממליצים כי אתם משלמים לנהג 300 שקל על כל נהג שיצרף (ו-3,000 שקל על צירוף 6 נהגים).

 

"נכון, אבל אם לא היה לו טוב פה, הוא לא היה מצרף נהגים". 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים