לינקים: צה"ל נגד הרשת ונפיחות בחלל
ויראליות עשויה להשיק לאידיוטיזם, כמו בסרטונים שהוציא השבוע צה"ל. ציפי חוטובלי זורמת עם הטרנד וגורי אלפי מספק את תגובת חמאס. וגם: דוריטוס עושים את זה ממש נכון (ושמים ישראלי בגמר) והאם אפשר לזוז באמצעות נפיחות בחלל? מבטיחים שיש תשובה וזה לא סתם טיזר. צפו
התדרוך היה קצר. אנחנו צריכים לצאת מזה מהר, טוב אלגנטי. אף אחד, כולל אף אחד - לא משוחרר מזה. 20 שניות חשבתם מחוץ לקופסה וחזרתם אליי עם רעיון. זוז! כך אולי, או לא, התרחשה הישיבה בצה"ל בה נוצרו הסרטונים הבאים שעשו הרבה רעש השבוע. שלישייה שאומרת "צה"ל חזק", אבל בעצם רוצה להשיג דברים אחרים.
הדבר הראשון הוא להביא את הפרופילים של צה"ל (יוטיוב, פייסבוק) לקהל גדול וכאן, כמה שיותר אידיוטי, יעזור. הדבר השני הוא לשדר: צה"ל צעיר, בואו. הוא מגניב. חבל שזרקתם את הצו ששלחנו. אל תדאגו נשלח לכם עוד אחד ואולי גם לוכדי עריקים.
וברצינות: אתם מרגישים שצה"ל מדליקי וצעירי עכשיו? אז אולי המסר עבר. בנוגע לצד השני, מכיוון שזו כבר הפעם השלישית שזה מוזכר אצלנו באתר, יש פרודיות כמו של גורי אלפי, שרק מוסיפות לבאז ונראה שהמטרה השנייה הושגה: יש צפיות. בין כמה אלפים לסרטון מכון הכושר ליותר מ-50 אלף לסרטון הקפה עד כה. השפה ,יש לציין, נכונה לרשת.
גם חברת הכנסת ציפי חוטובלי השתמשה השבוע ב"שפת רשת". היא, או עוזריה, יצרו אימג' מאקרו " ווילי וונקה מתנשא", כדי להמחיש את העניין כי אהוד אולמרט אינו דואג לביטחון ישראל. הביצוע, לא נכון ומסורבל - נראה מגוחך. וגם אם היה טוב: היא משתמשת בשפה של הרחוב הרשתי כדי להגיע לקהל. האם היא פוגעת? האם הקהל הזה, החלש, כי אינו חברת כנסת, יאהב את המשתמשת בשפתו?
כמו צה"ל שקצת אינפנטיל כדי להגיע לכולם ומוכר את עצמו כמו קפה, חוטובולי מורידה את עצמה לדרגת גולש רגיל. האם היא זוכרת שהיא ח"כית במפלגת השלטון? ובואו נחפור עוד קצת - האם צה"ל זוכר שיש לו אמצעים אחרים נניח - כמו תחנת הרדיו הכי פופולרית בישראל?
נגיפים
חשוב לזכור בהקשר של מסרים וסרטונים שוויראליות אינה מטבע. היא אמצעי. זה מתרבה וחודר לכל מקום בו יש מצע מתאים. ונכון, פרסומת למוצר שזזה בין מחשבים לבד ואנשים רוצים לצפות בה זה מעולה למפרסם. כל עוד הוא שומר על הערכים שלך. גסות או אדיוטיזם קיצוני למשל תעזור לוויראליות, אולם לא תתקבל כל כך טוב אצל הלקוחות האחרים שלך, שישמעו שנתת לבחורה ערומה לרוץ בין חתולים כדי למכור צ'יפס. או משהו.
דוריטוס, שלא כל כך עדינים בכל מקרה, מצאו את השיטה הכי טובה לעשות את זה. מזה 8 שנים הם מבקשים מגולשים להכין סרטונים. כשהזוכים משודרים בסופרבול. השנה בניגוד לשנים קודמות, הם פתחו את התחרות למתמודדים מכל העולם, ומבטיחים לזוכים חוץ משידור הפרסומת שלהם, גם מיליון דולר ועבודה על הסט של אוונג'רס.
כסף קטן וכל כך הרבה גולשים שמעלים פרסומות, אפילו מופרעות, אולי מדי, שדוריטוס יכולה להתנער מהן מתי שבא לה, במקרה שהן לא ראויות. עכשיו זה, מאוד חכם. אולי זה המודל הצה"לי הרצוי. יותר ממיליון צפיות לסרטון הקינקי למעלה וכ-90 אלף לסקסיסטי הומופובי למטה שהפך ויראלי עקב שיבוצו ב9GAG ככל הנראה. מישהו יתלונן? נגיד שזה סרטון חובבים, לא בשליטתנו - קראנץ'!
וזו הפרסומת של דני איסרליש, הישראלי, שעלה לחצי הגמר של התחרות. בהצלחה.
ובלי קשר, הנה עוד פרסומת. כלומר לא פרסומת. מצחיק! (תודה לנעמה וייס)
דברים שאנחנו אוהבים
ויראליות יכולה להיות מסתורית - כלומר, שנשאל מה גורם לכל כך הרבה אנשים לאהוב ילד נושך אצבע, אבל גם יכולה להיות מאוד ברורה. הסרטון של חיפוש הדירה של דור נחום וחבריו (מאיה טל ושלי צור) למשל, שייך לקבוצה השנייה. נושא ידוע - חיפוש דירה, והמרדף הבלתי אפשרי בת"א, וביצוע מצוין. שווה כבר כ-19 אלף צפיות.
גם הצמד Pomplamoose, ג'ק קונטה ונטלי דאן עשו לשיר הזה קאבר זוכרים? כאן הסוד הוויראלי הוא שזה באמת היסטרי. מיוחד. ושני אנשים שבאמת אוהבים מה שהם עושים ואחד את השני. החוקים שלהם, נזכיר: מה שאתה רואה זה מה שאתה שומע (בלי ליפסינק) ואם אתה שומע את זה, אתה גם תראה את זה בקליפ מתישהו.
והם עושים גם קאברים לסצנות מסרטים. ממתי? מעכשיו. זה טרנד? הלוואי. זה יגיע לארץ? אולי. בקשות מיוחדות? רק לא "כמה ביצים?", "מי מתעסק" וכדומה. פליז!
האמת, יותר משכנעים מליאה והאן סולו, במלחמת הכוכבים, לא?
בשביל החלל
וחזרה ליקום שלנו: עוד דרך להיות ויראלי זה לעזוב את כדור הארץ. ולהיות קול. כמו כריס האדפילד, שחזר לא מזמן אלינו לאחר שהות של חמישה חודשים בתחנת החלל. בין להיטיו: סחיטה בחלל (10 מיליון צפיות), סחיטה בחלל 2, סתם - אכילת בוטנים (7 מיליון) והאם אפשר לבכות בחלל (לא ממש, זה מצטבר בקטע מוזר).
כאיש החלל הכי פופולרי מאז באז לייטייר ואיש המוהוק מנאסא, ממשיך האדפילד לתת לגולשים מעצמו (לטוויטר שלו, לפייסבוק), בקהילת רדיט שם הוא עונה לשאלות גולשים (לפעם הקודמת). למשל: האם אפשר להיתקע צף באמצע החדר בתחנת החלל? "כן", עונה האסטרונאוט. ומוסיף שמערכת מיזוג האוויר יוצרת תמיד רוח קלה. רק צריך לחכות קצת וזרם האוויר יעיף אותך. ואז נשאלת השאלה (באמת נשאלה!) האם נפיחות עשויות לקדם אותך בנושא. "כולנו ניסינו את זה", אומר האטפילד, "זה עמום מדי, לא הסוג הנכון של מנוע דחיפה :)" (סמיילי במקור).
"זה פנטסטי", עונה משתמש אחר, "אני מדמיין קבוצת אסטרונאוטים מנסים לדחוף עצמם דרך כוח הנאד וזה משמח אותי".
עוד שאלה שנשאלה: "האם הייתם צריכים לעבור דרך מכס או נקודות בידוק, כשנחתתם בקזחזסטן"? "אכן כן, נאסא שמרו את הפספורטים והוויזות שלנו והביאו אותן בנחיתה (...), פרט מצחיק אך נחוץ בשיבה לארץ" ענה האדפילד. הוא גם תיאר את החלל בצורה נהדרת עבורנו. "החלל הוא עמוק, אינסופי, מרקם שחור ללא תחתית של דלי נצחי של קטיפה לא נגועה וכוכבים לא נוצצים". מקסים.
תכלה שנה וסרטוניה
ועוד קצת כיף השבוע: מתחילים לסכם את השנה. דניאל קים דוחס 68 שירים בוידאו אחד. יותר מיליון צפיות וחצי ביומיים. לא יודעים, יכול להיות שכמה שאתם מכירים יותר זה פחות טוב לכם. הצפי? הוידאו משנה שעברה הביא 44 מיליון.
ולסיום, כמובן! חיות. מה קורה כשאמו ויענים מקבלים צעצוע של חתולים. טנגו
וזהו. רק דבר אחרון, אנחנו באמת שמחים על שובו של החורף, אבל קצת עצוב לנו על מה שקרה לדובון. חורף חמים!