שתף קטע נבחר

למען החברה - מונגשים לכולם

במסגרת ציון "יום הנכה הבינלאומי", הוענק לראשונה בישראל "אות הארגון הנגיש" לחברת "קוקה-קולה ישראל" על ידי עמותת נגישות ישראל, בראשותו של יובל וגנר. בכך הפכה החברה לארגון הנגיש הראשון בישראל

אות הארגון הנגיש ניתן לארגונים שנמצאו נגישים ללקוחות עם מוגבלויות כנדרש בחקיקת הנגישות החדשה - הארגון נגיש הינו ארגון שכל שרותיו נגישים ומותאמים לשימוש של 100% מהלקוחות.

 

במסגרת ציון "יום הנכה הבינלאומי", הוענק לראשונה בישראל "אות הארגון הנגיש" לחברת "קוקה-קולה ישראל" על ידי עמותת נגישות ישראל, בראשותו של יובל וגנר. בכך הפכה החברה לארגון הנגיש הראשון בישראל. במסגרת ההנגשה - הונגש מרכז המבקרים, העובדים תודרכו למתן שרות נגיש, הונגש המוקד הטלפוני, הונגש אתר האינטרנט, הונגשו הארועים, הפרסום והנהלים.

 

שלי מלצר, יובל וגנר, נטע רוטמן וטל רבן (צילום שוקה כהן) (צילום שוקה כהן)
שלי מלצר, יובל וגנר, נטע רוטמן וטל רבן(צילום שוקה כהן)

 

יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, בירך ומסר: "חברת קוקה-קולה ישראל החלה את תהליך ההנגשה שנים רבות לפני החקיקה והתקנות שנכנסו לתוקפן רק לפני כחודש. המטרה - ליצר מצב שהארגון יהיה נגיש על כל שרותיו וממשקיו עבור 100% מהלקוחות ובפרט לקוחות עם מוגבלות (מוגבלויות פיזיות, חושיות - ראיה / שמיעה, קוגנטיביות ונפשיות). לכבוד לנו להעניק את אות הארגון הנגיש לקוקה-קולה על היותה מודל לחיקוי הן מבחינת הנגישות והן מבחינת יחסה ללקוחות עם מוגבלות כלקוחות צרכניים שווי זכויות".

 

טל רבן, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל, מסר: "קוקה-קולה ישראל פועלת בכל תחומי האחריות החברתית וגאה להיות חברה מובילה אשר מחזיקה בתקני איכות ומצויינות בתחום. נושא נגישות לאנשים עם מוגבלויות הינו נושא בעל משמעות רבה עבורינו. בשנים האחרונות הצלחנו להגיע למצב בו כל פעולה שאנו עושים, באתר היצור שלנו, בפעילויות השיווק שלנו, במרכז המבקרים שלנו ועוד, כולן נעשות תחת בחינת אופי הנגישות שלהן ואנו מקפידים לעשות ככל הניתן על מנת לקדם נושא זה.

אחרי מאמצים רבים , השקעת משאבים ועבודה משותפת עם ליווי המקצועי של עמותת נגישות ישראל, אנו גאים לקבל היום את אות הארגון הנגיש ומרגישים כי עשינו צעד נוסף בדרך הכל כך חשובה של אחריות חברתית כוללת".

 

יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל וטל רבן, מנכ"ל קוקה קולה ישראל  (צילום שוקה כהן) (צילום שוקה כהן)
יובל וגנר יו"ר עמותת נגישות ישראל וטל רבן, מנכ"ל קוקה קולה ישראל (צילום שוקה כהן)

 

האות הוענק לחברה לאחר שעמדה בכל הפרמטרים הנדרשים על פי תקנות הנגישות:

 

שירות הלקוחות - צוות שירות הלקוחות של החברה עבר הדרכה בנושא אנשים עם מוגבלות ואיך לתקשר איתם בצורה מותאמת לסוג מוגבלותם, זאת במטרה להעניק את השירות הטוב ביותר ולהקל על הפונה לקבלת שירות. כך לדוגמא: כבדי שמיעה יוכלו לשלוח מייל או פקס בהתקשרות עם אנשי השירות וכבדי ראיה יקבלו שליח עד לבתיהם אשר יקריא להם את תוכן מכתב התשובה.

 

אתר האינטרנט – אתר החברה מונגש בימים אלה עבור אנשים עם מוגבלות לפי תקן W3C ותקן ישראלי 5568 לטובת גולשים עם מוגבלות ובעיקר לקויי ראייה, עיוורים עבורם האתר יאפשר שינוי גודל פונטים, שינוי צבעים והקראה קולית לאלה שיש להם תוכנת הקראה. כמו כן, האתר הונגש לבעלי דיסלקציה והפרעות קשב וריכוז ועתה מתאפיין בתפריטים איטיים ויציבים טכנולוגית.

 

מרכז המבקרים של החברה ( "מרכז החושים") - הכניסה והדרך למרכז החושים תוכננו לאפשר נגישות לאנשים בכיסאות גלגלים, קביים או כל מוגבלות הליכה אחרת והתאמות ללקויי ראייה ועיוורים. במסגרת זו קיימות במרכז מדרכות נמוכות, מעקות אחיזה, מעברים בטוחים במיוחד ומעלונים, ובחניית המפעל קיימות חניות נכים מרובות. בנוסף, בכל מסלולי ההליכה קיים שילוט מכוון ברור ונגיש, לחצני המעלית מצויידים בכתב ברייל ומותקנת מערכת STEP HEAR לכבדי ראיה לפני עמדת הכניסה. בנוסף, בעמדת התשלום קיימת לולאת השראה לכבדי שמיעה ומערכת תומכת לבעלי מכשיר שמיעהIR וכן נערכים סיורים מונגשים לחרשים, בליווי מדריך הדובר את שפת הסימנים. רוב המייצגים הותאמו כך שמבקרים עם מוגבלות יהנו ויחוו את המרכז כמו כולם.

 

אירועי החברה – הכניסה לאירועים נוחה ונגישה למתניידים בכסאות גלגלים והאירועים מתקיימים בנוכחות דיילים אשר מסייעים למתניידים בכסאות גלגלים.

כמו כן, האירועים מונגשים לכבדי שמיעה באמצעות מערכות שמע מיוחדות, תרגום לשפת הסימנים ועוד.

 

פרסומי החברה - פרסומי החברה יהיו נגישים החל מגודל פונטים, קוטרסט צבעים המותאם ללקויי ראייה דרך הוספת כתוביות לסרטוני פרסום במטרה שהפרסום יגיע לכולם.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים