שתף קטע נבחר

פיז'ו-סיטרואן שוב שוקלות לצמצם ייצור

ביצרנית הרכב השנייה בגודלה באירופה פתחו בהליך לבחינת צמצום הייצור בשני מפעלים בצרפת, לאור הביקוש הנמוך למכוניות חדשות באירופה

קונצרן PSA (פיז'ו-סיטרואן) צפוי להכריע בגורלם של שני פסי ייצור בצרפת בראשית שנה הבאה. ההחלטה עשויה להוביל לצמצום כושר הייצור בקרוב למחצית.

 

יצרנית הרכב תבצע הערכה של תוכנית לסגירת פסי ייצור במפעל מולהאוז שבמזרח צרפת, ובמפעל פוייזי שבסמוך לפריז. בפס הייצור במולהאוז מיוצרות סיטרואן C4 ו-DS4 ופיז'ו 2008, בעוד שבפוייזי מיוצרות סיטרואן C3 ו-DS3 ופיז'ו 208.

 

"אנחנו פותחים בבחינה פנימית בשבועות הקרובים, עם תוצאות הצפויות ברבעון הראשון של 2014", כך אמר דובר PSA לסוכנות הידיעות רויטרס. 

 

ביצרנית אמרו בחודש שעבר כי בכוונתם לבחון האם פסי הייצור הנוספים במפעלים הללו (בכל מפעל שניים פעילים), בכלל נדרשים בשלב זה. פס הייצור בפוייזי נראה כרגע כבעל הסיכויים הגבוהים יותר לשרוד.

 

כדאי להזכיר כי הקונצרן כבר סגר מפעל אחד בסמוך לפריז (אולניי), במטרה להתאים את כושר הייצור לביקוש הנמוך שנרשם באירופה למכוניות חדשות. מהלכי ההתייעלות הללו נחשבים לרגישים במיוחד נוכח הפגיעה בכוח העבודה הצרפתי וברמת האבטלה במדינה.

 

מנכ"ל PSA, פיליפ וארין, אמר בחודש ספטמבר האחרון כי סגירת פסי ייצור נוספים היא אפשרות, אך לא סגירת מפעלים נוספים. הוא ציין בפני איגוד העובדים של PSA כי מפעלי מולהאוז ופוייזי עדיין לא יצאו מכלל סכנה.

 

ביצרנית מעריכים כי הייצור במפעל מולהאוז יעמוד בשנים הקרובות על בין 190 ל-230 אלף מכוניות בשנה, נמוך בהרבה מהייצור הנדרש לשמירה על שני פסי ייצור פעילים. בפוייזי המצב מעט טוב יותר, עם תחזית לייצור בין 240 ל-270 אלף מכוניות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים