שתף קטע נבחר
 

ב.מ.וו M3 ו-M4 עם 431 כ"ס - בישראל בקיץ 2014

מכונית הספורט-סדאן חוזרת בדור חמישי, ומביאה איתה אחות חדשה: M4 קופה. מתחת למכסה המנוע היא מציעה מנוע טווין-טורבו חדש

ב.מ.וו פרסמה תמונות וסרטונים של ה-M3 החדשה, ולראשונה מצטרפת אליה M4 - שמחליפה את ה-M3 קופה שהלכה לעולמה. ה-M3 הוצגה בגרסת סדאן, שתהיה לפי שעה היחידה בהיצע ה-"3". בהמשך צפויה גם M4 קבריולה. לישראל הצמד יגיע בקיץ 2014.

 

 

 

שתי המכוניות חולקות פלטפורמה ויחידת כוח. לראשונה מדובר במנוע טווין-טורבו בנזין, עם שישה צילינדרים בטור במקום שמונה ב-V, ונתונים טכניים מרשימים: 431 כ"ס ב-5,500 סל"ד,ומומנט של 56 קג"מ בין 1,850 ל-5,500 סל"ד. מדובר בשיפור של כ-40% לעומת מנוע ה-V8 היוצא, ובהספק מרשים של 106.4 כ"ס לליטר.

 

 

ה-M3 ו-M4 יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה. עם התיבה הידנית הן יאיצו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.3 שניות, התיבה הרובוטית מגלחת 0.2 שניות, וגם תהיה חסכונית יותר בדלק בכ-25% - 12 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 11.3 ק"מ לליטר עם תיבה ידנית.

 

מנגד, הדגם הידני מאיץ מעט מהר יותר מ-80 ל-120 קמ"ש בהילוך חמישי (מדד שמשמש להערכת יכולת העקיפה) - עם 4.2 שניות לעומת 4.3 עם תיבה רובוטית. לשתיהן מהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש (או מוגבלת ל-280 בתוספת תשלום).

 

לגלריית התמונות המלאה - ב.מ.וו M4 קופה ו-M3 סדאן

 

שתי הגרסאות קלות בכ-80 ק"ג לעומת הדגמים המקבילים בעבר, עם משקל עצמי של 1,497 ק"ג ל-M4 קופה ו-1,520 ק"ג ל-M3 סדאן. נתונים אלו מעניקים להן יחס של כ-3.5 ק"ג לכל כ"ס שמפיק המנוע, והושגו לדברי ב.מ.וו בזכות שימוש נרחב מבעבר בסיבי פחם ובאלומיניום.

 

שתי הגרסאות נבדלות באופן זניח במידות החיצוניות, עם אורך כולל ובסיס גלגלים זהים (467 ו-281 ס"מ בהתאמה). ה-M3 רחבה בס"מ מה-M4 קופה (188 לעומת 187), וגם גבוהה יותר - 142 ס"מ לעומת 138. היא גם תציע מושב שלישי בספסל האחורי, לעומת שניים בלבד ב-M4. לשתיהן גלגלי 245/40-18 מלפנים ו-275/40-18 מאחור, עם חישוק ברוחב "9 מלפנים ו-"10 מאחור. ניתן יהיה להזמין גם חישוקים בגודל "19.

 

לגלריית התמונות המלאה - ב.מ.וו M4 קופה ו-M3 סדאן 

 

ועוד כמה פרטים פיקנטיים: צמד הביצועים החדש מצויד במה שב.מ.וו מכנה "דיפרנציאל M", דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני שנעזר במערכת בקרת היציבות, חיישן התאוצה, חיישן סבסוב (Yaw) וחיישן מהירות סיבוב גלגלים, בכדי להתאים את מהירותו של כל גלגל לתנאי הדרך. בדרך זו ניתן להגביר באופן משמעותי את אחיזת הכביש והמשיכה (Traction), כמו גם לשפר את יכולת המכונית להוריד את הכוח לכביש ביציאה מסיבוב.

 

לגלריית התמונות המלאה - ב.מ.וו M4 קופה ו-M3 סדאן

 

ב.מ.וו תציע את ה-M3/M4 עם בקרת יציבות בעלת מספר תוכניות פעולה, בהן מצב "M Dynamic" שיאפשר חופש החלקה גבוה יחסית, לטובת מי שמעוניין לבצע פעולות נהיגה קיצוניות על מסלול - דריפט למשל - עם מטריית בטחון של בקרת יציבות. נהגים מקצועיים (או סתם אמיצים במיוחד), יורשו גם לנתק את בקרת היציבות לחלוטין בלחיצת כפתור.

 

לגלריית התמונות המלאה - ב.מ.וו M4 קופה ו-M3 סדאן 

 

ועוד ברשימת התוספות: ה-M3 ו-M4 יציעו שלוש תוכניות כיול להיגוי ותגובת המצערת,

ובתוספת תשלום גם מתלים מתכווננים ובלמים קרמיים. כמקובל במשפחת M, גם אבזור המותרות יהיה עשיר ויכלול שורה ארוכה של תוספות בתשלום נוסף.

 

מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו, נמסר כי ה-M3 סדאן וה-M4 קופה יגיעו לישראל בקיץ 2014. נכון לעתה עדיין לא ידוע מה יהיה מחירן.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים