שתף קטע נבחר

הפתעה? גברים מתרגשים מרכב יותר מאשר תינוק בוכה

ניסוי שערכה וולוו הוכיח את מה שגברים רבים מתביישים להודות בו: מכוניות יפות מושכות אותנו יותר מתינוקות רכים. נשים - אצלכן זה בדיוק להיפך

עיצוב רכב מעורר את הרגשות הבסיסיים ביותר - כך גילה ניסוי חדשני שערכה יצרנית הרכב השוודית וולוו. בניסוי נבדקו התגובות הנוירולוגיות של גברים ונשים לתמונות של תינוקות רכים ובני המין השני, בהשוואה לתמונות של מכוניות.

 

והמסקנה ברורה: גברים הפגינו תגובה רגשית חזקה יותר כשהוצגה להם תמונה של מכונית נאה, מאשר כשהוצבה לפניהם תמונה של תינוק. הבדיקה נערכה על-ידי מדענים שנעזרו בדימוי EEG - שמספק הערכה של הפעילות החשמלית באזורים שונים של המוח. דימוי זה מאפשר להעריך איזה חלק במוח פעיל - כאשר לכל חלק תפקיד שונה במערך הרגשות שלנו.

 

אחד המדענים שערך את הניסוי ומומחה לחקר המוח מסבירים את תוצאותיו:

 

בניסוי נמצא כי 74% מהגברים העידו שעיצוב טוב של מכונית גורם להם לתחושה חיובית, ו-60% שנהיגה במכונית נאה גורמת להרגיש בטחון והעצמה. זאת בניגוד ברור לנשים, שרק 33% מהן דירגו תמונות של מכונית מעל לתמונה של גבר נאה לדוגמה. בבדיקת ה-EEG, גברים הפגינו תגובה רגשית משמעותית יותר כשצפו בתמונה של מכונית, מאשר כשצפו בתמונה של ילד בוכה. מצב הפוך לזה שנמצא בקרב נשים.

 

סקר שנערך במקביל עבור וולוו, מצא כי גברים מדרגים את עיצוב הרכב כגורם החשוב ביותר עבורם במכונית, יותר מעיצוב תא הנוסעים, טיב האבזור ואיכות המנוע. בסקר נרשם הבדל מפתיע בין נשים לגברים, כאשר הנשים ציינו שהן נמשכות יותר לעיצוב החלק האחורי של מכונית, ואילו הגברים דירגו את החרטום כחלק הנאה ביותר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הניסוי נעזר בדימוי EEG
ומצא שגברים מתרגשים ממכוניות
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים