שתף קטע נבחר
 

אין כסף? 201 אלף מכוניות חדשות מתחילת השנה

שוק הרכב הישראלי אינו מושפע במיוחד מהבעיות הכלכליות, ואפילו מותגי היוקרה נהנים מזינוק יוצא דופן במכירות. יונדאי הקוריאנית ממשיכה להוביל ובפער עצום

למרות הכל, שוק הרכב הישראלי אינו עוצר. אם מישהו חשב שהמצב הכלכלי הקשה יעכב את החלפת הרכב המשפחתי של מר ישראלי, או ישכנע את החברות הגדולות לעצור את חידוש מלאי מכוניות הליסינג שברשותן, הוכיחו נתוני איגוד יבואני הרכב המתפרסמים היום, כי לפחות ב-2013 זה לא עומד לקרות. מתחילת השנה נמכרו בישראל לא פחות מ-201 אלף מכוניות חדשות, עליה של 3.5% לעומת אשתקד.

 

המובילה הקבועה בשלוש השנים האחרונות, יונדאי הקוריאנית, ממשיכה להוביל את השוק עם יותר מ-31 אלף מכוניות חדשות, עלייה קלה לעומת אשתקד. טויוטה שנייה עם כ-20 אלף מכוניות חדשות, ועלייה נאה לעומת התקופה המקבילה ב-2012. כך גם לגבי קיה, השייכת אף היא לקונצרן יונדאי וממוקמת שלישית עם כמעט 20 אלף כלי רכב חדשים שעלו השנה על הכביש.

 


מכירות רכב חדש 1-11.2013

מכירות רכב חדש 1-11.2013
מותג (מיקום אשתקד) 2013 2012
1. יונדאי (1) 31,262 30,150
2. טויוטה (3) 20,328 18,691
3. קיה (4) 19,665 18,317
4. סקודה (6) 12,109 10,666
5. פורד (2) 11,989 19,249
6. מאזדה (5) 10,122 10,883
7. סוזוקי (9) 10,109 8,891
8. ניסאן (7) 9,942 8,915
9. רנו (11) 9,420 6,337
10. פולקסווגן (8) 7,987 9,324
     
סך הכל מכירות בשוק הרכב 200,996 194,273

 

למעט שלושת המותגים הגדולים שצפויים היו להוביל את השוק, את אחת ההפתעות הגדולות של השנה מספקת סקודה. המותג היותר-זול לשעבר בתיק המוצרים הענק של קונצרן פולקסווגן, מציג השנה זינוק מרשים לא רק במכירות, אלא גם בנתח השוק ובמיקום הגבוה בטבלת המכירות. לכך מסייעים דגמים מעניינים ותחרותיים המתומחרים באופן אטרקטיבי, וזו כנראה רק ההתחלה. שכן במהלך השנים הקרובות מתוכננת מהפיכה גדולה עוד יותר במותג, עם סדרת דגמים המכוונים לפלח שוק יוקרתי יותר, עד כדי תחרות אפשרית בשוק היוקרה.

 

אחרי סקודה ממוקמת פורד, היכולה לראות עצמה כמאוכזבת הגדולה של השנה בין המותגים המובילים. אם אשתקד מוקם המותג האירופאי במקום השני כשהוא מקדים את מותגים חזקים מקוריאה ויפן, השנה נאלצים אנשי היבואנית דלק מוטורס להתמודד עם צניחה של עשרות אחוזים במכירות.

 

שוק היוקרה - לא עוצר

שימו לב לנתון הבא - במהלך כל שנת השיא של שוק הרכב הישראלי (2011), מכרו שלושת מותגי היוקרה המובילים (אודי, מרצדס וב.מ.וו) מספר כולל של 3,604 מכוניות חדשות. השנה, לאחר 11 חודשים בלבד, עומד המספר על 5,349 מכוניות חדשות לשלושת המותגים המובילים. המשמעות היא כי עד סוף השנה כמעט ותכפיל עצמה קטגוריית היוקרה. הסיבה לכך בעיקר היא ההשקעה העצומה של היצרניות בכלי רכב קטנים (וזולים) יחסית, כמו אודי A1, מרצדס A קלאס וב.מ.וו סדרה 1, אך גם דגמים אחרים העושים שימוש באותה פלטפורמה.

 

אודי ממשיכה להוביל את שוק היוקרה עם יותר מ-2,300 מכוניות חדשות וזינוק נאה של כ-20% לעומת אשתקד. מרצדס מכרה השנה יותר מ-1,600 מכוניות פרטיות חדשות (וכ-700 מוניות) והציגה צמיחה של כ-40%. ב.מ.וו מכרה מתחילת השנה כ-1,400 מכוניות חדשות, תוך צמיחה צנועה יותר של כ-10%.

 

גם בשוק האקזוטי והסופר-יקר, ניכרת מגמת החיים הטובים. מתחילת השנה נמכרה בישראל בממוצע מכונית פרארי אחת בחודש, ושתי מכוניות מתוצרת מזראטי. גם פורשה שיפרה משמעותית את התוצאות העסקיות עם 57 מכוניות חדשות השנה (לעומת 43 אשתקד).

 

מצליחות בגדול - מותג הרכב הצרפתי רנו מפתיע השנה, עם זינוק מרשים לעומת אשתקד תודות לדגמים חדשים ומעניינים, ותמחור אטרקטיבי. ב-11 החודשים הראשונים מכרו אנשי היבואנית קרסו 9,420 מכוניות חדשות, לעומת 6,337 אשתקד. שיפור גדול עוד יותר מציגה מיצובישי, אשר עמדה במהלך 2012 על 2,444 מכוניות חדשות, וזינקה השנה לכמעט 6,000. אופל ממשיכה להשתפר עם 5,239 מכוניות חדשות השנה לעומת 3,878 אשתקד, וגם פיאט וסובארו מציגות נתונים מאד חיוביים.

 

המפסידות הגדולות - ביואיק שעשתה חיל בעבר אך צנחה השנה ל-218 מכוניות בלבד (לעומת 537 אשתקד) ומכרה אפילו פחות מקדילאק, מותג היוקרה של UMI. אינפיניטי שניסתה להתברג בשוק היוקרה, ממשיכה לצלול ומכרה השנה 150 מכוניות בלבד, לעומת 240 אשתקד. דודג' כמעט ונמחקה עם 94 מכוניות בלבד לעומת 422 אשתקד, וגם ג'יפ מציגה השנה נתונים נמוכים בעשרות אחוזים מ-2012 - 87 לעומת 181. צרות דומות גם במותג לנצ'יה הנעלם שמכר השנה 17 מכוניות בלבד (147 אשתקד).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים