ראלי מרתון ביוון - 1,000 ק"מ, 24 שעות, 3 צוותים
שלושה צוותי נהיגה ישראלים יקחו חלק במירוץ ראלי תובעני, שיוזנק ביום שבת ויסתיים לאחר 24 שעות מפרכות, ואלף ק"מ של מירוץ עד הקצה
שלושה צוותי מירוצים ישראלים יצאו בסוף השבוע הקרוב לאתגר מוטורי יוצא דופן ביוון. מדובר באירוע הרביעי והאחרון בסדרת ה"בלקן קאפ", אשר חותם את הסדרה במירוץ סיבולת של 24 שעות רצופות. מדובר באתגר מוטורי יוצא דופן, שכן צוותי מירוץ ישראלים מורגלים לאירועים בהם נדרשת עבודה מאומצת לאורך שש, לכל היותר שמונה שעות רצופות.
- לכתבות נוספות במגזין שטח
בנוסף צפויים הצוותים לפגוש מזג אוויר סוער וקר, שבילי יער בוציים וצירים הרריים מושלגים וקפואים, בהם יידרש ניווט גם בשעות החשיכה. כל זאת לאורך שלושה קטעי דירוג מדודים באורך של 270, 400 ו-250 ק"מ, כאשר לכל צוות כ-90 דקות הצטיידות והתארגנות בין הקטעים. אבל יש גם חדשות מעודדות - שלושת הצוותים איחדו כוחות ולוגיסטיקה, שינוי מרענן בסצנת המירוץ הלא תמיד מפרגנת אצלנו.
צוות פוינטר, עם רז הימן הנהג והלל סגל הנווט, מזנקים למירוץ כאשר הם מובילים את טבלת הדירוג ונמצאים "על הכוונת" של המתחרים האחרים. מדובר בצוות מנוסה מאד, אשר נהנה מתמיכה ארוכת שנים של פוינטר, שגריר ואחרים, ואשר רשם הצלחות במירוצים בינלאומיים רבים. את הרכב בנה הצוות בעצמו, והוא מונע ביחידת דיזל מתוצרת ב.מ.וו המייצרת 300 כ"ס.
צוות גתוס כל גדר, עם שי שמעוני הנהג ומיקי יוחאי הנווט, הוא צוות ותיק מאד עם ניסיון במירוצים בינלאומיים, אשר לראשונה משלב כוחות. לרכב של הצוות יש אמנם מראה של מיצובישי האנטר, אבל מתחת לכסות המוכרת מסתתרת שלדת צינורות, מנוע מירוצים המפיק 500 כ"ס, תיבת הילוכים מחוזקת ורכיבים רבים נוספים הנדרשים למירוצי מרתון ארוכים.
גם צוות קאן-אמ רסטה עם יובל שרון הנהג ונמרוד אופיר כנווט, מציג שילוב כוחות של שני מתחרים ותיקים אשר החליטו לאחד כוחות. ליובל שרון ניסיון רב בתחרויות בישראל ובארה"ב, אך מעולם לא התחרה באירופה וחסר ניסיון בנהיגה עם נווט. הצוות ינהג בקאן אמ קומנדר אשר הוכן למירוץ על-ידי סדנת רסטה. מנוע הליטר מייצר 85 כ"ס, וההנעה כפולה כמובן. בניגוד לשני הצוותים הראשונים, יובל שרון מעוניין בתנאי מזג אוויר קשים, אשר יקנו לו להערכתו יתרון.