שתף קטע נבחר

 

לינקים: השבוע ברשת

אייל גולן נחשף, מרעננים את בוב דילן, ואיך קשורה להקת מטאליקה, חתולה וברווזים. וגם: לא רוצים לסכסך, אבל לקוחות אפל - מישהו קרא לכם אדיוטים ולעג לוואן דאם. תגובתכם? מדור חדש

נהג המונית שתק. קצת. ואז הוא דיבר. בחשש מה, גישש את העמדה הרווחת במונית, על ההוא. אייל גולן. זה הוא הזמר המפורסם. אין לו אינטרנטים במונית,  כך נראה. לו היה צריך לקבוע באותו הרגע, ההימור וודאי היה על רשת הקשר של הנהגים מפירת צווי הפרסום. לו אנחנו אנשי הזמר המפורסם היינו סוגרים אותה מיד. באמת.

 

לארס אולריך חושב שלהעתיק את המוזיקה שלהם זה כמו לגנוב סודה  

 

בעולם אחר לפני הרבה שנים רבות גם להקת מטאליקה רצתה לסגור את הרשת - זו הגדולה. היה זה בזמנים שעוד מישהו חשב שמדובר בעסק רציני ומרדני ולא מכונת כספים משומנת. המבקשת דרשה בבית המשפט שיפסיקו לקחת את השירים שלה ולהפיץ בשיקוץ החדש: נאפסטר. 330 אלף איש נחסמו מהשירות, מכיוון ששיתפו קבצים של הלהקה בעקבות עתירה זו בהסכם עם נאפסטר מחוץ לבית המשפט.

 

סולן מטאליקה, ג'יימס האטפילד אמר כך: "חלק מהמעריצים אומרים לנו: "מטאליקה שולטים! ואחר כך מוסיפים: 'עזבו את נאפסטר במנוחה'. אנחנו עונים 'תודה' לחלק הראשון ואז משנים זאת ל'לכו להזדיין'''.

 

מעריצים שנותרו ללהקה אולי הלכו אבל לא לאן שהאטפילד ביקש, כי אם לתוכנות כמו אודיוגלקסי, אימיול וקאזה. מעין פאק יו בחזרה למטאליקה. התהליך, כפי שמתאר אותו לפני חודש מתופף הלהקה שגם מסתבר אוהב לדבר בשפה גבוהה היה כך:  "הם זיינו אותנו, אנחנו זיינו אותם". על השאלה מה הוא חושב על כך שהתעשייה הפסידה מיליארדים כי הלכה בדרך ההיא, הוא לא ממש מגיב.

 

 

מה עם הצב

אם כן, מה משותף לזמר המפורסם שלנו וללהקה המפורסמת? ששניהם צודקים. ונכון שהמילים של "הכנס איש החול" טיפשיות ככל שהן, שייכים למי שכתב אותן ועליו לקבל עליהן תמלוגים, אבל אי אפשר לעצור את כל המורידים. ויש לכבד את צו איסור הפרסום כי זו מדינת חוק, אבל אי אפשר לעצור את פייסבוק. וואטסאפ. ומייל. או טוקבקיסטים שחושבים שאנטר סאנדמן זה שיר מעולה ובכלל לא מפגר.

 

מה שקיבלנו בשבוע האחרון הוא מפגן כה עלוב של עולם ישן שפוגש עולם חדש. יש הרואים בעולם החדש הזה, איזה חזון אפוקליפטי של "הכל נגמר" אין דין ואין דיין, ויש את אלו שמבינים שזה בסך הכל יותר. הרשת היא בסך הכל הפי מיליון של רשת הקשר של נהגי המוניות, שמהווה גידול מעריכי של בתי הקפה של תחילת המאה וכן הלאה. קסטות שהוקלטו מאחד לשני בשנות השמונים הפכו לקבצים שיורדים בכמות עצומה פי אלפי מונים.

 

הבלתי נסלח 2. באנגלית זה משחק מילים

 

והקצב רק יגבר מעריכית, הגופים המחוקקים, יצרני בעלי המידע, צריכים להגביר, אולי לא פי 1,000 אבל די קרוב, את התנועה שלהם קדימה. יש לציין שתעשיית המוזיקה למדה בשנים האחרונות שהגאולה לא תבוא מתביעת משתמשים. ובמקביל לצעד הזה נחתמים שתפים עם גוגל ואפל, בעתיד יש להניח - כולנו נשלם לתאגיד זה או אחר מעט כסף בכל חודש כדי לקבל גישה לכל המוזיקה שנוצרה אי פעם באיכות מיטיבית.

 

אבן מתגלגלת ברשת

מה עוד יהיה? הקליפ של וניה היימן וחבריו לבוב דילן כפרסום לאלבום האוסף שלו הוא נבואה די טובה. הפרויקט שכולל 16 קליפים שביניהם אתם מקליקים תוך שמיעת השיר Like a rolling stone. שחזור החוויה הפאסיבית של הטלוויזיה באופן אקטיבי עובד נהדר,  ובמשפט: פיצוץ של מימון שפוגש חזון וכישרון. ודילן. אנחנו נזכור את זה, כראשון בסדרה של דברים דומים זה בטוח.

 

   

אבל זה לא הקמפיין הראשון באמת של פרסומת ויראלית אינטראקטיבית. הפעם הראשונה (או לפחות נקודת ציון מאוד חשובה בתחום) שמורה לקמפיין באפריל 2004. קראו לו התרנגול הצייתן subservient chicken), ומשאבי העיבוד היו מגוחכים, ביחס למה שיכולים לרתום בחברת אינטרלוד היום, אבל העניין היה שם. זה היה תרנגול שעושה (אגב עדיין קיים, שימו 3> שאתם לא בעברית) את מה שכותבים לו לעשות כלומר, קפוץ, שב וכדומה. התפוצה של העניין (שעבר רק במיילים) על פי מחקר של אוניברסיטת אינדיאנה (ל-PDF):

 

מיליון צפיות ביום הראשון, שבוע עם 20 מיליון, 14 מיליון משתמשים יחודיים במרס 2005 שחזרו בסך הכל 396 מיליון פעמים. מהפרויקט של אינטרלוד נדרש, והוא גם ישיג כמובן הרבה יותר, אין מה להשוות. הזמנים, הם משתנים, בטח דילן היה אומר.  

 

 

כי ויראלי זה טוב

זו המילה החשובה. תפוצה רחבה אני לא משלם על הספוט והאנשים שעושים עבורי את העבודה בדואר אלקטרוני וכמובן בפייסבוק.

 

השבוע עשו את זה טוב במותג הנעליים פוט לוקר. יותר מ-3 מיליון צפיות בשלושה ימים. הסוד? כוכבים בסדר הגודל של דניס רודמן ומייק טייסון שעושים דברים משעשעים כמו לקנות כרטיס בכיוון אחד לצפון קוריאה (רודמן) או ביזאריים כמו להחזיר את האוזן שנשך למתאגרף אחר בקרב ב-1997.  וכולנו יודעים: ביזארי - יכתבו על זה. כלומר עוד צופים.

 

 

גם בהפקת ג'אמפ סטריט 22 (מתוכנן לצאת ביוני שנה הבאה, אנשים שאהבו את זה אהבו עוד סרטים מפגרים ומצחיקים) עושים את זה נכון. ואפילו יותר: פרודיה מצחיקה בכיכובו של צ'ינינג טייטום. שהעלה את זה בערוץ שלו. 5 מיליון צפיות בשלושה ימים. חוץ מהכוכב הושקעו פה בערך 20 שקל.

 

 
הפרודיה כמובן, על זאן קלוד ואן דאם, שפתח רגליים עבור וולוו.

 

 

אדיוטים?  

ועוד השבוע: הסרטון הנהדר הבא מגיע מכיוון ההפוך. הוא בגדול טוען שאפל מכרה מכשיר, הרסה אותו ואחר כך מכרה מכשיר חדש לאנשים שהסרטון לא נותן להם הרבה קרדיט. 

 

 

שימושיים!

ושלא תגידו שאנחנו לא מועילים. איך פותחים קופסת שימורים ללא פותחן? צמד הרוסים האלה עשויים לעזור לכם בכגון אלה. הסרטון עלה ביוני והפך ויראלי החודש, ככל הנראה עקב שיבוצו ב-9GAG ומתקפת הזומבים הצפויה. לא שמעתם את זה מאיתנו.  

 

 

וזה לא שבוע ברשת בלי חיות. הנה חתולה וברווזים.

 

  

והזוכה הוא….

וכרגיל לסיום, מם השבוע שלנו. הפרס מוענק למי שלכד רעיון או עניין באמצעים האינטרנטיים החדשניים וגרם לנו לחייך עד לצחוק בקול גדול. גיא מרגולין זה אתה, שלקחת את הג'וקר לתיאור ההמולה שעורר אצטדיון הוואגינה של קטאר (הנה בלוגוס).

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים