שתף קטע נבחר
 

רכבת: הוכפלה המסילה בין ק. מוצקין לנהריה

פרויקט הכפלת מסילת הרכבת בין קריית מוצקין לנהריה הסתיים. קו הרכבת בין באר שבע לנהריה יהיה מעתה כפול לכל אורכו

מסילה כפולה, בין הצפון לדרום. רכבת ישראל סיימה את פרויקט הכפלת המסילה בין קריית מוצקין לנהריה, ותפעיל מעתה רכבות על-פני שתי מסילות מקבילות לאורך כל הדרך, בין באר שבע בדרום ונהריה בצפון הארץ. בנוסף להכפלת המסילה - לאורך כ-20 ק"מ - בין תחנות קרית מוצקין ונהריה, שדרגה הרכבת גם המסילה הקיימת, וערכה שינויים בתחנות הרכבת בעכו ונהריה.

 

ברכבת אומרים כי במהלך הפרויקט בוטלו מפגשי כביש-מסילה באזור תעשיות רפא"ל, מושב בוסתן הגליל ומושב שבי ציון, והוקמו במקומם הפרדות מפלסיות. בנוסף הוקמו גשרים להולכי רגל בנהריה, והוקמו "קירות אקוסטיים" להקטנת רמת הרעש שמייצרת הרכבת באזור קריית מוצקין, קריית חיים, בוסתן הגליל, עכו ונהריה. עלות הפרויקט, כך הרכבת - 662 מיליון שקלים.

 

ברכבת ישראל מבטיחים כי השפעת הכפלת המסילה תורגש כבר בלוח הזמנים הבא. מתי יתפרסם הלו"ז? ברכבת מוכנים רק להעריך כי הוא צפוי להתפרסם במהלך חצי השנה הראשונה של 2014, מבלי לנקוב בתאריך מדויק יותר.

 

ברכבת מתכננים להגדיל - באמצעות הכפלת המסילה - את תדירות הרכבות לשלוש לכל כיוון בשעות השיא מנהריה, לעומת שתיים בשעה לכל כיוון כיום. בשעות השפל מתכננת הרכבת להכפיל את כמות הרכבות מנהריה ולכיוונה לשתיים לכל כיוון.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דורון גולן
הרכבת - מסילה כפולה בין הדרום לצפון
צילום: דורון גולן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים