שתף קטע נבחר

 

ח"כ לוין יוזם: הגדלת שיעורי הספורט בבי"ס

יו"ר הקואליציה מתכוון לפתוח במאבק לפיתוח חוגים ביוזמת משרדי החינוך והספורט: "נדרשת מהפכה בגישה. על בתי הספר להתאים לכל תלמיד את הענף התואם את כישוריו. אימוץ התוכנית תוביל לשינוי של ממש ביכולת של ישראל לטפח אלופים ברמה בינלאומית"

יו"ר הקואלציה, ח"כ יריב לוין, מתכוון לפתוח במאבק להגדלת שיעורי הספורט בבתי הספר ולפתח חוגים ביוזמת משרדי החינוך והספורט. "אם נשכיל לאמץ עכשיו תכנית זו, נקרב את הילדים לעיסוק בספורט, נתרום לבריאותם ובסופו של דבר נראה בתוך מספר שנים שינוי של ממש ביכולתה של ישראל לטפח אלופים ברמה הבינ"ל, במקצועות האישיים ובענפים הקבוצתיים".

 

עוד ב-ynet ספורט:

 

ח"כ לוין התייחס גם לכדורגל הישראלי: "עוד במהלך הקמפיין האחרון שמענו את הטענות המוכרות כלפי היכולת של השחקנים והצוות המקצועי. צריך להודות כי לאחר עשרות שנים של כישלונות, אי אפשר לתלות בהרכב שחקנים כזה או אחר את האשם במצבה של הנבחרת. 44 שנים ללא העפלה לטורניר גדול הן בעיקר תוצאה של הזנחה מתמשכת של הספורט בקרב הילדים והנוער".

 

לוין: "44 שנים ללא העפלה לטורניר גדול הן תוצאה של הזנחה" (צילום: ראובן שוורץ) (צילום: ראובן שוורץ)
לוין: "44 שנים ללא העפלה לטורניר גדול הן תוצאה של הזנחה"(צילום: ראובן שוורץ)

 

לדברי ח"כ לוין, אוהד הפועל ת"א, "יצירת שכבה רחבה של ספורטאי עילית מצליחים, מחייבת בניית תשתית רחבה של ילדים ונוער העוסקים באותם ענפי ספורט. אשר מתוכם אפשר להצמיח אלופים. אלא, שמסגרת שיעורי הספורט בבתי הספר רק מרחיקה את הילדים והנוער מעיסוק בספורט, ואינה עוסקת כלל באיתור כישרונות ובקידומם. הילדים כולם מבצעים את אותם התרגילים והפעילויות בהתעלם מהיכולות ומהכישורים האינדיבידואליים".

 

"בנוסף, אין דינאמיקה של התקדמות, אין התמקצעות וכמובן שאין ניצול טוב של הזמן. קיים נתק כמעט מוחלט בין בתי הספר ובין פעילויות הספורט שמתקיימות במסגרות היותר מקצועיות ואין שיתוף פעולה באיתור ילדים מצטיינים".

 

לוין: "שיעורי הספורט לא עוסקים באיתור כישרונות" (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
לוין: "שיעורי הספורט לא עוסקים באיתור כישרונות"(צילום: גיל יוחנן)

 

"המציאות הנוכחית בספורט הישראלי, ובכדורגל בפרט, אינה גזרת גורל. כדי לשנותה נדרשת מהפכה בגישה לספורט במערכת החינוך. יש להקים מערך איתור בבתי הספר אשר יבחן את כישוריו של כל תלמיד ויתאים לו את ענף הספורט התואם את כישוריו. במקום לקיים שיעורי ספורט מייגעים בהם משתתפים כל התלמידים ללא הבחנה ביניהם, יש לקבוע כי כל ילד ישתתף בחוג ספורט ייעודי אחד לפחות בהתאם ליכולותיו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים