שתף קטע נבחר

 

דוחק ועיכובים ברכבת: "נס שלא היה אסון"

תקועים בדרך לתל אביב, סובלים מעומס עצום, מחכים שעות לרכבת ולאוטובוסים שלא מגיעים. "סיוט. אנשים נחנקו מהדוחק. היה חוסר ידיעה טוטאלי". כך נראתה התחבורה הציבורית בבוקר שאחרי סוף השבוע הסוער

אחד הבקרים הקרים ביותר בשנה מתאפיין באין ספור עיכובים, איחורים ותקלות בתחבורה הציבורית: הרכבות מירושלים לתל אביב יוצאות בתדירות של פעם בשעתיים בלבד, אחרי שרכבת מוקדמת בוטלה. רכבות אחרות נתקעו בכפר חב"ד, וגולשי ynet דיווחו במייל האדום על עומס עצום באחרות. גם פעולת האוטובוסים מקרטעת.

 

אחרי הסערה - כתבות נוספות ב-ynet:

 

עומס ברכבת מרחובות לבנימינה, הבוקר (צילום: אייל חן) (צילום: אייל חן)
עומס ברכבת מרחובות לבנימינה, הבוקר(צילום: אייל חן)

עצים שקרסו ושלג שמתחיל להפשיר. הבוקר (צילום: אלירם עובד) (צילום: אלירם עובד)
עצים שקרסו ושלג שמתחיל להפשיר. הבוקר(צילום: אלירם עובד)

רכבת שיצאה מרחובות לתל אביב מעט לפני 7 בבוקר נתקעה קרוב לשעה בכפר חב"ד. מהרכבת נמסר על עיכובים ברכבות

מירושלים לתל אביב בשל מסילות שקפאו במהלך הלילה - ובמקום לצאת בשעה 6:20 יצאה הרכבת ממלחה שעתיים לאחר מכן. גם ברכבות בתל אביב (בשל הצפת נחל איילון) ולכיוון צפון (בשל נחלים אחרים שעלו על גדותיהם) יש לא מעט עיכובים.

 

"הכול התחיל בשבע ומשהו בבוקר, כשביטלו רכבת אחת", סיפרה יעל, אחת הנוסעות. "הרכבת הבאה שהגיעה הייתה עמוסה והנוסעים החדשים שעלו העמיסו עליה. הרכבת דחוסה ברמות, אני נוסעת 6 שנים ברכבת ובחיים לא היה לי בוקר כזה סיוט. זה היה נורא, אין לי מילה אחרת. נסיעה שגרתית מרחובות לתל אביב שאמורה להימשך כ-20 דקות נמשכה שעה וחצי".

 (צילום: ישעיה קסדו) (צילום: ישעיה קסדו)
(צילום: ישעיה קסדו)

 (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
(צילום: גיל יוחנן)

יאן, שעלה בתל אביב על רכבת שסבר כי היא אמורה להגיע לנהריה, גילה שזו בכלל רכבת לנתניה: "הכרוז לא עבד ופתאום הרכבת עצרה בהרצליה, ואז כולם הבינו שזו רכבת לנתניה", סיפר ואמר שהבלבול הוביל לאיחור של יותר משעה.

 

תומר סיפר על עומס בלתי נסבל ברכבת אחרת: "הרכבת מאשקלון להרצליה נעצרה לפני תחנת ההגנה בתל אביב, נעמדה כ-30 דקות בלי מיזוג עם מחנק אדיר ואף אחד לא הודיע אפילו מה קורה".

צחי, שנסע מרחובות לתל אביב, הוסיף: "זו הייתה נסיעה של שעה וחצי, במצב של חוסר חמצן, דוחק ועומס, אנשים היו על סף התעלפות. אני נוסע ברכבות בשמונה השנים האחרונות ונסיעה כזאת עוד לא הייתה. זה שלא קרה אסון זה פשוט נס".

 

וגם האוטובוסים איחרו להגיע. לימור חיכתה בקור המקפיא כשעתיים בנתב"ג לאוטובוס לתל אביב. "אנשים קופאים שם בקור, זו פשוט שערורייה, בקור הזה להיות בחוץ כל כך הרבה זמן", סיפרה. היא אמרה שגם כשהאוטובוס כבר הגיע נותרו רבים בחוץ: "הנהג הוריד אנשים מהאוטובוס כדי שלא יעמדו. זו פשוט בדיחה - אוטובוס אחד על כל כך הרבה אנשים, כשהרכבת פועלת חלקית וכולם יודעים מה מצב מזג האוויר".

 

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה כי "תשתית המסילה והאיתות של רכבת ישראל ספגו אמש מכה קשה לאחר שמנהרות הרכבת בסמוך לנתב"ג הוצפו כתוצאה מקריסה של דופן אפיק נחל שפירים, העובר מעל מסילת הרכבת. ההצפה מתמשכת לאורך של כשני קילומטרים ולכל רוחב ועומק המנהרה (כ-5 מטר). כתוצאה מכך הופסק שירות הרכבות לנתב"ג ולתחנות מודיעין ואנו מפעילים שירות הסעות לתחנות אלו מתל אביב ומלוד.

 

"אולם, הנזק המשמעותי ביותר שנגרם בשל הצפת המסילות הוא הפגיעה במערכת האיתות הרכבתית שמשפיעה על תנועת הרכבות בכל הארץ. צוותי הרכבת פועלים לניקוז כמויות המים האדירות, על מנת שנוכל לתקן את המערכות החשמליות שהוצפו ונפגעו.

 

"יחד עם זאת, בזכות היערכות מוקדמת והצבת צוותים טכניים לאורך המסילות, מצמצמת רכבת ישראל את הפגיעה בשירות והיא כלי התחבורה היחיד שמצליח לפעול ולספק שירות לאזרחי המדינה".

 

נועם (דבול) דביר והלל פוסק השתתפו בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אייל חן
העומס ברכבת, הבוקר
צילום: אייל חן
מומלצים