קורוס של עידן עופר הגיעה לאירופה. לא לישראל
היצרנית החדשה מתחילה לגשש באירופה כמובטח, ובחרה דווקא בשוק הסלובקי כאידיאלי. קורוס: זו בדיקת התכנות לקראת השקה מלאה בשוק האירופאי. ישראל? עדיין אין שום כוונות למכור כאן
קורוס, מותג הרכב הסיני החדש בבעלות החברה לישראל, החלה לשווק כמובטח את ה-3 החדשה באירופה. לדברי היצרנית, השיווק כרגע מוגדר כניסוי לקראת חדירה רחבה לשוק האירופאי כולו. כמדינה מתאימה לניסוי נבחרה סלובקיה, בעלת שוק רכב מהקטנים באירופה. מחירה של ה-3 המשפחתית, בה נהגנו לאחרונה במסגרת השקה עולמית, עומד על כ-20 אלף יורו, מחיר דומה למתחרות ישירות ומוכרות דוגמת טויוטה קורולה ופולקסווגן גולף בגרסאות דומות לאלה הנמכרות כיום בארץ. בשלב מאוחר יותר, במהלך 2014, תתחיל קורוס לשווק את ה-3 גם בגרסת סטיישן אשר נחשפה בתערוכת הרכב הגדולה שנערכה באפריל בשנחאי, סין.
- קורוס 3 - נהיגת בכורה עולמית בסינית ישראלית
- קורוס 3 - סינית עם ציון מעולה במבחן הריסוק
- עידן עופר רוצה להתחרות בב.מ.וו ואודי
בחברה לישראל אישרו את הפרטים, ודובר קורוס הבהיר כי ההחלטה להשיק את ה-3 החדשה דווקא בסלובקיה, היא חלק ממהלך בדיקת המכונית ויכולת המותג להתחרות באירופה עם שאר מותגי תעשיית הרכב. "במסגרת השיווק בסלובקיה נתמקד פחות בנתוני מכירות מרשימים, ויותר בניסיון לשפר ולהתייעל. לכן בחרנו בשוק רכב "בוגר" יחסית, אבל לא גדול מדי, במדינה קטנטנה אך יציבה מבחינה פוליטית, מתקדמת מבחינה כלכלית, וכמובן חברה באזור האירופאי", דובר קורוס.
עוד אומרים בקורוס כי תהליך ההחדרה מיועד להבטיח הצלחה כאשר הרכב יושק באופן מלא בשוק האירופאי, ולכן גם יתמקדו אנשי המותג בשיפור הכלים השיווקיים. הנקודות שייבחנו ומיועדות לשיפור כוללות לוגיסטיקה, יחסי יצרנית-יבואנית-נציגה, נושאי תקינה שונים, תהליכי מכס ויבוא, הכשרת עובדי מוסך, שירות ומכירה ועוד.
יש לציין כי קורוס הבטיחה כבר בעבר כי תתמחר את ה-3 באופן שיעמיד אותה - גם מבחינת תג-מחיר - מול האריות שבתעשייה. בהתאם ההחלטה להעמיד את המכונית הסינית-ישראלית בתחרות-מחיר ישירה מול טויוטה קורולה ופולקסווגן גולף, שני מותגים ודגמים הזוכים הממוקמים בצמרת שוק הרכב האירופאי (והעולמי). עוד כדאי להזכיר כי לקורוס הצעירה, למרות הפיתוי לשווק רכב במערב ולהימנות עם בכירות התעשייה, אין סיבות מיוחדות לשווק באירופה.
כדי להבין מדוע, כדאי לזכור כי מבחינת יכולת ייצור, אין לקורוס סיבה מיוחדת לשווק מחוץ לסין. לדברי בכירי המותג, שוק הרכב המשפחתי בסין - בקטגוריות בהן תתחרה קורוס - מונה כבר כיום כ-6-7 מיליון כלי רכב בשנה, ומספר זה צפוי לגדול בשנים הקרובות. מול מספר זה עומדת יכולת הייצור המתוכננת של קורוס בשנים הקרובות, שתעמוד על פחות מחצי מיליון כלי רכב בשנה, גם לאחר שייכנס המותג על פסי הייצור שברשותו לפעילות מלאה.