שתף קטע נבחר

"מטוס החלומות" יופעל בקו תל־אביב-טורונטו

חברת אייר קנדה בחרה בישראל להיות המדינה הראשונה, שאליה תפעיל את מטוס הדרימליינר (בואינג 787) בטיסות בינלאומיות 7 פעמים בשבוע

לידיעת הישראלים: אייר קנדה היא חברת התעופה הראשונה שתפעיל את מטוס החלומות דרימליינר (בואינג 787-8) בטיסות סדירות לישראל. החברה הודיעה אתמול (ד') כי החל מיולי הקרוב היא תפעיל את המטוס בטיסותיה מטורונטו לישראל, והוא יחליף את מטוס הבואינג 767 שפועל בקו בשנים האחרונות.

 

מנהלת החברה בישראל, רות בן צור אמרה אתמול כי "החברה בחרה בישראל להיות הראשונה שאליה תפעיל את המטוס בטיסות הארוכות. מדובר באמון שהחברה נותנת בקו לישראל‭."‬

 

עוד על מטוס החלומות בערוץ התיירות:

 

בקרוב החלום ינחת בארץ הקודש. בואינג 787 של אייר קנדה (צילום: אייר קנדה) (צילום: אייר קנדה)
בקרוב החלום ינחת בארץ הקודש. בואינג 787 של אייר קנדה(צילום: אייר קנדה)

 

עם בואו של המטוס לישראל, ‭2-ב‬ ביולי, ייערך בנתב"ג טקס להשקת שדרוג הקו. המטוס יופעל בקו לישראל 7 ימים בשבוע. הטיסות מטורונטו לת"א ייצאו בשעה ‭18:30‬ וינחתו בנתב"ג ‭12:05-ב‬ למחרת. הטיסות מישראל ייצאו ‭13:55-ב‬ וינחתו בקנדה ב-18:50.

 

במטוס שלוש מחלקות, 20 מושבים במחלקת עסקים, 21 מושבים במחלקת התיירות-פרימיום ועוד 210 במחלקת התיירות. במטוס יש, בין השאר, תאורה חדשנית ומערכת מיזוג שמשרה תחושת לחות להקלה על הנשימה.

 

הוא חסכוני בדלק ומזהם פחות, מנועיו שקטים והוא עשוי מחומרים קלים: המטוס נבנה מחומרים מרוכבים שהפחיתו את משקלו משמעותית מאפשרים לו להגיע לטווח של בין 6,500 ק"מ ל-16 אלף ק"מ, תוך חסכון של ‭20%-כ‬ בדלק בהשוואה למטוס בואינג 767 אותו הוא מחליף.

 

המטוס החדשני מצוייד בשני מנועים של רולס רויס או של ג'נרל אלקטריק והוא נבנה בראייה ירוקה, כאשר זיהום האוויר שלו נמוך, כאמור. המנועים השקטים מאפשרים לו להמריא מנמלי תעופה שנסגרים בשעות הלילה למטוסים רועשים.

המטוס מפנק במיוחד במחלקות היוקרה. מח' ראשונה בדרימליינר ()
המטוס מפנק במיוחד במחלקות היוקרה. מח' ראשונה בדרימליינר

 

החלום לא כזה ורוד

מצד שני, הדרימליינר סבל משורה ארוכה של בעיות בתהליך הייצור, מה שגרם לאיחור של יותר

משנתיים במסירת המטוסים הראשונים ללקוחות. לחברה יש כיום צבר של ‭1,000-כ‬ הזמנות של המטוס. גם לאחר שכבר החלה החברה למסור את המטוס ללקוחות התגלו תקלות, כולל תקלה במערכת המצברים שגרמה לכך שכל המטוסים שנמסרו ללקוחות ברחבי העולם קורקעו במשך חודשים עד אשר המטוס קיבל אישור להמריא ממנהל התעופה האמריקאי.

 

לפני מספר שבועות הוציאה חברת בואינג הודעה, בה ציינה כי יש אפשרות של היווצרות קרח במנועי ג'נרל אלקטריק שמותקנים במטוס, ולכן מוצע לחברות שמחזיקות בו עם מנועים אלה להימנע מלטוס בסופות רעמים - כדי למנוע מחלקיקי קרח לפגוע ביעילות המנועים.

 

למרות התקלות מכירות בואינג לא פסקו, ובסלון האווירי בדובאי ביצעה חברת אתיחאד הזמנה של 30 מטוסים מהדגם, מה שהביא לחציית קו ‭1,000‬ המטוסים. 

 

מסכים גדולים ומושבים רחבים. מחלקת העסקים של ה-787 (צילום: דני שדה) (צילום: דני שדה)
מסכים גדולים ומושבים רחבים. מחלקת העסקים של ה-787(צילום: דני שדה)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייר קנדה
הישראלים יוכלו לטוס בו מהארץ ואליה. הדרימליינר הקנדי
צילום: אייר קנדה
מומלצים