נהג אגד הותיר נכה בתחנה: "נתן גז ונסע"
אטימות בירושלים: הנהג עצר בתחנת אוטובוס בשכונת מלחה, אך במקום להתקרב למדרכה כדי להעלות את הנוסעת הנכה בעזרת רמפה - המשיך ונסע. "היו לי דמעות בעיניים", סיפר מגיש התלונה. אגד: "הנהג שגה, יזומן לבירור"
עוד מקרה של אטימות: יפתח סומך (25) מירושלים הגיש תלונה נגד נהג "אגד", בטענה כי הותיר בתחנת ההסעה בעיר נכה שביקשה לעלות לאוטובוס, אך לא צלחה. גם ניסיונותיו לסייע לה עלו בתוהו.
עוד דיווחי חדשות ב-ynet:
אחים נכים: נהג אגד סגר בפנינו את הדלת
נהג אגד שנטען שקילל "דובר אמת" בפוליגרף
סומך המתין אתמול (א') יחד עם משפחתו לקו 12 בתחנת האוטובוס בשכונת מלחה. יחד עמם חיכו גם קשישה בשנות ה-70 לחייה המתניידת בכיסא גלגלים והמטפלת שלה. כשהאוטובוס הגיע למקום ועצר, סומך ניגש לדלת האחורית כדי להוריד את הרמפה המיועדת לנכים. אך לדבריו, "כאשר הורדתי את הרמפה מהדלת האחורית על מנת לסייע לקשישה לעלות לאוטובוס, התברר שהמרחק גדול מדי ושהמדרגה לא מגיעה עד המדרכה".
הוא סיפר עוד: "העובדת הסיעודית לא הצליחה להעלות את הקשישה לאוטובוס ולכן סגרתי את הרמפה וביקשתי מהנהג יחד עם אנשים מתוך האוטובוס שיתקרב למדרכה". אלא שאז לתדהמתו של סומך, "הנהג סגר את הדלת האחורית והתקדם מעט קדימה. כשהיינו בטוחים שהוא עומד לחזור לאחור, הוא 'נתן גז' ונסע מהתחנה".
סומך סיפר כי הקשישה וגם הוא, אשתו ובנו נאלצו להישאר בתחנה בקור הירושלמי ולהמתין לאוטובוס הבא. "לאחר שזה קרה הזקנה אמרה למטפלת שלה, 'בואי נחזור הביתה', והמטפלת ענתה לה, 'מה פתאום? לא נחזור. אנחנו רוצות לצאת'. להבנתי זו אישה שאם היא לא יוצאת לקניון היא נמצאת בבית רוב היום. זה הכעיס אותי בגלל האטימות של החברה שלנו כלפי אנשים חלשים, אתה רואה את האוטובוס נוסע לה מול העיניים. לי היו דמעות בעיניים כשראיתי את זה, זה הכעיס אותי מאוד".
סומך טוען כי העובדה שהאוטובוס הבא העלה את הנוסעת, מוכיחה כי לא הייתה בעיה ב"תנאי השטח" בתחנה. "שום סיבה מלבד אטימותו, חוצפתו וגסות רוחו של הנהג לא יכולה להסביר את שאירע", כתב ל"אגד".
מ"אגד" נמסר תגובה: "מבירור ראשוני של האירוע עולה, כי נהג האוטובוס שגה בהתנהלותו ולא התגבר על המכשול הפיסי שמנע ממנו לדבריו להתקרב למדרכה. דומה, כי הנהג אמור היה להשקיע מאמץ ניכר יותר בהיצמדות למדרכה ולא להשאיר את הנוסעת בתחנה". עוד ציינו כי "בשל העובדה כי רבע שעה מאוחר יותר העלה נהג בקו 17 את אותה נוסעת לאוטובוס ללא כל קושי, הוחלט לזמן את הנהג לבירור משמעתי וצפויים לו הדרכה ואף צעדים משמעתיים במטרה למנוע הישנות מקרים מסוג זה בעתיד".
רון רטנר, דובר "אגד", הוסיף: "ברצוני להודות ליפתח סומך על שהסב את תשומת לבנו לנושא ולנצל את ההזדמנות על מנת להתנצל בפני הנוסעת על מורת הרוח שנגרמה לה".
המידע הראשוני התקבל במייל האדום