סטיישן משפחתית? לא כשמדובר במרצדס עם 850 כ"ס
סדנת השיפורים חשפה בתערוכת אסן שתי "סופר-מרצדס" - עם עיצוב מוחצן, כמות עצומה של כוח וכמובן ביצועים עוצרי נשימה
בראבוס (Brabus), סדנת השיפורים המתמחה בהפיכת מרצדס ממכוניות יוקרה סולידיות לרכבי ביצועים יורקי-אש, חשפה שתי יצירות חדשות בתערוכת השיפורים של אסן.
אלו מכוניות מסדרת ה-850 של הסדנה, שכפי ששמה מרמז מציעות מנוע בעל 850 כ"ס. כן, בערך פי 7 מההספק של הפוקוס של השכן.
ה-850 הראשונה מבוססת על ה-E 63 AMG החזקה ממילא (5.5 ליטר, בין 557 ל-585 כ"ס), עם שורה ארוכה של שיפורים. בראשם מנוע מוגדל ל-5.9 ליטר, עם צמד מגדשי טורבו חדשים והספק שזינק ל-850 כ"ס. המומנט עומד כעת על 148 קג"מ, שמוגבלים אלקטרונית ל-117.2 קג"מ כדי לשמור על תיבת ההילוכים.
תוספת הכוח מאפשרת ל-850 להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.1 שניות, ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 300 קמ"ש - בגלל מגבלת צמיגים. בלי הרסן האלקטרוני, בראבוס מצהירה על מהירות מרבית של יותר מ-350 קמ"ש. היא מצוידת בהנעה כפולה שנוספה לאחרונה גם להיצע גרסאות AMG.
הדגם השני בסדרת ה-850, מבוסס על ה-S קלאס. יש כאן את אותו מנוע והנעה כפולה, מספיק בשביל להאיץ את מכונית הפאר הגדולה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות - מהיר אפילו בהשוואה ל-S65 AMG שנחשפה לאחרונה. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-350 קמ"ש, לא פחות.
מלבד תוספת הכוח, שתי המכוניות יציעו שורה של שיפורים מבית בראבוס - מרביתם כדי להתאים את היכולת הדינמית לתוספת הכוח המשמעותית. ניתן יהיה להזמין את המכוניות כחבילה שלמה (בראבוס אפילו מציעה אחריות לשלוש שנים), או לרכוש את ערכות השיפורים ולהתקינן במכוניות קיימות. מחירן לא פורסם.