יונדאי ג'נסיס חדשה - הגרמניות על הכוונת
קונצרן הרכב הקוריאני שגדל - על שני מותגיו, יונדאי וקיה - במהירות שיא, מממש את ההבטחה ומציג מתחרה חדשה-ישנה בקטגוריית היוקרה. אצלנו? אולי בסוף 2014
"יונדאי ג'נסיס החדשה תציע שורה ארוכה של טכנולוגיות מתקדמות וצפויה להפוך לאמת המידה בקטגוריית היוקרה". כך, ללא כל רגשי נחיתות, מציגה היום (ג') יונדאי את הגרסה החדשה לג'נסיס, ספינת הדגל הגדולה, יוקרתית והיקרה בארסנל הרכב הפרטי שלה. וכמו הג'נסיס הקודמת - שהושקה לפני שש שנים - תנסה גם הנוכחית להתברג בקטגוריית היוקרה מול אריות התעשייה מגרמניה ולקסוס היפנית-אמריקאית. גם אלינו היא עשויה להגיע, אך רק לקראת סוף 2014 - כך אומרים בכלמוביל.
הג'נסיס הראשונה:
- הג'נסיס המקורית - הוצגה עוד ב-2007
עוד על הג'נסיס:
- יונדאי יוקרתית מסמנת מטרה - ב.מ.וו סדרה 5
ביונדאי מדגישים היטב את ההבדלים בין הנוכחית לקודמת, ולא במקרה. למרות שהציעה מפרט נוחות מרשים ותג-מחיר אטרקטיבי יחסית, לא הצליחה ג'נסיס להכנס לרשימת מכוניות יוקרה לגיטימיות עבור הבכיר האמריקאי - בשוק הרכב הנחשב ביותר בעולם (גם אם לא הגדול מכולם).
ברשימת השינויים העיקריים בין הדגמים, ניתן למצוא הנעה כפולה-קבועה חדשה ומודרנית (או אחורית בלבד), בעלת שני מצבים ניתנים לבחירה על-ידי הנהג - "רגיל" המחלק את הכוח בין הסרן הקדמי לאחורי באופן "נוח" להגדרת יונדאי, או מצב "ספורט" המעביר יותר מומנט לסרן האחרי ומסייע בכך לנהיגה דינית-ספורטיבית יותר.
עוד ברשימה מתלה רב-חיבורי ומורכב מאחור, מרכב (חדש ונאה בהרבה) קשיח משמעותית וסוללה של ארבעה מנועים המתחילה ב-V6 ו-3.0 ליטר (257 כ"ס) ומסתיימת ב-V8 ו-5.0 ליטר (425 כ"ס). כולם עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
המכונית החדשה תציע אורך של 499 ס"מ, רוחב של 189 ס"מ, גובה של 148 ס"מ ובסיס גלגלים של 301 ס"מ. היא תוצע עם גלגלים במידה של בין 225/55-17 ל-275/35-19.
אך נראה כי יותר מכל וכמובטח זה מספר שבועות, הג'נסיס החדשה תציע שלל מערכות עזרה לנהג ובטיחות בנהיגה. החל במערכת הגה חצי-אקטיבית וכלה ברשימה ארוכה של מערכות התראה על סטיה מנתיב, "נקודה מתה" במראה, מצלמות וחיישנים לרוב.