מיני מוכנה לדקאר, יונדאי מצטרפת ל-WRC
ב.מ.וו שולחת את מיני לדקאר בניסיון לקטוף ניצחון שלישי ברציפות, יונדאי חשפה את מכונית הראלי ויומרות צנועות במיוחד
ב.מ.וו תשתתף גם בשנה הבאה במירוץ הדקאר המפרך, שנערך מאז 2009 בדרום-אמריקה במקום אפריקה. השנה ייערך לאורך כ-9,000 ק"מ של תנאי שטח משתנים.
היצרנית בחרה את מותג מיני כמייצג הרשמי שלה בתחרות, בדמות הקאנטרימן ALL4 רייסינג. מדובר במכונית מירוץ ייעודית עם מנוע טורבו-דיזל של ב.מ.וו, בנפח 3.0 ליטר. יחידת הכוח מספקת 307 כ"ס ב-3,250 סל"ד ו-71.3 קג"מ ב-2,100 סל"ד. כל זאת מספיק למהירות מרבית של 185 קמ"ש, הרבה יותר מהנדרש במרבית קטעי המירוץ. למכונית תיבת שישה הילוכים סיקוונסיאלית והנעה כפולה.
ה-ALL4 רייסינג כוללת שלדה שתוכננה תוך שימוש בטכנולוגיית תעופה, ומרכב סיבי פחם. כך שהיא לא בדיוק דומה לקאנטרימן של השכנים. גם גודלה שונה משמעותית, עם אורך של 433 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 197 ס"מ (בעיקר בגלל גובה המתלים החריג) ובסיס גלגלים ענקי - 291 ס"מ. כדי שלא תידרש לתדלוק תכוף, היא נושאת מיכל סולר בגודל 375 ליטר.
מאחורי ההגה של ה-ALL4 יישב אלוף הדקאר 11 פעמים (שש פעמים על אופנוע וחמש ברכב שטח), סטפן פטרהנסל. לצידו יישב נהג המשנה ז'אן פול קוטרה, שסייע לפטרהנסל גם בשני הנצחונות הקודמים (2012 ו-2013).
יונדאי בדרך ל-WRC
שנה אחרי שהודיעה על הקמת מרכז מחקר ופיתוח לספורט מוטורי בגרמניה, יונדאי חשפה השבוע את מכונית הראלי הראשונה שלה. לא עוד אבות טיפוס, זה הדבר האמיתי - יונדאי WRC i20.
יונדאי תריץ שתי מכוניות כבר מפתיחת העונה בינואר הקרוב, עם ת'יירי נוביל כנהג ראשי ויוהו האנינן כנהג ברכב השני. אליהם יצטרפו בשני מירוצים דני סורדו וכריס אטקינסון הוותיקים.
בניגוד לב.מ.וו, ביונדאי לא בונים על נצחון כבר בעונת הבכורה, ומתייחסים אליה כאל המשך של הליך הפיתוח. לכן היעד שהציבו לעצמם שמרני במיוחד: לסיים את כל המירוצים בסבב עם שתי המכוניות תקינות. המיקום בסוף המירוץ, חשוב בינתיים קצת פחות.